Victoria Nadine med åpenhjertig og sår låt om kjærligheten

Foto: Janne Rugland

Victoria Nadine er klar med oppfølgeren til kjempesuksessen ”Nerve”, som siden november har nådd ti millioner avspillinger på tvers av strømmetjenestene og vært den mest spilte låten på P3, i tillegg til mye radiotid i Danmark, hvor den er #10 på listene.

«Saw It Coming» er en sår, nær og ikke minst svært personlig låt, om en tid i livet da hun fortsatt hadde til gode å oppleve ekte kjærlighet.

-Jeg hadde sett forholdene mine gå i oppløsning så mange ganger at jeg begynte å tro at jeg ikke fortjente ekte kjærlighet. Det endte med at jeg begynte å se for meg hvordan ting kom til å ta slutt allerede før det hadde begynt. «Saw it coming» handler om det. Å ta sorgene på forskudd for å beskytte seg selv, men i virkeligheten bygger man bare opp en vegg som gjør at det blir en selvoppfyllende profeti. Jeg så det komme, derfor gjør det ikke vondt.

Selv tror hun det er en låt og en måte å snu tankesettet på som mange kan kjenne seg igjen i;
-Jeg tror det er en sang mange kan relatere til selv om den føles veldig personlig for meg. Da jeg la ut en tidlig demo på TikTok i fjor fikk jeg hundrevis av meldinger fra folk som kjente seg igjen. Vi er i en tid hvor mange er redde for å være mislykkede, så det å ikke tillate seg selv å elske fullt og helt er nok en vanlig forsvarsmekanisme.

Hennes hudløse musikalske uttrykk, og viljen til åpne hjertet og legge det på bordet, har gjort 23-åringen fra Skien til en av de mest toneangivende unge artistene i Norge. De personlige låtene, ofte bygget på hennes egne opplevelser, noen av dem vonde og vanskelige, har gjort henne til en artist med et spesielt forhold til sine følgere – hun er både nabojenta de føler at de kjenner, og en de kan strekke seg mot å bli, en som viser dem at de ikke er alene om å streve med å få livet til å gå opp. Med Nerve synes hun å ha truffet ja, en nerve: siden singelen ble sluppet har antallet følgere i sosiale medier vokst med 270 tusen nye følgere.

Victoria Nadines gjennombrudd fant sted med låten «Be Okay», som i 2020 gikk helt til topps på hitlistene og gjorde at hun i 2021 ble nominert i kategorien Årets gjennombrudd under Spellemannprisen samt Årets nykommer under P3 Gull samme år, i tillegg til Årets låt.

Høsten 2022 tilbrakte Victoria i Los Angeles, der hun skrev og spilte inn deler av det forestående debutalbumet – resten er gjort i byer som Berlin, Stockholm og Oslo. På veien har hun alliert seg med et stjernelag av internasjonale låtskrivere, hvis kundelister inkluderer artister som One Republic, Dua Lipa og Stevie Wonder

I morgen, fredag, er Victoria Nadine gjest hos Lindmo og fremfører "Saw It Coming", og 2. mars holder hun sin aller første headliner-konsert i Kulturkirken Jakob.

Hør "Saw It Coming" her fra fredag: https://victorianadine.lnk.to/SawItComing

Foto: Janne Rugland

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Popsensasjonen Dagny annonserer at hun slipper albumet «ELLE» 7. juni27.5.2024 20:46:00 CEST | Pressemelding

Dagny annonserer i dag at hun slipper albumet «ELLE» den 7. juni. «ELLE» er den etterlengtede oppfølgeren til debutalbumet "Strangers / Lovers" fra 2020. "ELLE" vil inneholde de utgitte singlene "Strawberry Dream", "Heartbreak In The Making", "Same Again (For Love)" og "Ray-Bans", samt fire helt nye later. Det nye prosjektet følger opp hennes utsolgte europaturné fra april i år, med konserter på bl.a. London O2 Academy, og hennes utsolgte konsert med 10,000 fans i Oslo Spektrum i november 2023. I sommer står Dagny på scenen på 20 festivaler rundt om i Europa, på OverOslo, Jugendfest, Rakettnatt og Festningen for å nevne noen i Norge, og hun varmer opp for Jess Glynne i juni. På «ELLE», har Dagny samarbeidet med låtskrivere som Nick Hahn (Rita Ora, Sigrid), Mozella (Miley Cyrus, Rihanna), Oliver Lundström (Carly Rae Jepsen), Cato Sundberg and Kent Sundberg og Maria Hazell (Mabel, ALMA). Instagram: @dagnymusic TikTok: @dagnymusic Twitter: @dagnymusic Facebook: /dagnymusic

Ny musikk fra Astrid S, Nelly Furtado, Imagine Dragons, Alessandra, Jeremy Zucker samt album fra Vince Staples24.5.2024 10:07:09 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper albumet Joyride – ute i dag! Alessandra slipper befriende dancelåt - “Supposed To Be”! ZadeKing lanserer ny feelgood musikk for å spre glede og optimisme i sommervarmen Daniel Owen slipper sin mest personlige låt hittil – “Ukjente refleksjoner” Ida Sofie slipper låt og konkurrerer om ekslusiv plass på årets VG lista show Grammy-vinner og superstjerne Nelly Furtado er i dag ute med ny musikk sammen med Tove Lo og SG Lewis. "Love Bites" er skrevet av Furtado sammen med Lo og SG Lewis, og produsert av sistnevnte.“I felt called back to music from the DJ community. DJs were remixing my songs at concerts, clubs, and on social media, and I realized how much people like to dance and escape to my music. It’s the healthiest vice you can have, and I love the opportunity to write music that lets people escape more than anything” - Nelly Furtado. I dag slapp Imagine Dragons den nye låten “Nice To Meet You”. Låten blir å finne på deres nye album LOOM som er ute 28. juni. LOOM slippe