SVOP AB i Trollhättan blir produktionspartner för EVIG

Clean Motion har tecknat avtal med SVOP AB i Trollhättan som produktionspartner för solcellsdrivna last-mile fordonet EVIG. Tack vare samarbetet kan produktionen skalas upp snabbare samtidigt flexibiliteten ökar.

Göran Folkesson, VD på Clean Motion, säger: "Tack vare samarbetet med SVOP har vi fått en pålitlig produktionspartner med den kompetens och de resurser som krävs för att kunna starta produktionen på bästa sätt. Materialhemtagning för produktionsstart pågår för fullt parallellt med arbetet för europeiskt typgodkännande. Ännu återstår ett antal steg i typgodkännandeprocessen men vi räknar med att alla prov skall vara avslutade under april. Byggnationen kommer att börja parallellt under mars månad."

David Wahlgren, VD på SVOP, säger: "Vi på SVOP är stolta över att vara en del av det här spännande projektet och ser fram emot att visa världen vad vi kan göra tillsammans med Clean Motion. EVIG är verkligen ett fordon för framtiden.”

Jonsered, 2023-03-03

För mer information, vänligen kontakta:
Göran Folkesson VD
Clean Motion AB
Tel: +46 735 320 273
Email: goran.folkesson@cleanmotion.se

Om SVOP AB
SVOP AB är ett av Sveriges största företag inom specialbyggnationer till Sveriges utrycknings-myndigheter. SVOP AB bygger och utrustar fordon till Polis, Räddningstjänst, Tull, Sjukvård och vaktbolag.

Om Clean Motion AB
Clean Motion AB är ett svenskt bolag som tillverkar och säljer verkligt hållbara fordon för städer. Fordonen är närproducerade och baserade på energi- och resurseffektivitet, för att maximera införandet av elfordon globalt. Bolagets vision är att erbjuda stadsmobilitet-laddad med solenergi och erbjuder därför lätta elfordon med låg energiförbrukning för att möta 2000-talets urbana transportutmaningar.

Clean Motion AB är listat på First North Growth Market vid Nasdaq Stockholm. Certified Adviser är G&W Fondkommission.

För ytterligare information, vänligen besök: www.cleanmotion.se.

The Saikyo Bank Partners with nCino to Enhance Operational Efficiency and Customer-Centric Services29.2.2024 00:00:00 CET | Press release

Japanese regional bank selects nCino to create a customer-driven mortgage lending experience by streamlining processes and systems onto a single platform TOKYO, Feb. 28, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- nCino, Inc. (NASDAQ: NCNO), a pioneer in cloud banking for the global financial services industry, today announced that The Saikyo Bank, Ltd. (Saikyo), a $20B-asset regional bank in Japan, will implement nCino to improve operational efficiencies and customer convenience. Saikyo will start its single platform journey with nCino by introducing the technology to its mortgage operations. The adoption of nCino's platform aims to streamline Saikyo's mortgage business, from reception, screening, case management and electronic contracting to the execution of mortgage loan operations, allowing the Bank to improve efficiency and customer experience. Leveraging nCino's platform, the Bank will be able to increase the time that employees spend with customers by reducing administrative tasks, as well as prov

Change in the Board of Anoto28.2.2024 23:40:00 CET | Press release

Stockholm, 28 February 2024 – Anoto Group AB (publ) (“Anoto” or the “Company”) announces that Hans Haywood (former CEO of Anoto) and Pedro Pinto has requested their own resignation from the board of Anoto with immediate effect. Anoto board will still consist of Dennis Song as the chairman of the board and Injoon Chung, and is therefore not quorum until the EGM scheduled to be held on March 8, 2024 elects new board members. For further information contact: Dennis Song, Chairman of the Board For more information about Anoto, visit www.anoto.com or email ir@anoto.com Anoto Group AB (publ), Reg.No. 556532-3929, Flaggan 1165, 116 74 Stockholm About Anoto Group Anoto is a publicly held Swedish technology company known globally for innovation in the area of information-rich patterns and the optical recognition of those patterns. It is a leader in digital writing and drawing solutions, having historically used its proprietary technology to develop smartpens and related software. These smartpen