Studieforbundet AOF til funkisbygget i Storgata

(Oslo, 2. desember 2022) Studieforbundet AOF, som har voksenopplæring som hovedformål, har signert en langsiktig leieavtale med Entra om nye kontorlokaler i Storgata 51 i Oslo sentrum.
Storgata 51 ligger sentralt i Oslo sentrum. Foto: Morten Henden Aamot

Avtalen gjelder 2.250 kvadratmeter i det særpregede funkisbygget som ligger ved krysset Storgata og Hausmanns gate. Storgata 51 er en kontoreiendom på nesten 11.000 kvadratmeter som står på Byantikvarens gule liste.

– Vi ser frem til å flytte til Storgata og gleder oss til å komme inn i nye lokaler. Da vi skulle se etter nye lokaler var det viktig for oss å få et studiesenter på bakkeplan med egen inngang for studievirksomheten i Oslo. I denne bygningen får vi samlokalisert studiesenter og kontorlokaler, noe som vil bidra til økt samhandling og effektivitet, sier Tove Johansen, daglig leder i Studieforbundet AOF.

For AOF har det vært viktig å finne lokaler i nærheten av kollektivknutepunkter. Fra Storgata 51 er det kun få minutters gange til Norges største kollektivknutepunkt med alt av kollektivtilbud. I tillegg er nærmeste trikkestopp omtrent ved inngangsdøra til lokalene, noe som gjør det enklere for både ansatte og besøkende. Eiendommen som AOF skal flytte inn i, har åtte etasjer og en flott terrasse i forbindelse med kantinen.

– Vi gleder oss til å ønske Studieforbundet AOF velkommen til Entra og inn i denne sentrale kontoreiendommen høsten 2023. Vi er sikre på at de vil finne seg godt til rette hos oss i dette særpregede funkisbygget, sier Kjetil Hoff, direktør for eiendomsforvaltning i Entra.

Bygningen er tegnet av arkitekt Fritz Jordan og oppført i 1938 for jern- og metallforretningen Thoresen & Thorvaldsen A/S.

Realia har bistått AOF i prosessen med å finne nye lokaler.

Storgata 51 ligger sentralt i Oslo sentrum. Foto: Morten Henden Aamot

Entra er et av Norges ledende selskaper innen forvaltning og utvikling av næringseiendommer. Entra eier og drifter over 80 bygg, med et samlet areal på omlag 1,3 millioner kvadratmeter, i Oslo, Sandvika, Drammen og Bergen. Entra har en solid kundeportefølje med en høy andel offentlige leietagere. Selskapets forretningsstrategi er å være ledende på kundeopplevd kvalitet, levere lønnsom vekst og å være miljøledende i bransjen.

Frivilligheten har fått sitt eget hus i Oslo29.4.2024 08:56:29 CEST | Pressemelding

(Oslo, 29. april 2024) Oslo har fått et etterlengtet kraftsenter for frivilligheten med etableringen av Frivillighetens Hus. Mer enn ti frivillige organisasjoner har, eller er i ferd med, å flytte inn i Christian Krohgs gate 10, som rommer 5500 kvadratmeter med kontorer, møteromssenter, kantine og kafé. Frivillighetens Hus skal også være en arena for arbeidstrening og -inkludering, hvor KFUK-KFUM og Mamas Mat vil bidra til å gi flere unge og innvandrerkvinner en vei inn i arbeidslivet.