Falck Renewables Vind

Falck Renewables utvikles til Renantis

Etter overtagelse av Falck Renewables i Februar 2022 vil selskapet nå hete Renantis.
Falck Renewables bytter navn etter at selskapet fikk nye eiere. Det nye navnet blir Renantis.

Milano, 8. November 2022 - Falck Renewables har i dag annonsert at selskapet vil bytte navn til Renantis. Dette åpner et nytt kapittel for selskapet etter at det ble overtatt av institusjonelle investorer som rådgis av J.P. Morgan Investment Management, gjennom Green BidCo S.p.A. og senere ble tatt av børs.

Renantis nye mål

Utviklingen av Falck Renewables til Renantis vil skape en ny identitet med et klart mål: “Å bygge en bedre fremtid for alle, ved å gi energi til folks daglige liv med omtanke“. Renantis manifest fokuserer på hovedmålene for dette nye kapittelet, medfølgende de viktigste verdiene i den nye merkevaren; omtanke, innovasjon, mangfold og effektivitet.

Et nytt kapittel

Endringen av merkevaren ble til gjennom en prosess som har involvert bade interne og eksterne interessenter for å samle selskapets etablerte og kjente verdier i et nytt merkenavn.

Renantis presenterer seg nå med en frisk visuell identitet, med varme farger og design som er nært naturen. “Renantis” er et abstrakt ord inspirert av det latinske ordet “renovare”, som betyr “å fornye". Design og logo reflekterer gruppens iboende verdier, med bærekraft som fundament.

"Ved å utvikle oss til Renantis vil vi bygge på arven fra Falck Renewables som en ledende aktør i den globale energiomstillingen, og fornye vår forpliktelse til å skape en bedre fremtid for alle," sier Toni Volpe, administrerende direktør i selskapet. "Den nye merkevaren, Renantis, inkluderer vår omsorgsfulle tilnærming til å gjøre en positiv forskjell for planeten vår. Dette er et mål som vi bare kan oppnå sammen, ved å samarbeide med våre kolleger, interessenter og kunder for en reell, trygg og meningsfull vekst.»

"Vi er stolte av å presentere vårt nye merkenavn og identitet på Key Energy 2022. Key Energy-konferansen er en av de største italienske begivenhetene innen fornybar energi. Vi gleder oss over at de valgte oss til Energiomstillingsambassadør på årets arrangement, og vi tar med oss vår fornybare energiarv og fremtidsrettede tilnærming til rollen." avslutter Toni Volpe.

Jo Clarkson – Head of Media Relations – Tel. +44 7514 734 135
Elena Roda – Media Relations – Tel. +39 02 2433 2297

AIDA Partnere
Alessandro Norata – alessandro.norata@aidapartners.com – +39 344 11 27 938
Barbara Rauseo – barbara.rauseo@aidapartners.com – +39 338 77 31 501

Bilder

Toni Volpe, Renantis

Om Falck Renewables Vind

Falck Renewables Vind

Falck Renewables, Renantis fra i dag, utvikler, designer, bygger og administrerer kraftproduksjonsanlegg for fornybare kilder, med en installert kapasitet på 1.420 MW i Storbritannia, Italia, USA, Spania, Frankrike, Norge og Sverige, ved hjelp av vindkraft, solenergi, avfall til energi og biomasseteknologier. Konsernet er en global aktør innen fornybar energi, teknisk rådgivning og kapitalforvaltningstjenester, gjennom sitt heleide datterselskap Vector Renewables, som leverer aktivaforvaltningstjenester til kunder som står for omtrent 5.300 MW installert kapasitet og med erfaring i mer enn 40 land. Konsernet leverer også høyspesialisert energiledelse og nedstrømstjenester til både energiprodusenter og forbrukere.