Discovery får åtvaring etter eksponering av matbutikken Joker i 71 grader nord

– Det er i utgangspunktet tillate med produktplassering i eit program som 71 grader nord, men samtidig skal ikkje produktet få ei for framståande rolle. Det meiner vi Joker får, og derfor får Discovery sanksjon i form av ei åtvaring, seier Hanne Nistad Sekkelsten, direktør for juridisk og regulatorisk avdeling i Medietilsynet.
Formålet med reglane er at sjåarane ikkje skal utsetjast for eit unødig kommersielt press.
Medietilsynet meiner: – Meir som reklame enn produktplassering
I den aktuelle episoden har deltakarane fått 800 kroner å handle for, og dei skal handle i ein Jokerbutikk. I innslaget er det brukt framhevande teknikkar som vinkling, dveling og zooming på logoen til Joker, tilbodsplakatar og produkt.
Medietilsynet meiner presentasjonen av logoen, produkta og tilbodsplakatane til Joker står meir fram som eit reklameinnslag enn produktplassering. Etter Medietilsynets vurdering er det brukt verkemiddel som forstyrrar sjåaropplevinga og gjer at sjåarane blir utsette for eit unødig kommersielt trykk.
– Det er den totale eksponeringa av Joker som gjer at Medietilsynet meiner produktplasseringa ikkje er tillaten etter kringkastingsreglane, seier Sekkelsten.
Les meir om reglane for produktplassering på Medietilsynets nettside.
Nøkkelord
Kontakter
Nina Bjerkekommunikasjonsrådgiver og pressekontakt
Tel:+47 419 34 154nina.bjerke@medietilsynet.noBilder

Om Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder om barn og unges bruk av digitale medier, setter aldersgrenser for kinofilm, forvalter støtteordninger, behandler søknader om og fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kulturdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Medietilsynet understreker forbud5.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemelding
Medietilsynet minner om forbudet mot å offentliggjøre valgresultat og valgdagsmålinger før klokken 21 på valgdagen mandag.
Nær 24 millionar til innovasjonsprosjekter1.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemelding
Medietilsynet skal fordele 23,7 millionar kroner i innovasjonsstøtte i 2025, og opnar nå for søknader.
Fem millionar kroner til forsking på medier og dataspill28.8.2025 08:00:00 CEST | Pressemelding
Medietilsynet opnar no for søknader om midlar til medierelaterte forskingsprosjekt.
Meta og TikTok stoppet Medietilsynets informasjonskampanje om valget22.8.2025 13:11:50 CEST | Pressemelding
Medietilsynet har fått avvist videoer og fjernet lenker – begge deler i forbindelse med en større annonsekampanje om kildebevissthet og desinformasjon i forkant av stortingsvalget.
Fleire typar medium kan søke om innovasjonstilskott12.8.2025 15:50:33 CEST | Pressemelding
Kultur- og likestillingsdepartementet har vedtatt endringar i forskrifta for innovasjons- og utviklingstilskott til nyheits- og aktualitetsmedium. Endringane opnar for at fleire typar medium kan søke støtte.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom