XPENG styrker tilstedeværelsen sin i Norge betraktelig med utvidet nybilgaranti og åpning av toppmoderne servicesenter med mobil servicebil.

Nye XPENG G9 er omtalt som en av de store elbilnyhetene i Norge dette året. Nå setter XPENG ny kurs for det norske markedet og i dag presenterer selskapet flere nyheter for 2023:
• Utvidet nybilgaranti på 7 år/160 000 km til nye G9- og P7-kunder i Norge.
• Helt nye, toppmoderne, XPENG Service Center åpner dørene på Lørenskog
• Mobil servicebil som kan bistå kundene lokalt på Østlandsområdet.
• Åpner for salg i Sverige, Danmark og Nederland og styrker sin satsning i Nord-Europa.
Utvidet nybilgaranti gir nye kunder økt trygghet
I dag kan XPENG avsløre at de nå lanserer en vesentlig oppgradert nybilgaranti på hele 7 år eller inntil 160 000 kilometer. Dette resulterer i at XPENG nå får en av markedets beste nybilgarantier. Dette skal gi en økt sikkerhet for alle nye kunder. Garantien er et tydelig tegn på at XPENG er i ferd med å befeste sin posisjon i Norge ytterligere, og at bilmerket som var blant de første rene elbilmerkene til å etablere seg i Norge i 2020, har kommet for å bli.
XPENG har i dag offisiell åpning av XPENG Service Center Lørenskog
Det er ikke bare ny garantiavtale XPENG sine kunder kan nyte godt av fremover. Som en del av vekstplanene for XPENG i Europa, åpner selskapet et helt nytt servicesenter på Lørenskog utenfor Oslo. XPENG Service Center Lørenskog er designet for å skape best mulig kundeopplevelser, med kvalitet i alle ledd. For å ivareta kundene best mulig vil XPENG tilby serviceavtaler til sine kunder, og all informasjon om bilens status, inkludert historikk og servicebehov, vil ligge enkelt tilgjengelig i XPENG-appen. Tilsvarende Service Center åpnes i Sverige, Danmark og Nederland utover våren.
- Vi etablerer våre første «delivery- og service-sentre» i Europa, med ambisjon om å skape en sømløs og unik kundeopplevelse med kundefokus i alt vi gjør, sier Eric Xu, Vice President i XPENG
Mobil servicebil styrker satsningen på kundeservice
I tilknytning til XPENG Service Center Lørenskog vil være en helt ny servicebil som kan rykke ut til alle enkle servicebehov XPENG-eiere har. Servicebilen er en spesialombygd G3i og dette vil i første omgang være en tjeneste designet for kunder i Østlandsområdet. De vil nå kunne få hjelp der de er, om det er på hytta på fjellet, langs sjøen, på jobben eller hjemme på gårdsplassen. Dette er en service XPENG gjør tilgjengelig for sine kunder som en del av den omfattende satsningen på service og kundetilfredshet.
Åpner for salg i Sverige, Danmark og Nederland
Det er ikke bare det norske elbilmarkedet som kan glede seg over XPENG sin inntreden i nordlige Europa. 3. februar åpner XPENG også for salg av P7 og SUV-favoritten G9 i Sverige, Danmark og Nederland.
- Dette markerer et gjennombrudd for våre ambisjoner om vekst og tilstedeværelse i globale markeder. Ved å etablere XPENG med nye G9 og P7 i de ledende elbilmarkedene i Europa, befester vi vår evne til å forvalte salg, distribusjon og service i disse landene. Begge de nye elbilmodellene byr på et nytt nivå sofistikert kjøreopplevelse, og med mennesket i fokus. Det gjør disse modellene til et godt valg for mange europeere, sier Brian Gu, Vice Chairman og President i XPENG.
Kontakter
Knut Arne MarcussenPR ManagerXPENG MOTORS (NORWAY) AS
Tel:92041422knut.marcussen@xiaopeng.comBilder
Om XPENG Norge
XPENG Motors er en av Kinas ledende selskaper innen smarte elektriske biler. Selskapet designer, utvikler, produserer og selger smarte elbiler som er sømløst integrert med ny teknologi som AI og avanserte førerassistenter. XPENG har satset på en egen utviklingsavdeling og intelligent produksjon for å gi sine kunder en bedre mobilitetsopplevelse. I dag jobber ca. 50 % av de over 10.000 ansatte med utvikling og intelligente løsninger. Ledende eksperter fra internett-, bil- og teknologibransjen har gått sammen i ledelsen, med et åpent tankesett og en langsiktig sektorovergripende visjon. XPENG skal skape smarte elektriske biler bygd på teknologi og data, og forme fremtidens mobilitetsopplevelse. XPENG er tilstede med egen organisasjon i Norge og har lansert elbilene G3, P7 og suksess-SUVen G9. Norge er det første markedet i Europa hvor XPENG etablerte seg.
Følg pressemeldinger fra XPENG Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra XPENG Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra XPENG Norge
Nordmenn har fortsatt rekkeviddeangst4.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemelding
En ny undersøkelse viser at halvparten av norske bileiere er bekymret for å gå tomme for batteri på lengre turer.
Halvparten av norske bileiere tror de alltid vil kjøre bedre enn datamaskiner2.7.2025 08:59:33 CEST | Pressemelding
En ny undersøkelse viser stor skepsis til selvkjøring og kunstig intelligens blant norske bileiere. – Utviklingen har kommet lenger enn mange tror, mener Morten Maastad i Xpeng.
Drømmebilen XPENG X9 starter salget med knallpris12.6.2025 12:02:58 CEST | Pressemelding
XPENG X9 har tatt Norge med storm etter Europapremieren tidligere i år. Etter en enorm forhåndsinteresse ble det raskt klart at bilen ville komme i salg i Norge, og nå er prisene endelig klare.
XPENG tar ladeteknologi til et nytt nivå med nye XPENG G6 og nye XPENG G912.6.2025 09:30:38 CEST | Pressemelding
Ledende teknologi med nye 5C-superbatteri og 800V SiC-plattform – standard på alle versjoner Lynrask lading: 10–80 % på kun 12 minutter Oppgradert interiør med førsteklasses komfort Nye valgmuligheter for eksteriør- og interiørfarger gir personlighet og særpreg
XPENG runder 5000 biler i Norge26.5.2025 15:18:24 CEST | Pressemelding
I tillegg til å være et av bilmerkene med sterkest salgsvekst hittil i år, markerte XPENG i dag nok en ny milepæl i det elektriske eventyret.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom