Geelmuyden slutter i Geelmuyden Kiese

Hans Geelmuyden (66) har sin siste arbeidsdag i Geelmuyden Kiese (GK) 31. mars i år.

Hans Geelmuyden grunnla GK sammen med Jo Kiese (86) i januar 1989. Selskapet er i dag et av Skandinavias største kommunikasjonsbyråer med kontorer i København, Oslo og Stockholm.

Hans Geelmuyden solgte Geelmuyden Kiese til holdingselskapet Paritee ved årsskiftet 2021/2022, og hadde opprinnelig en avtale om å arbeide ut 2023. Geelmuyden har levert på sine personlige forpliktelser gjennom hele 2022 og nødvendige overdragelser er gjennomført ved utløpet av første kvartal 2023. Paritee takker for innsatsen ved å la Geelmuyden fratre sin stilling som seniorrådgiver trekvart år før tiden, med lønn ut året.

– Da Jo Kiese og jeg startet GK tenkte jeg at når man først må selge arbeidskraften sin, er det fornuftig å selge den til seg selv. Noe skal man jo pusle med så man har til salt i grøten. Nå har jeg puslet med GK i 34 år, og ser frem til å bruke skaperkraften min på nye prosjekter utenfor kommunikasjonsindustrien. For Rocambole er ikke død, sier Geelmuyden og fortsetter:

– Jeg har i 2022 vært opptatt av å overlevere et selskap som er ship-shape. Derfor er det gøy å gå ut med rekordresultat og flagget til topps. Nå lover jeg å heie på GK fra sidelinjen, avslutter Hans Geelmuyden.

Jonas Palmqvist, CEO i Paritee og styreleder i GK-gruppen utdyper:

– GK-gruppen har nå en sterk posisjon. Med fornyet lederskap, partnerskap og et sterkt eierskap har vi skapt det aller beste fundamentet for å ta GK videre i både Norge og i resten av Skandinavia. 2022 var det beste året noensinne i gruppens historie og det er en laginnsats man kan være stolt av, sier han og fortsetter:

– Vi i Paritee takker av en bransjenestor og gründer i dag. Hans har gjennom tre årtier bidratt til å gjøre kommunikasjonsfaget både spennende og stuerent, og har bygget selskapet i både Norge, Sverige og Danmark. GK er et faglig fyrtårn for kommunikasjon i Skandinavia og vi skylder alle Hans Geelmuyden en stor takk, sier Jonas Palmqvist, CEO i Paritee og styreleder i GK-gruppen.

St. Olavs plass 5

481 88 800http://www.gknordic.no

Holdingselskapet Paritee kjøpte GK Gruppen ved årsskiftet 2021/2022. Selskapet har som ambisjon å vokse i Norden og en rekke europeiske markeder. Bak Paritee står en rekke bransjenestorer i kommunikasjon- og strategirådgivningsbransjen i Norden.

Det sentrale selskapet i Paritee i dag er samfunnsbyrået Geelmuyden Kiese som ble etablert i 1989 og har mer enn 140 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, København og Stockholm. Selskapet er Skandinavias største kommunikasjonsbyrå. Se mer på: www.paritee.com og www.gknordic.com

Fortsetter å styrke det politiske teamet: Olaf Thommessen blir assosiert partner hos Geelmuyden Kiese26.6.2024 12:30:00 CEST | Pressemelding

26. juni 2024, Oslo – Olaf Thommessen, som i det siste året har vært selvstendig rådgiver, blir assosiert partner i Geelmuyden Kiese fra 1. juli. Olaf Thommessen har vært nestleder og folkevalgt for Venstre og vil bidra som rådgiver innen politikk- og myndighetskontakt, finansiell kommunikasjon, ESG, bærekraft, miljø-, sosiale- og forretningsetiske forhold.