Høyskolen Kristiania

Kristiania styrker merkevaren

Del
Etter flere år med forskjellige logoer samles Kristiania under én logo. Målet er å styrke posisjonen mot å bli Norges første arbeidslivsuniversitet.
– Med innsikt fra egen forskning bidrar vi aktivt til forandring og nytenkning i samfunnet, uttaler Evensen som er stolt av den nye kampanjen.
Foto: Kristiania
– Med innsikt fra egen forskning bidrar vi aktivt til forandring og nytenkning i samfunnet, uttaler Evensen som er stolt av den nye kampanjen. Foto: Kristiania

– Målet med å samle alle fagområdene våre under én logo er å tydeliggjøre Kristianias posisjon. Vi ønsker å gjøre det enklere å oppdage og forstå at Kristiania er en utdanningsinstitusjon fra fagskole til Ph.d. Og at vi utvikler relevant kompetanse og kunnskap til det beste for samfunnet, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør på Kristiania, Stein-Oddvar Evensen.

Skal bli universitet

I forbindelse med at Kristiania nå går fra 6 logoer til én, rulles det ut en merkevarekampanje 7. november.

– Å tydeliggjøre vår posisjon skal sikre at flere oppdager Kristiania, og føre oss nærmere målet om å bli landets første uavhengige arbeidslivsuniversitet, sier Evensen.

Tradisjon for forandring

Helt siden Kristiania ble grunnlagt i 1914, da Hanna Nilsen, som første student ble tatt opp ved brevskolen NKS i Kvadraturen i Oslo sentrum, har det ligget i Kristianias natur å forandre seg i takt med samfunnsendringene.

– Kristiania er endringsvillig og dynamisk. Vi har alltid vært opptatt av studentene våre og tiden vi lever i. Vi har respekt for det tradisjonelle, men dagens raske samfunnsutvikling krever nytenkning. Derfor er Kristiania ekstremt opptatt av å utdanne mennesker som har den kompetansen arbeidslivet trenger, og å tilføre samfunnet nyttig kunnskap gjennom god forskning og kunstnerisk utviklingsarbeid, sier Evensen.

Taglinen «tradisjon for forandring» er derfor med som et bærende element i den kommende merkevarekampanjen.

Kristiania farger byen rød

Markeds- og kommunikasjonsdirektør Evensen forklarer ideen bak uttrykket i merkevarekampanjen slik: 

– Vi bruker historiske og tradisjonelle bilder i svart-hvitt for å vise at Kristiania ikke sitter fast i gamle dager. Så legger vi til rødt, som er vår farge. Den røde tråden i kommunikasjonen er at vår røde strek representerer Kristiania og det moderne.  

Merkevarekampanjen starter 7. november og vil prege bybildet i Oslo og Bergen og sosiale medier.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

– Med innsikt fra egen forskning bidrar vi aktivt til forandring og nytenkning i samfunnet, uttaler Evensen som er stolt av den nye kampanjen.
Foto: Kristiania
– Med innsikt fra egen forskning bidrar vi aktivt til forandring og nytenkning i samfunnet, uttaler Evensen som er stolt av den nye kampanjen. Foto: Kristiania
Last ned bilde
Last ned bilde

Om Høyskolen Kristiania

Høyskolen Kristiania
Høyskolen Kristiania
Prinsens gate 7-9
0152 Oslo

22 59 60 00http://www.kristiania.no

Kristiania er en ideell stiftelse som er oppkalt etter grunnleggeren Ernst G. Mortensen. Alt overskudd går tilbake til utdanning og forskning ved Kristiania.

Kristiania er en annerledes utdanningsinstitusjon, som tilbyr utdanning, emner og programmer i hele spekteret fra høyere yrkesfaglig utdanning til doktorgrad (d).

Kristiania leverer forskning og utdanning innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, informatikk, helsevitenskap, innovasjon og kunstfag. 

Kristiania har over 18.000 studenter og et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett. Samfunnsoppdraget er å bidra til Norges sosiale og økonomiske utvikling gjennom problemdrevet og anvendt kunnskapsutvikling og -formidling, i nært samarbeid med arbeidslivet. 

For å kunne utføre dette oppdraget på en mest mulig effektiv måte, har Kristiania som mål å bli Norges første uavhengige universitet.

Fram til nå har Kristiania hatt logoer under disse navnene. Disse endres nå til Kristiania:

Høyskolen Kristiania 
Fagskolen Kristiania
 
Høyskolen Kristiania Bergen
 
Høyskolen Kristiania Westerdals
 
Fagskolen Kristiania 
 
Fagskolen Kristiania Bårdar Akademiet
 

Følg pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Høyskolen Kristiania på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye