TUI lanserer ny hotellplattform – Nå kan du velge mellom tusenvis av hoteller over hele verden

Ordet "charter" og TUI er sterkt knyttet sammen. Dette vil fortsatt være tilfelle i fremtiden, men selskapet vil tilby veldig mye mer. Ifølge TUI utgjør pakkereiser med charter ca. 20 prosent av det nordiske reisemarkedet, mens de resterende 80 prosentene er alt annet, og det er her TUI nå rigger seg for konkurranse.
- Charter er kjerneproduktet vårt. Vi fortsetter å investere i konseptene våre, spesielt for barnefamilier og voksne par. Men vi vil også inn i det store reisemarkedet som finnes der ute. Vi vil ikke bare være ansvarlige for gjestenes en-ukes sommerferie eller vinterferie. Vi skal gi våre gjester mulighet til å velge en langhelg i Paris, fire-dagers tur til New York, kun hotell på Bali, konsertbilletter i Lappland eller skiferie i Alpene, sier Tommy Serban, kommersiell direktør i TUI Nordic.
Plattformen lar reiseselskapets kunder bestille kun hotellovernatting hvor enn de ønsker, med et tilbud som er bredere enn det noen gang har vært. Så er det opp til dem selv om de vil bestille en annen komponent av ferien sin gjennom TUI.
Sikkerhet slår pris
TUI starter med å gi sine norske kunder tilgang til omtrent 9 500 hoteller, ved utgangen av året er målet at antallet skal være 30 000 og økende. Reisegiganten planlegger ikke å konkurrere på pris, heller kvalitet og sikkerhet.
- Vi ønsker ikke å begi oss inn i en priskrig, vi skal tilby gode reiseopplevelser. Jeg sier ikke at vi er billigere eller dyrere en andre, og det er heller ikke det som er viktig for meg. Hvis du kjøper to eller flere komponenter av ferien din hos oss, så er du beskyttet av pakkereiseloven og vi er her for å hjelpe hvis noe går galt. Vi vet at kunder nå mer enn noen gang, er opptatt av sikkerheten vi kan tilby, sier Tommy Serban.
Nøkkelord
Kontakter
Nora AspengrenKommunikasjonssjef TUI i Norge
Tel:+47 90 63 60 63nora.aspengren@tui.noBilder
Om TUI Norge
TUI Nordic er med en markedsandel på 25 % den ledende aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly, hotell og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
Fra disse byene kan du fortsatt sikre deg en høstferie i varmen28.9.2023 13:16:51 CEST | Pressemelding
9 av 10 reiser er allerede solgt i høstferieukene, men det er fortsatt mulig å sikre deg sol og sommerstemning i høst, hvis du bor i nærheten av Bergen, Stavanger, Haugesund eller Trondheim.
Stadig flere nordmenn unner seg en tur til paradis28.9.2023 09:00:00 CEST | Pressemelding
Drømmer du om kritthvite strender og krystallklart vann om vinteren? Da er du ikke alene. Mauritius, Maldivene og Zanzibar er mer populært enn noen gang blant nordmenn. Foran vintersesongen har TUI lansert flere luksushoteller for en drømmeferie.
Vi flykter hit i høstferien21.9.2023 09:11:30 CEST | Pressemelding
Når det gjelder det mest populære reisemålet i høstferien er det ingen konkurranse å snakke om. Her er det ingen over og ingen ved siden. – Det samme gjentar seg år etter år, sier kommunikasjonssjef i TUI, Anne Mørk-Løwengreen.
Nordmenn er nordiske mestere i å sette sammen reiser selv18.9.2023 09:03:30 CEST | Pressemelding
55% av nordmenn liker best å bestille fly og hotell hver for seg, når de skal ut på reise. Det viser TUIs årlige merkevareundersøkelse. Det går hånd i hanske med reiseoperatørens nye langtidsstrategi for vekst.
TUI lanserer reiser til åtte nye byer i USA13.9.2023 09:12:12 CEST | Pressemelding
TUI lanserer åtte nye amerikanske destinasjoner nå i høst. – USA er et mangfoldig land man enten drømmer om å dra til eller reise tilbake til, sier kommunikasjonssjef, Anne Mørk-Løwengreen. Antall bestillinger fra Norge til USA har nesten fordoblet seg siden i fjor.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom