Flytter fra storbyen til Ulefoss

Alina som er utdannet tannlege, flytter til Ulefoss for kjærligheten. I tillegg til at Skien får en ny allmenntannlege i byen.

Alina Kuoppala var uteksaminert tannlege ved Universitetet i Oslo våren 2022. I tiden etter har hun jobbet som tannlege i Oslo, noe hun stortrives med. Men kjærligheten har nå trukket henne mot Telemark og Ulefoss, der hennes kjæreste Sondre jobber som lærer og spiller fotball på Pors.

Skien får en ny allmenntannlege

Ofte ser man at tannlegestudentene velger å bosette seg i og rundt studiestedene. Det er derfor svært gledelig å finne nyutdannede som ønsker å flytte ut i distriktet.

-Hos Colosseum Tannlege Skien har vi behov for flere allmenntannleger, så det blir svært gledelig å få Alina med på laget, sier klinikkleder Jessica Berntsen.

Alina stortrives med en variert arbeidshverdag, dette er noe vi kan tilby i Skien, sier Jessica.

-Jeg trives best når ting skjer, og gleder meg til å bli bedre kjent med både Skien og området ellers i form av tur og fritidsaktiviteter, sier Alina

Klinikk med en bred sammensetning

Colosseum Tannlege har tre klinikker i Skien. I tillegg til behandling hos allmenntannlege tilbyr Colosseum spesialisttannhelsetjeneste innom alle fagfelt. Alina Kuoppala skal jobbe på klinikken i Kverndalsgata i Ibsenparken, der man finner et bredt behandlingstilbud fra allmennbehandling til kirurgi, protetikk, tannkjøttsykdommer og rotfyllinger. Alina vil være på plass i Skien fra april.