Jonathan Floyd henter inspirasjon fra cheezy 80’s film i ny låt!

Jonathan Floyd ble på kort tid Norges nye pop-yndling. Med flere knallsterke og fengende låter, samt EP-en Heartbreaker under beltet, er han nå klar med ny musikk - “Chick fra LA“.

Om den nye låten sier han: “Jeg ville lage en låt som gir folk samme følelse som når man ser en overspilt kjærlighets scene i en cheezy 80’s film“.

Tross sin unge alder kan Floyd vise til over 10 millioner streams på Spotify, flere listinger på radio, Ukas Låt på P3 opptil flere gang og den gjeve prisen Årets Nykommer under P3 GULL 2021.

Han var også med og kickstartet NRKs nye musikksatsing NRK-Scenen.

Musikk har alltid vært en stor del av livet til Floyd og som liten gutt snek han seg inn i farens musikkstudio på loftet på verkstedet når han ikke var der. Og det var nettopp i dette studioet på verkstedet han fant sin retning i livet. Inspirasjon henter han fra helter som Michael Jackson, Unge Ferrari og The Weeknd, men også fra filmer.

“Jeg tar mye inspirasjon fra filmer når jeg lager musikk. Historien i låta “Chick fra LA“ er inspirert av filmen Boogie Nights hvor en karakter jeg ville kaldt for kynisk og kald er utro på verst mulig måte. Pre i låta skildrer nesten akkurat det som skjer i en scene i filmen. Han kommer hjem og finner kjæresten sin med en annen. Selv om han fersker henne, fortsetter hun bare mens hun ser på han og forteller han hvor lite hun bryr seg. Selv om låta er ment som en slags musikalsk skit, tror jeg mange kan kjenne seg igjen i noe av temaet. Utroskap er én ting, men det å møte noen som du blir veldig glad i, men som har alt annet enn gode intensjoner og til slutt sårer deg på en eller annen måte“– Jonathan Floyd.

“Chick fra LA“ er første låt ut av flere fra Jonathan Floyd på Universal Music.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Ny musikk fra Benjamin Ingrosso, Emily Hammer, Remi Wolf, Hænrik, Metallica i Fortnite samt album fra Moneybagg Yo!14.6.2024 09:45:01 CEST | Pressemelding

Stjerneduoen Nico & Vinz er tilbake med norsk versjon av superhit! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! Emily Hammer med lekne og levende ord om store og nære temaer Hænrik om dårlig økonomi og lite framtidsutsikter Etter singlene "Kite" og "Honey Boy", samt en vellykket Better Days Europa-turné, er den svenske popsensasjonen Benjamin Ingrosso klar med sin etterlengtede nye singel “Look Who's Laughing Now”. Nylig gjorde han en spekakulær opptreden på den første semifinalen under Eurovision Song Contest 2024 hvor han ga oss en smakebit av den nye singelen. “Look Who's Laughing Now” viser oss Benjamins ubestridelige talent som låtskriver, artist og entertainer. Neste helg kan han oppleves live på Idyllfestivalen i Fredrikstad. Etter å ha spilt på alle kontinenter i den fysiske verden, retter Metallica nå blikket mot den digitale verden og Fortnite. Denne måneden blir Metallica det første bandet som inntar scenen i Fortnite. Det hele startet opp i går hvor det er fullt Metallic

MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO!14.6.2024 08:51:16 CEST | Pressemelding

Hør låta her: https://borse.lnk.to/MEREBANJO Hva vil vi ha? Mere banjo! Når får vi det? Fredag 14. Juni på alle strømmetjenester. Liker du bygda, banjo, protesttog, Rune Rudberg og en gitarknusende SterkeTim, så kan du heller ikke gå glipp av musikkvideoen som ligger klar til deg på YouTube! Sjekk den ut her: https://www.youtube.com/watch?v=93VhQc4uoYM Det blåser en vekkelsesvind over landet! Fra forblåste fiskevær i nord til frodige flatbygder i sør høres ropet: Mere banjo! Mere banjo! Partygrassduoen Børse har lytta til kravet, klatra opp på en høyball i Indre Østfold og blæsta ut en bøgdebanger som smeller like bra i Pontiac’en i Halden som i en Jaguar på beste vestkant. Børse er Mikael og Matias, som til vanlig står på scena med countryrapperne i Hagle. Her står de støtt i egne boots med mål om å blåse taket av låvefesten. Musikken varierer fra Hagle ved at den har et tydeligere countrypreg i vokal, harmonier og instrumenter, og mer fokus på historiefortelling i tekstuniverset. Bør