Ny musikk fra Victoria Nadine, Karol G, Lil Wayne, Kali Uchis og Gus Polden

Victoria Nadine med åpenhjertig og sår låt om kjærligheten

Gus Polden slipper debutalbumet, PANORAMA

Eggi slipper debut-EP'en "Sjelen Er Bevart"

Den grammy-vinnende flerspråklige superstjernen Kali Uchis er klar med singelen "Moonlight"Albumet hennes Red Moon In Venus slippes fredag 3. mars I tillegg til låtslipp er Uchis blant headlinerne under årets Coachella, Lollapalooza i Chile, Argentina og Brasil og EstéreoPicnic i Colombia, med enda flere live-datoer på vei.

Karol Gs musikk har satt avtrykk på latinsk popkultur og resten av verden. Hennes sterke tekster taler ikke bare for mangfold og inkludering, men bryter også grenser og språkbarrierer. Noe som gjør henne til verdens største kvinnelige latin-artist, og låten hennes "Provenca" var globalt den mest streamede Universal-låten i fjor. Hennes nye album som heter Mañana Sera Bonito ble sluppet i dag, sammen med en musikkvideo til låten "TQG" featuring Shakira.

Den unge Gracie Abrams slapp i dag sitt debutalbum Good Riddance, som er produsert og medskrevet av Aaron Dessner fra The National. Albumet tar lytterne med på en emosjonell reise gjennom Abrams' erfaringer med et brudd i en relasjon. Med presisjon og følelse i både tekster og vokal, viser den 23 år gamle artisten et nytt nivå av ærlighet og selvtillit.

Em Beihold hadde suksess med viral-låten "Numb Little Bug" i 2022, og er for tiden aktuell som duettpartner på Stephen Sanchez’ hit "Until I Found You"I dag kom den nye singelen "Roller Coasters Make Me Sad".

Lil Wayne er ute med "Kant Nobody" som er produsert av SwizzBeatz. Med seg på låten har han avdøde DMX. Wayne er i gang med å forberede utgivelsen av Tha Carter 6, som antas å komme ut senere i år. "I can’t believe we’re at Carter 6. My fans know I give my all. Go listen to my last feature and know it’s gonna be a thousand times better than that". - Lil Wayne.

Den Grammy-nominerte brødre trioen Jonas Brothers er tilbake med sin etterlengtede nye singel "Wings". Låten markerer starten på en ny æra for bandet og er den første singelen fra deres sjette studioalbum, The Album, som er en av årets mest etterlengtede utgivelser og vil være tilgjengelig 12. mai.

Emilie Nicolas er klar med en ny video til "Everyday", filmet i nydelige omgivelser i Bakkehaugen kirke på Tåsen i Oslo. Videoen er filmet og regissert av Brusjan, med Thomas Kongshavn på gitar og Peder Varkøy på orgel. Se videoen HER.

Molly Hammar befestet sin posisjon som en av Sveriges største artister da hun i høst gjorde stor suksess i Mycket Bättre, inkludert førsteplassen på de svenske singel- og Spotifylistene i fire uker. I dag har hun sluppet singelen "All My Friends", og tidligere denne uka ble hun annonsert som support for Emma Steinbakken på hennes konserter på Rockefeller i april. Låten er skrevet sammen med blant andre Jocke Berg.

Halsey har i dag sluppet fan favoritten "Die 4 Me". Låten ble påbegynt da Halsey jobbet med Manic albumet og et vers endte opp på Post Malones låt "Die For Me" fra Hollywood’s Bleeding albumet. Låten har imidlertid blitt spilt live og fansens reaksjoner på sangen inspirerte Halsey til å gjøre den ferdig.

San Diego indie-pop bandet almost monday slipper sin første singel for 2023, "only wanna dance". Sangen ble sluppet sammen med en musikkvideo.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Popsensasjonen Dagny annonserer at hun slipper albumet «ELLE» 7. juni27.5.2024 20:46:00 CEST | Pressemelding

Dagny annonserer i dag at hun slipper albumet «ELLE» den 7. juni. «ELLE» er den etterlengtede oppfølgeren til debutalbumet "Strangers / Lovers" fra 2020. "ELLE" vil inneholde de utgitte singlene "Strawberry Dream", "Heartbreak In The Making", "Same Again (For Love)" og "Ray-Bans", samt fire helt nye later. Det nye prosjektet følger opp hennes utsolgte europaturné fra april i år, med konserter på bl.a. London O2 Academy, og hennes utsolgte konsert med 10,000 fans i Oslo Spektrum i november 2023. I sommer står Dagny på scenen på 20 festivaler rundt om i Europa, på OverOslo, Jugendfest, Rakettnatt og Festningen for å nevne noen i Norge, og hun varmer opp for Jess Glynne i juni. På «ELLE», har Dagny samarbeidet med låtskrivere som Nick Hahn (Rita Ora, Sigrid), Mozella (Miley Cyrus, Rihanna), Oliver Lundström (Carly Rae Jepsen), Cato Sundberg and Kent Sundberg og Maria Hazell (Mabel, ALMA). Instagram: @dagnymusic TikTok: @dagnymusic Twitter: @dagnymusic Facebook: /dagnymusic

Ny musikk fra Astrid S, Nelly Furtado, Imagine Dragons, Alessandra, Jeremy Zucker samt album fra Vince Staples24.5.2024 10:07:09 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper albumet Joyride – ute i dag! Alessandra slipper befriende dancelåt - “Supposed To Be”! ZadeKing lanserer ny feelgood musikk for å spre glede og optimisme i sommervarmen Daniel Owen slipper sin mest personlige låt hittil – “Ukjente refleksjoner” Ida Sofie slipper låt og konkurrerer om ekslusiv plass på årets VG lista show Grammy-vinner og superstjerne Nelly Furtado er i dag ute med ny musikk sammen med Tove Lo og SG Lewis. "Love Bites" er skrevet av Furtado sammen med Lo og SG Lewis, og produsert av sistnevnte.“I felt called back to music from the DJ community. DJs were remixing my songs at concerts, clubs, and on social media, and I realized how much people like to dance and escape to my music. It’s the healthiest vice you can have, and I love the opportunity to write music that lets people escape more than anything” - Nelly Furtado. I dag slapp Imagine Dragons den nye låten “Nice To Meet You”. Låten blir å finne på deres nye album LOOM som er ute 28. juni. LOOM slippe