400 millioner har sett denne norske nyvinningen
Volkswagen Nyttekjøretøy har i en årrekke vært kjent som «Norges mest populære arbeidsplass på fire hjul». Men i fjor utviklet den en helelektrisk kontorstol for å kunne vise de som har sin arbeidsplass innendørs og bak en pult hva de går glipp av.
Stolen har en rekke teknologiske løsninger som du kjenner igjen fra Volkswagens helelektriske ID. -modeller. Blant annet har den ryggekamera og sensorer, LED-lys, høyttalere og touch-skjerm med underholdningssystem.
Den styres med to pedaler, har en rekkevidde på inntil 12 km, og en maksfart på 20 kilometer i timen.
Etter at stolen ble vist på norsk TV og i norske nettmedier i høst, har den tatt helt av ute i den store verden. Til sammen har over 400 millioner mennesker sett eller lest om Volkswagen-stolen i en rekke medier i Europa, Asia og Amerika, viser tall fra analysetjenesten SimilarWeb.
Ble publisert hos Forbes
Tunge internasjonale medier som Forbes, CNN, Fox News og USA TODAY har publisert artikler om den spektakulære stolen fra Volkswagen i Norge.
- Det er ikke hverdagskost at vi blir omtalt i medier verden over. Interessen rundt stolen har vært enorm, og spesielt fra medier i Asia og USA. Jeg har ikke tall på hvor mange som har tatt kontakt og spurt om de kan få teste den, sier Ingvild Øversveen som er markedssjef i Volkswagen Nyttekjøretøy.
Vist frem i Tyskland
Nå har stolen nettopp kommet hjem fra besøk hos Volkswagens gigantfabrikk i den tyske byen Wolfsburg, hvor bilprodusenten har kapasitet til å produsere mer enn 800.000 biler i året. Det jobber rundt 60.000 ansatte på fabrikken.
Volkswagen Group var så begeistret over stolen at de ønsket å vise den frem til ansatte og bruke den i egen markedsføring.
-I to hele dager lånte vi ut stolen til Volkswagens kommunikasjons-team i Tyskland, som skal lage ulikt innhold til sine SoMe-kanaler.
Reklamen skiller seg ut
Det er reklamebyrået TRY og Animasjonsdepartementet som sammen med Volkswagen Nyttekjøretøy har skapte ideen og produktet. Account Director Trond Sandø i TRY synes det er morsomt at stolen er blitt en global viral-hit.
- Bilreklamer blir med rette beskyldt for å være like og mangler tydelige merke-markører, som gjør det vanskelig å skille de ulike bilmerkene fra hverandre. Resultatet er at kampanjene gjennomgående scorer lavt på kommunikasjonseffekter og merkevarebygging. Derfor er vi svært stolte over resultatene som «Stolen» har oppnådd i det norske markedet.
- Volkswagen har satt nye rekorder på positiv endring i kunnskap og holdningseffekter til merkevaren og nyttekjøretøykategorien. I tillegg har kampanjen bidratt til at enda flere ønsker å velge Volkswagen Nyttekjøretøy neste gang de skal anskaffe seg varebil.
Og om du lurte på om stolen vil bli masseprodusert for salg, så svarer Øversveen slik:
- Jeg tror vi heller skal fortsette å lage praktiske, trygge og gode kjøretøy for de som har bilen som arbeidsplass.
Nøkkelord
Kontakter
Lars Joakim HanssenVolkswagen
Tel:+47 90 11 42 33lars.joakim.hanssen@moller.noBilder
Om Volkswagen Nyttekjøretøy
Volkswagen Nyttekjøretøy
Volkswagen Nyttekjøretøy er Norges mest populære arbeidsplass på fire hjul, og har i en rekke år blitt kåret til Norges mest kjøpte bilmerke innenfor nyttekjøretøymarkedet.
Med ID. Buzz Cargo, som kom på markedet i 2022, skal Volkswagen lede an i arbeidet med å elektrifisere varebilmarkedet.
Følg pressemeldinger fra Volkswagen Nyttekjøretøy
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Volkswagen Nyttekjøretøy på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Volkswagen Nyttekjøretøy
Lengre, bredere og laster mer: Nye Volkswagen Transporter15.9.2024 19:00:00 CEST | Pressemelding
Høyere nyttelast, større lasterom, høyere hengervekt og for første gang kan kundene velge mellom enten diesel-motor eller helelektrisk drivlinje. Nye Volkswagen Transporter fortsetter å være arbeidernes bestevenn.
Nå kan Volkswagen ID. Buzz Cargo bestilles med firehjulstrekk7.8.2024 09:00:00 CEST | Pressemelding
Nå kan Norges mest populære varebil bestilles med 4MOTION firehjulstrekk, i tillegg til flere andre oppgraderinger og klasseledende hengervekt. – Vi vet at dette er noe mange norske kunder har ventet på, og som vil tiltrekke enda flere kjøpere, sier Fredrik Matheson.
Her er første glimt av nye Volkswagen Transporter1.8.2024 10:01:00 CEST | Pressemelding
Volkswagen Transporter har satt standarden for hva et nyttekjøretøy skal være i over 70 år. Nå er duken dratt av syvende generasjon Volkswagen Transporter, som har verdenspremiere i september.
Nå kan du bestille ID. Buzz Pro i lang utgave28.6.2024 10:00:00 CEST | Pressemelding
Nå starter salget av oppgraderte ID. Buzz Pro, som også kommer i lang utgave og med mulighet for 5, 6 eller 7 seter. – Den ultimate familiebilen, sier Fredrik Matheson.
Nå kommer oppgradert Volkswagen ID. Buzz Cargo med firehjulstrekk8.4.2024 14:30:00 CEST | Pressemelding
Volkswagen ID. Buzz Cargo har etablert seg som Norges mest solgte varebil. Nå kommer Norges mest populære arbeidsplass på fire hjul i oppgradert versjon med vesentlig mer effekt, mer utstyr og 4MOTION firehjulsdrift.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom