Trumf-medlemmene sparte 1,4 mrd i bonus i fjor

Januar er måneden da flest medlemmer sjekker Trumf-kontoen sin. Mange oppdager da at de har bonus til gode, penger de kan bruke på nye dagligvarehandler, overføre til konto, donere til utvalgte veldedige formål eller veksle inn i flyreiser eller hotellovernattinger.
– For oss er det viktig at kundene er klar over bonusen sin og finner gode måter å bruke bonusen på. Det er jo medlemmenes penger, og jo flinkere de er til å bruke bonusen, jo mer attraktivt fremstår jo også medlemskapet, sier Kristin Bigseth, daglig leder i Trumf.
Fordelsprogrammet til NorgesGruppens kjeder KIWI, MENY, SPAR og Joker har i dag over 2,5 millioner medlemmer. Av disse var det hele 2,3 millioner som var aktive kunder og sparte opp bonus i fjor.
– Vi har hatt stabil vekst i antall nye medlemmer de siste årene, med en særlig økning gjennom pandemi-perioden. Det siste året med økonomisk og politisk uro og økte kostnader har også bidratt til at kundene er blitt mer bevisst Trumf-medlemskapet sitt og fordelene som følger med, forteller Kristin Bigseth.
10 millioner i donasjoner
Siden 2021 har det også vært mulig å donere hele eller deler av bonusen sin til utvalgte veldedige formål. Dette fikk særlig verdi da krigen i Ukraina brøt ut i februar i fjor. I løpet av noen få uker i februar og mars donerte Trumf-medlemmene nesten 7, 5 millioner kroner til de berørte av Ukraina-krigen, gjennom donasjon av Trumf-bonus til UNICEF. I tillegg ble det donert over 1 million kroner til TV-aksjonen og 433 000 kroner til Kirkens Bymisjon. Totalt donerte Trumf-medlemmene bonus tilsvarende nærmere 10 millioner kroner i fjor.
– Donasjonsmuligheten er noe vi ser at stadig flere får øynene opp for, og vi tror denne muligheten er ekstra attraktiv for dem som ikke har vært så opptatt av eller bevisste på å ta ut bonusen sin. Det skal være enkelt og attraktivt å ta ut Trumf-bonus, enten man velger å overføre til bankkonto, donere eller bruke bonusen på andre måter, sier Kristin Bigseth.
Kostholds- og klimainnsikt i Trumf-appen
I tillegg til bonusopptjening, gir også Trumf-medlemskapet deg mulighet til å få innsikt i ditt eget kosthold og klimaavtrykk, basert på handlekurven din. Via appen kan du enkelt få oversikt over hvor sunt du handler og hvilke varegrupper som utgjør det største klimaavtrykket ditt.
– Du får også tips og råd til hvordan du kan justere kostholdet ditt og handlekurven din i en sunnere og mer klimavennlig retning, basert på faglige råd fra Helsedirektoratet og RISE/NORSUS. Så januar-oppfordringen må bli å logge inn i appen og sjekke status for ditt kosthold, sier Kristin Bigseth.
Last ned Trumf-appen eller besøk trumf.no for å sjekke status på din Trumf-konto.
Kontakter
Kine SøylandKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 79 888kine.soyland@norgesgruppen.noBilder
Om NorgesGruppen
Våre kjedekonsepter står på hver dag for å gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser, og bidra til grønne og sunne valgmuligheter.
NorgesGruppen gir forbrukerne valgfrihet gjennom supermarkeder, distriktsbutikker og lavprisbutikker. I tillegg tilbyr MENY, SPAR og Joker netthandel. NorgesGruppen gir konkurransedyktige betingelser og sterke kjedekonsepter til kjøpmenn. Effektiv varelevering og et godt vareutvalg fra ASKO sikrer kjøpmenn over hele landet et godt driftsgrunnlag. NorgesGruppen sysselsetter over 27 000 medarbeidere i egeneid virksomhet og mer enn 40 000 totalt når ansatte i kjøpmannseide butikker inkluderes. Nøkkelverdiene til NorgesGruppen er ansvarlig, samarbeidsorientert og kundeorientert. Selskapet opererer i Skandinavia med hovedfokus i Norge.
Varene folk vil ha
NorgesGruppen fylte 20 år i 2020, men bygger på 150 års erfaring som grossist og detaljist. I dag er kjernevirksomheten engros- og detaljvirksomhet innenfor daglige forbruksvarer. Alle ledd i verdikjeden – fra innkjøp og produksjon, via distribusjon, til handlekurv – jobber mot ett og samme mål: å imøtekomme kundenes behov.
Leverer effektivt til alle deler av landet
NorgesGruppen har 1200 samarbeidspartnere som spenner fra store merkevareleverandører til små produsenter av lokalmat. Mangfoldet av leverandører gjør at vi kan tilby noe for enhver smak. Egne merkevarer fra selskapene UNIL, Joh Kaffe, Matbørsen og Bakehuset gjør vareutvalget i våre butikker unikt.
Til butikker for alle, der folk bor
NorgesGruppen har butikker for alle behov, enten det er lave priser, kvalitetsprodukter, raske løsninger eller inspirasjon til store matopplevelser. Vi har lavpriskjeden KIWI, supermarkedkjedene MENY og SPAR, og nærbutikkjeden Joker. Over halvparten av butikkene er eid av selvstendige kjøpmenn, og vi er tilstede
med butikker i 88 prosent av landets kommuner.
Følg pressemeldinger fra NorgesGruppen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen
UNIL tilbakekaller ELDORADO Kebabsalat28.11.2023 12:34:06 CET | Pressemelding
Unil tilbakekaller Eldorado kebabsalat med holdbarhet mellom 05.12.2023 og 06.01.2024. Det er mistanke om at enkelte av boksene kan inneholde rå kyllingbiter.
«Skjerp deg, ellers havner du i kassa!»23.11.2023 16:10:22 CET | Pressemelding
Mange unge ser ikke på butikkyrket som en mulig karrierevei, og tror arbeidsoppgavene er lite utfordrende, viser nye tall. Over halvparten av oss har hørt det bli snakket nedsettende om butikkyrket. De med en fot innenfor bransjen skulle ønske folk visste hvordan det egentlig er å jobbe i dagligvarebutikk.
Få støtte til ditt prosjekt5.10.2023 10:31:44 CEST | Pressemelding
NorgesGruppen ber matbransjen – blant annet produsenter, leverandører, organisasjoner, gründere og kunnskapsinstitusjoner – om deres beste ideer for å gjøre den norske verdikjeden for mat enda mer bærekraftig. Bærekraftsfondet HANDLE vil støtte prosjektene med størst potensial for konkrete resultater.
KIWIs kunder kjøpte 78 prosent mer fisk første uke med momskutt31.8.2023 18:26:17 CEST | Pressemelding
Mandag 21. august kuttet KIWI momsen på fisk for å vise politikerne at folk spiser mer sunn mat når den blir billigere. Allerede etter én uke er responsen fra folket soleklar. – Dette bekrefter det vi vet fra forskningen, sier Mina Gerhardsen, generalsekretær i Nasjonalforeningen for folkehelsen.
KIWIs prisbrems ga solid kundevekst og sterk omsetningsvekst for NorgesGruppen ASA i første halvår30.8.2023 14:39:38 CEST | Pressemelding
I løpet av første halvår 2023 oppnådde NorgesGruppen en omsetning på 54,3 milliarder kroner, en økning fra 49,4 milliarder kroner i samme periode i fjor. Driftsmarginen svekkes med 0,4 prosentpoeng.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom