Kristiania styrker merkevaren

– Målet med å samle alle fagområdene våre under én logo er å tydeliggjøre Kristianias posisjon. Vi ønsker å gjøre det enklere å oppdage og forstå at Kristiania er en utdanningsinstitusjon fra fagskole til Ph.d. Og at vi utvikler relevant kompetanse og kunnskap til det beste for samfunnet, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør på Kristiania, Stein-Oddvar Evensen.
Skal bli universitet
I forbindelse med at Kristiania nå går fra 6 logoer til én, rulles det ut en merkevarekampanje 7. november.
– Å tydeliggjøre vår posisjon skal sikre at flere oppdager Kristiania, og føre oss nærmere målet om å bli landets første uavhengige arbeidslivsuniversitet, sier Evensen.
Tradisjon for forandring
Helt siden Kristiania ble grunnlagt i 1914, da Hanna Nilsen, som første student ble tatt opp ved brevskolen NKS i Kvadraturen i Oslo sentrum, har det ligget i Kristianias natur å forandre seg i takt med samfunnsendringene.
– Kristiania er endringsvillig og dynamisk. Vi har alltid vært opptatt av studentene våre og tiden vi lever i. Vi har respekt for det tradisjonelle, men dagens raske samfunnsutvikling krever nytenkning. Derfor er Kristiania ekstremt opptatt av å utdanne mennesker som har den kompetansen arbeidslivet trenger, og å tilføre samfunnet nyttig kunnskap gjennom god forskning og kunstnerisk utviklingsarbeid, sier Evensen.
Taglinen «tradisjon for forandring» er derfor med som et bærende element i den kommende merkevarekampanjen.
Kristiania farger byen rød
Markeds- og kommunikasjonsdirektør Evensen forklarer ideen bak uttrykket i merkevarekampanjen slik:
– Vi bruker historiske og tradisjonelle bilder i svart-hvitt for å vise at Kristiania ikke sitter fast i gamle dager. Så legger vi til rødt, som er vår farge. Den røde tråden i kommunikasjonen er at vår røde strek representerer Kristiania og det moderne.
Merkevarekampanjen starter 7. november og vil prege bybildet i Oslo og Bergen og sosiale medier.
Nøkkelord
Kontakter
Michael WerenskioldPresseansvarligHøyskolen Kristiania
Tel:92278772michael.reed@kristiania.noBilder


Om Høyskolen Kristiania
Kristiania er en ideell stiftelse som er oppkalt etter grunnleggeren Ernst G. Mortensen. Alt overskudd går tilbake til utdanning og forskning ved Kristiania.
Kristiania er en annerledes utdanningsinstitusjon, som tilbyr utdanning, emner og programmer i hele spekteret fra høyere yrkesfaglig utdanning til doktorgrad (d).
Kristiania leverer forskning og utdanning innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, informatikk, helsevitenskap, innovasjon og kunstfag.
Kristiania har over 18.000 studenter og et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett. Samfunnsoppdraget er å bidra til Norges sosiale og økonomiske utvikling gjennom problemdrevet og anvendt kunnskapsutvikling og -formidling, i nært samarbeid med arbeidslivet.
For å kunne utføre dette oppdraget på en mest mulig effektiv måte, har Kristiania som mål å bli Norges første uavhengige universitet.
Fram til nå har Kristiania hatt logoer under disse navnene. Disse endres nå til Kristiania:
Høyskolen Kristiania
Fagskolen Kristiania
Høyskolen Kristiania Bergen
Høyskolen Kristiania Westerdals
Fagskolen Kristiania
Fagskolen Kristiania Bårdar Akademiet
Følg pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Høyskolen Kristiania på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania
Kristiania arrangerer ELIA Academy 2025 – en internasjonal møteplass for kunst- og designutdanning27.5.2025 14:49:33 CEST | Pressemelding
I juni samles kunst- og designutdanninger fra hele verden i Oslo, når Høyskolen Kristiania er vertskap for ELIA Academy 2025 – en av Europas viktigste konferanser for høyere kunstutdanning.
Kristiania ledende på digital og fleksibel utdanning22.5.2025 13:03:36 CEST | Pressemelding
Tilstandsrapporten for høyere utdanning 2025 viser at Kristiania er en ledende aktør innen digital og fleksibel utdanning, med over 40 prosent av alle nettbaserte studenter i Norge.
Ny studie: Konspirasjonsteorier truer folkehelsa15.5.2025 10:51:12 CEST | Pressemelding
En ny omfattende studie viser hvordan helserelaterte konspirasjonsteorier undergraver tilliten til helsevesenet og rammer marginaliserte grupper.
Kristiania beklager30.4.2025 11:45:25 CEST | Pressemelding
Kristiania er opptatt av at alle studenter skal behandles likt, og få svar innen rimelig tid. Vi beklager at dette ikke ble etterlevd i forbindelse med en sak knyttet til en eksamensoppgave i 2024. I NRK 29. april, kom det frem at en student ved Kristiania fikk stryk på sin eksamensbesvarelse fordi sensor ikke kunne åpne filen med innleveringen. Hun fikk dessverre ikke tilstrekkelig svar innen rimelig tid, da hun kontaktet studieadministrasjonen om dette. - Vi er fryktelig lei oss for at vi ikke har tatt tak i dette tidligere. Denne situasjonen burde vært unngått. Vi er i dialog med studenten for å løse saken, sier studiedirektør Marianne Østbye ved Høyskolen Kristiania. - Nå går vi gjennom våre rutiner for at dette ikke skal skje igjen. Vi vil også sørge for å informere bedre, slik at det blir enklere for studentene våre å levere besvarelser riktig, sier Østbye.
Flere søker seg til masterstudier på Kristiania28.4.2025 10:57:24 CEST | Pressemelding
Søkertallene til Kristianias masterprogrammer er opp 28 prosent i forhold til i fjor.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom