Knuste omsetningsrekorden under livesalg

I går kickstartet elektronikkjeden POWER sin Black Week med liveshopping på Facebook. Fasit etter sendingen var en omsetning på 14,2 millioner kroner.
- Dette har vært en stor suksess siden vi lanserte det, og det ser ut til at kundene våre har omfavnet konseptet. Det var rundt 20.000 som fulgte med på sendingen og vi omsatte for 14,2 millioner kroner. Det er utrolig gøy, sier Elizabeth Gill, markedssjef i POWER Norge.
POWER var først ute blant de store elektrokjedene til å ta i bruk den nye shoppingtrenden liveshopping da konseptet ble lansert i fjor, og valgte å også i år å legge sendingen til dagen før Black Week.
- Vi synes det er en morsom måte å kickstarte årets handlefest på, og ikke minst ved å få gi tilbake til kundene våre. Under sendingen delte vi ut premier til over 100.000 kroner, forteller hun.
Tilbake til 90-tallet
Trenden med liveshopping har lenge vært stort i Asia, og kommer nå med full fart her i Norge.
- Du kan på mange måter si at dette er en oppussing av 90-tallets TV-shop, tilpasset dagens kanaler og med mye mer interaktivitet. Man kombinerer underholdning og netthandel, hvor avsenderen får mulighet til å vise fram og snakke om ulike produkter. Dette har tatt helt av, og det er utrolig gøy å følge med på engasjementet under sendingene, sier markedssjefen.
Tror på godt førjulssalg
For POWER markerte sendingen starten på årets førjulshandel, og Gill forteller om en historisk god kampanje.
- Vi har aldri hatt så mange og så gode tilbud som i år. Nå starter vi Black Week med en stor kampanje, og kommer med enda flere tilbud når Black Friday nærmer seg.
Hun mener resultatene fra gårsdagens sending er et godt bilde på handlemønsteret POWER har sett de siste månedene, og tror på en god førjulshandel.
- Dette bekrefter tendensen vi har sett gjennom høsten. Forbrukerne har sittet mer på gjerdet og ventet på kampanjeperiodene enn tidligere, men handlelysten er defintivt der.
Nøkkelord
Kontakter
Monica Iren FastingNordisk PR- og kommunikasjonssjef
Tel:98445674monica.fasting@power.noBilder


Om Power
POWER er hele Nordens elektrogigant som utfordrer markedet med prisrobot og oppdaterte nettpriser i butikk. POWER-suksessen startet i Danmark i 2015. Senere åpnet vi i Finland og Sverige, og i mai 2017 kom POWER til Norge.
I POWER ønsker vi alltid å ligge ett steg foran, fordi vi vet at smarte, effektive løsninger holder prisene lave, samtidig som det gir den beste handleopplevelsen for kundene.
POWER Norge er et selskap eid av POWER International. POWER International eies av AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Det norskeide konsernet driver også POWER i Danmark, Finland og Sverige.
Følg pressemeldinger fra Power
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Power på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Power
Ekspert advarer: - Styr unna vaffeltabbene21.3.2025 07:00:00 CET | Pressemelding
Norge er på vaffeltoppen i Norden, men nordmenn gjør likevel mange feil når de tradisjonsrike hjertene skal tilberedes. Noen av tabbene kan være helseskadelige.
Pangstart for POWER-åpning13.3.2025 13:28:09 CET | Pressemelding
1000 kunder sto i kø da POWER Ringhuset inviterte til åpningsfest torsdag. Allerede før lunsj hadde omsetningen passert 7,5 millioner kroner.
POWER med storsatsing i Oslo27.1.2025 09:25:47 CET | Pressemelding
Den norskeide elektronikkjeden styrker seg i hovedstaden med to nye varehus, som en del av en større nasjonal vekststrategi.
POWER girer opp kjøkkensatsingen18.12.2024 12:53:02 CET | Pressemelding
Saget av flatpakkede Norema-kjøkken har økt med 15% hittil i år hos POWER. Nå lanseres ferdigmonterte kjøkkenskap for kunder som vil spare tid og få flere eksklusive muligheter.
Black Friday: POWER satte ny rekord igjen2.12.2024 14:52:35 CET | Pressemelding
Elektronikksalget hos POWER økte med 7% sammenlignet med Black Friday-helgen i fjor, og tangerte dermed den elleville rekorden fra i fjor.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom