Kristiania styrker merkevaren
![– Med innsikt fra egen forskning bidrar vi aktivt til forandring og nytenkning i samfunnet, uttaler Evensen som er stolt av den nye kampanjen.
Foto: Kristiania](/data/images/00819/650bf875-781b-4340-99d7-54d6c530a92e-w_720.jpeg)
– Målet med å samle alle fagområdene våre under én logo er å tydeliggjøre Kristianias posisjon. Vi ønsker å gjøre det enklere å oppdage og forstå at Kristiania er en utdanningsinstitusjon fra fagskole til Ph.d. Og at vi utvikler relevant kompetanse og kunnskap til det beste for samfunnet, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør på Kristiania, Stein-Oddvar Evensen.
Skal bli universitet
I forbindelse med at Kristiania nå går fra 6 logoer til én, rulles det ut en merkevarekampanje 7. november.
– Å tydeliggjøre vår posisjon skal sikre at flere oppdager Kristiania, og føre oss nærmere målet om å bli landets første uavhengige arbeidslivsuniversitet, sier Evensen.
Tradisjon for forandring
Helt siden Kristiania ble grunnlagt i 1914, da Hanna Nilsen, som første student ble tatt opp ved brevskolen NKS i Kvadraturen i Oslo sentrum, har det ligget i Kristianias natur å forandre seg i takt med samfunnsendringene.
– Kristiania er endringsvillig og dynamisk. Vi har alltid vært opptatt av studentene våre og tiden vi lever i. Vi har respekt for det tradisjonelle, men dagens raske samfunnsutvikling krever nytenkning. Derfor er Kristiania ekstremt opptatt av å utdanne mennesker som har den kompetansen arbeidslivet trenger, og å tilføre samfunnet nyttig kunnskap gjennom god forskning og kunstnerisk utviklingsarbeid, sier Evensen.
Taglinen «tradisjon for forandring» er derfor med som et bærende element i den kommende merkevarekampanjen.
Kristiania farger byen rød
Markeds- og kommunikasjonsdirektør Evensen forklarer ideen bak uttrykket i merkevarekampanjen slik:
– Vi bruker historiske og tradisjonelle bilder i svart-hvitt for å vise at Kristiania ikke sitter fast i gamle dager. Så legger vi til rødt, som er vår farge. Den røde tråden i kommunikasjonen er at vår røde strek representerer Kristiania og det moderne.
Merkevarekampanjen starter 7. november og vil prege bybildet i Oslo og Bergen og sosiale medier.
Nøkkelord
Kontakter
Michael WerenskioldPresseansvarligHøyskolen Kristiania
Tel:92278772michael.reed@kristiania.noBilder
![– Med innsikt fra egen forskning bidrar vi aktivt til forandring og nytenkning i samfunnet, uttaler Evensen som er stolt av den nye kampanjen.
Foto: Kristiania](/data/images/00819/650bf875-781b-4340-99d7-54d6c530a92e-w_240.jpeg)
![](/data/images/00895/bc2ae464-040a-43bb-b69c-995d5b051848-w_240.jpg)
Om Høyskolen Kristiania
Kristiania er en ideell stiftelse som er oppkalt etter grunnleggeren Ernst G. Mortensen. Alt overskudd går tilbake til utdanning og forskning ved Kristiania.
Kristiania er en annerledes utdanningsinstitusjon, som tilbyr utdanning, emner og programmer i hele spekteret fra høyere yrkesfaglig utdanning til doktorgrad (d).
Kristiania leverer forskning og utdanning innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, informatikk, helsevitenskap, innovasjon og kunstfag.
Kristiania har over 18.000 studenter og et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett. Samfunnsoppdraget er å bidra til Norges sosiale og økonomiske utvikling gjennom problemdrevet og anvendt kunnskapsutvikling og -formidling, i nært samarbeid med arbeidslivet.
For å kunne utføre dette oppdraget på en mest mulig effektiv måte, har Kristiania som mål å bli Norges første uavhengige universitet.
Fram til nå har Kristiania hatt logoer under disse navnene. Disse endres nå til Kristiania:
Høyskolen Kristiania
Fagskolen Kristiania
Høyskolen Kristiania Bergen
Høyskolen Kristiania Westerdals
Fagskolen Kristiania
Fagskolen Kristiania Bårdar Akademiet
Følg pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Høyskolen Kristiania på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania
Ny dekan på Kristiania27.6.2024 11:35:00 CEST | Pressemelding
Ahmet Soylu er professor i informatikk og går fra OsloMet til jobben som dekan for School of Doctoral Studies ved Kristiania.
Kristiania inngår avtale med dansk universitet om kiropraktorutdanning24.6.2024 11:25:00 CEST | Pressemelding
Nå kan norske studenter ta en kiropraktorutdanning som er tilpasset det norske helsevesenet.
InMusic-konferansen på Kristiania i juni30.5.2024 07:22:14 CEST | Pressemelding
For første gang er Høyskolen Kristiania vertskap for den anerkjente innovasjonskonferansen for musikkindustrien, InMusic.
Jørn Mortensen fratrer som dekan8.5.2024 11:00:00 CEST | Pressemelding
Jørn Mortensen har etter eget ønske bedt om å fratre sin stilling som dekan for School of Art, Design and Media i løpet av sommeren 2024.
Ny forskning: overraskende funn om influensere7.5.2024 14:19:39 CEST | Pressemelding
Influensere med svært mange følgere, er mer eksplisitt i hvordan de markedsfører reklame på sine instagramkontoer sammenlignet med influensere med færre følgere.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom