Eggi slipper debut-EP'en "Sjelen Er Bevart"

Eggi er endelig tilbake med EP’en Sjelen Er BevartI 2022 tok Fredrikstad-rapperen seg en liten pause fra musikkutgivelser, men det betyr ikke at han har ligget på latsiden. Han har nemlig spilt flere konserter, og vært aktiv i studio med mange forskjellige artister og produsenter.

Med Sjelen Er Bevart går Eggi tilbake til der det hele startet – med ekte rap. Prosjektet skildrer Eggis reise gjennom hele følelsespektret, da hans far ble diagnosert med kreft i starten av EP-prosessen. På bakgrunn av diagnosen gikk Eggi rundt med mye sinne i kroppen, og dette kom tydelig fram i låtskrivingen hans - helt til det skjedde et skifte i Eggis mentalitet da hans far endelig var på bedrings vei.

Eggi forteller:

“Jeg begynte å lage denne EP’en med mye sinne inne i meg. Alt stoppet opp når min far fikk kreft, og jeg var med han hver dag på sykehuset. Å se han komme seg godt ut av det, fikk meg til å sette mer pris på han, min familie og ikke minst de dagene med god helse i behold. Jeg har også opplevd mye glede av musikken og generelt livet mitt hjemme, så hele humøret her blir ganske rowdy!  Dette er en EP rappet av en fyr som har kjent på å være utålmodig, usikker, kjent på å være takknemlig, verdsatt og hørt. Jeg har toucha homebase føler jeg, når jeg gjør denne stilen. Det er en rap stil jeg har gjort lengst og det ligger i blodet mitt å være litt up in yo face.”

EP’en inneholder blant annet den tidligere utgitte låten “Gangsta”, som også er med i den nye TV2 serien “Blodsbrødre”.

Eggi er født i Sverige, oppvokst i Fredrikstad og har et opphav fra Kosovo – denne bakgrunnen har formet ham til den allsidige og spennende artisten som fortsetter å sprenge grenser. Som ung startet han å forme sine evner til å skrive tekster, melodier og rytmer, noe han gang på gang viser i sine tekster og leveranse.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Ny musikk fra Benjamin Ingrosso, Emily Hammer, Remi Wolf, Hænrik, Metallica i Fortnite samt album fra Moneybagg Yo!14.6.2024 09:45:01 CEST | Pressemelding

Stjerneduoen Nico & Vinz er tilbake med norsk versjon av superhit! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! Emily Hammer med lekne og levende ord om store og nære temaer Hænrik om dårlig økonomi og lite framtidsutsikter Etter singlene "Kite" og "Honey Boy", samt en vellykket Better Days Europa-turné, er den svenske popsensasjonen Benjamin Ingrosso klar med sin etterlengtede nye singel “Look Who's Laughing Now”. Nylig gjorde han en spekakulær opptreden på den første semifinalen under Eurovision Song Contest 2024 hvor han ga oss en smakebit av den nye singelen. “Look Who's Laughing Now” viser oss Benjamins ubestridelige talent som låtskriver, artist og entertainer. Neste helg kan han oppleves live på Idyllfestivalen i Fredrikstad. Etter å ha spilt på alle kontinenter i den fysiske verden, retter Metallica nå blikket mot den digitale verden og Fortnite. Denne måneden blir Metallica det første bandet som inntar scenen i Fortnite. Det hele startet opp i går hvor det er fullt Metallic

MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO!14.6.2024 08:51:16 CEST | Pressemelding

Hør låta her: https://borse.lnk.to/MEREBANJO Hva vil vi ha? Mere banjo! Når får vi det? Fredag 14. Juni på alle strømmetjenester. Liker du bygda, banjo, protesttog, Rune Rudberg og en gitarknusende SterkeTim, så kan du heller ikke gå glipp av musikkvideoen som ligger klar til deg på YouTube! Sjekk den ut her: https://www.youtube.com/watch?v=93VhQc4uoYM Det blåser en vekkelsesvind over landet! Fra forblåste fiskevær i nord til frodige flatbygder i sør høres ropet: Mere banjo! Mere banjo! Partygrassduoen Børse har lytta til kravet, klatra opp på en høyball i Indre Østfold og blæsta ut en bøgdebanger som smeller like bra i Pontiac’en i Halden som i en Jaguar på beste vestkant. Børse er Mikael og Matias, som til vanlig står på scena med countryrapperne i Hagle. Her står de støtt i egne boots med mål om å blåse taket av låvefesten. Musikken varierer fra Hagle ved at den har et tydeligere countrypreg i vokal, harmonier og instrumenter, og mer fokus på historiefortelling i tekstuniverset. Bør