Plaza slapp sitt solo debutalbum «Plaza O Plomo» sist fredag

Selv om UNDERGRUNN på ingen måte er over og ut, ser flere av medlemmene frem og tar steget videre med solokarrierer. Gabriel Doria, bedre kjent som Plaza, er ikke et unntak. Den 20 år gamle artisten slapp sitt høyest etterlengtede solo debutalbum «Plaza O Plomo» 27. Januar. Albumet er en kompromissløs og naken skildring av Plaza, hvor han har lekt med ulike sjangere og testet ting han aldri har gjort tidligere.

20 år gamle Plaza slapp endelig sitt etterlengtede solo debutalbum «Plaza O Plomo» 27 januar. Det har ikke vært en enkel prosess for den unge artisten. Som Plaza selv sier: “Å jobbe med et soloalbum for første gang har vært lærerikt og deilig, men samtidig vanskelig og tidskrevende. Det er en helt annen prosess enn å lage et gruppe-album.”

Plaza reiste til Rio de Janeiro i Brazil, hvor hans far er ifra, med fire venner (s/o Frkvns, Orkidé og Rik Pappa) for å få nye ideer, impulser og visjoner til albumet.

HØR «Plaza O Plomo» HER

Se musikkvideoen til «Mata : Come» her

Plaza beskriver:

- “Når jeg skrev ny musikk over Rik Pappa sine beats i Rio, lagde vi noe jeg er overbevist om at man ikke kunne lage hjemme i Oslo. Akkurat det tror jeg man kan høre i f.eks. "Maracana" & "Mata : Come". Det hele kan vel kalles en slags «kunstnerisk retreat» hvor du er helt i fred og ro uten noe dårlig tid eller press fra utsiden. Så linket jeg også opp med bestemoren min, som for øvrig snakker på 2 Gode Grunner.”

På «Plaza O Plomo» får du servert 7 låter, alle produsert av UNDERGRUNN medlem og produsent, Rik Pappa.

Rik Pappa forteller om produksjonen til albumet:

- “I produksjonen har jeg blandet Plaza sine røtter fra Norge og Brasil. Dette prosjektet handler derimot ikke om hverken Brasil eller Norge, det handler om Plaza. Han har musikalsk bredde som gir meg spillerom. Den bredden speiler seg i prosjektet og soundet. Hits, ballader, utforskning. Sanger en kan synge, danse og gråte til. Servert av oss, Norges framtid.”

Track list:

Mata : Come

Null Filter

FastLyfe

Lola

Maracana

Drikker & Drukner

2 Gode Grunner

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Ny musikk fra Benjamin Ingrosso, Emily Hammer, Remi Wolf, Hænrik, Metallica i Fortnite samt album fra Moneybagg Yo!14.6.2024 09:45:01 CEST | Pressemelding

Stjerneduoen Nico & Vinz er tilbake med norsk versjon av superhit! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! Emily Hammer med lekne og levende ord om store og nære temaer Hænrik om dårlig økonomi og lite framtidsutsikter Etter singlene "Kite" og "Honey Boy", samt en vellykket Better Days Europa-turné, er den svenske popsensasjonen Benjamin Ingrosso klar med sin etterlengtede nye singel “Look Who's Laughing Now”. Nylig gjorde han en spekakulær opptreden på den første semifinalen under Eurovision Song Contest 2024 hvor han ga oss en smakebit av den nye singelen. “Look Who's Laughing Now” viser oss Benjamins ubestridelige talent som låtskriver, artist og entertainer. Neste helg kan han oppleves live på Idyllfestivalen i Fredrikstad. Etter å ha spilt på alle kontinenter i den fysiske verden, retter Metallica nå blikket mot den digitale verden og Fortnite. Denne måneden blir Metallica det første bandet som inntar scenen i Fortnite. Det hele startet opp i går hvor det er fullt Metallic

MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO!14.6.2024 08:51:16 CEST | Pressemelding

Hør låta her: https://borse.lnk.to/MEREBANJO Hva vil vi ha? Mere banjo! Når får vi det? Fredag 14. Juni på alle strømmetjenester. Liker du bygda, banjo, protesttog, Rune Rudberg og en gitarknusende SterkeTim, så kan du heller ikke gå glipp av musikkvideoen som ligger klar til deg på YouTube! Sjekk den ut her: https://www.youtube.com/watch?v=93VhQc4uoYM Det blåser en vekkelsesvind over landet! Fra forblåste fiskevær i nord til frodige flatbygder i sør høres ropet: Mere banjo! Mere banjo! Partygrassduoen Børse har lytta til kravet, klatra opp på en høyball i Indre Østfold og blæsta ut en bøgdebanger som smeller like bra i Pontiac’en i Halden som i en Jaguar på beste vestkant. Børse er Mikael og Matias, som til vanlig står på scena med countryrapperne i Hagle. Her står de støtt i egne boots med mål om å blåse taket av låvefesten. Musikken varierer fra Hagle ved at den har et tydeligere countrypreg i vokal, harmonier og instrumenter, og mer fokus på historiefortelling i tekstuniverset. Bør