Den andra konverteringsperioden för konvertibler av serie KV2 inleds idag och konverteringskursen har fastställts till 0,11 SEK

Stockholm, onsdag den 1 mars 2023

Cortus Energy AB (”Cortus Energy” eller “Bolaget”) genomförde under tredje kvartalet 2022 enföreträdesemission bestående av konvertibler av serie KV2 och teckningsoptioner av serie TO10. Konverteringskursen per konvertibel ska fastställas till 70 procent av den volymvägda genomsnittskursen i Bolagets aktie på Nasdaq First North Growth Market undermätperioden från och med den15februari 2023till och med den 28februari2023, dock lägst 0,10 SEK och högst 0,40 SEK. Den volymvägda genomsnittskursen i Bolagets aktie uppgick under mätperioden till cirka 0,15 SEK och således är konverteringskursen fastställd till 0,11SEK. Den andra konverteringsperioden för konvertibler av serie KV2 inleds idag, onsdagen den 1 mars.

Mer information om konverteringsperioden finns tillgänglig på Bolagets hemsida www.cortus.se.

Villkor för konvertibler i sammandrag:

Konverteringsperiod: 1 mars 2023 - 15 mars 2023.
Konverteringskurs: 0,11 SEK. Varje konvertibel berättigar nominellt till cirka 9,09 aktier.

Upplupen ränta för perioden
Konvertiblernas ränta uppgår till tolv (12) procent per år. Denna ränta berättigar konvertibelinnehavaren till utbetalning av upplupen ränta i form av aktier vid konvertering. Räntan beräknas genom att beräkna räntan för perioden med avrundning nedåt till närmaste heltal, för att sedan beräkna antalet aktier den upplupna räntan berättigar till, med avrundning nedåt till närmaste heltal.

Förvaltarregistrerade konvertibler (depå)
Teckning av aktier genom konvertering av konvertibler ska ske i enlighet med anvisningar från respektive förvaltare. Vänligen kontakta er förvaltare för ytterligare information.

Direkregistrerade konvertibler (VP-konto)
Teckning av aktier genom konvertering av konvertibler sker enligt instruktioner på anmälningssedeln. Anmälningssedeln kommer att finnas tillgänglig på emissionsinstitutet Mangold Fondkommission AB:s hemsida www.mangold.se.

Registrering av emissionen
Vid konvertering erhålls interimsaktier (IA) i väntan på att registrering ska ske hos Bolagsverket, vilket beräknas ske i slutet av mars 2023. Nyemitterade aktier berättigar till utdelning första gången på den avstämningsdag för utdelning som infaller närmast efter det att de nya aktierna är införda i Bolagets aktiebok, som förvaltas via Euroclear.

Återbetalning av ej nyttjade konvertibler
Konvertibler som inte konverterats till aktier kommer att återbetalas till nominellt värde, det vill säga 1,00 SEK per konvertibel, jämte upplupen periodränta om tolv (12) procent. Sådan återbetalning kommer i förekommande fall att ske den 12 april 2024.

Fullständiga konvertibelvillkor
Fullständiga konvertibelvillkor finns tillgängliga på Bolagets hemsida www.cortus.se och på Mangold Fondkommission AB:s hemsida www.mangold.se.

Emissionsinstitut
Mangold Fondkommission AB agerar emissionsinstitut i samband med konverteringsperioden.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Rolf Ljunggren, tf VD
www.cortus.se

Om Cortus Energy
Cortus Energy AB utvecklar och marknadsför den unika WoodRoll®-teknologin som förgasar biomassa på ett nytt innovativt sätt som resulterar i en rad unika fördelar gentemot all annan befintlig förgasningsteknik. Med den patenterade WoodRoll®-teknologin kan Cortus Energy erbjuda gröna energilösningar för kraft-, industri- och transportapplikationer. WoodRoll® har stor bränsleflexibilitet, vilket gör att processen kan utnyttja lågvärdiga förnybara bränslen utan att kompromissa med processprestandan. Cortus Energy har idag två WoodRoll®-anläggningar, en testanläggning i Köping sedan 2011 och en kommersiell anläggning i Höganäs.

Cortus Energys aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market. Mangold Fondkommission AB, e-post: ca@mangold.se, är Bolagets Certified Adviser

Orange Belgium completes its capital increase by contribution in kind – Nethys exchanges its stake in VOO Holding for newly issued shares of Orange Belgium2.5.2024 19:00:00 CEST | Press release

Press release Brussels, 2 May 2024 Regulated information – Inside information Orange Belgium completes its capital increase by contribution in kind – Nethys exchanges its stake in VOO Holding for newly issued shares of Orange Belgium On 2 May 2024, the shareholders’ meeting of Orange Belgium SA (the “Company”) approved the contribution in kind by Nethys SA (“Nethys”) of its 25% (+ 1 share) stake in VOO Holding SA (“VOO Holding”) to the capital of the Company in exchange for newly issued shares of the Company. Following the capital increase, Nethys holds a total of 7,467,448 shares in the Company, representing 11.08% of the share capital. In application of Article 15 of the Law of 2 May 2007 on the disclosure of major shareholdings in issuers whose shares are admitted for trading on a regulated market, the Company publishes, by means of a press release and on its website, (i) the total share capital, (ii) the total number of securities with voting rights and (iii) the total number of vo

Adevinta ASA (ADE) - Mandatory notification of trade – Employee Share Purchase Plan2.5.2024 19:00:00 CEST | Press release