Kristiania styrker merkevaren

– Målet med å samle alle fagområdene våre under én logo er å tydeliggjøre Kristianias posisjon. Vi ønsker å gjøre det enklere å oppdage og forstå at Kristiania er en utdanningsinstitusjon fra fagskole til Ph.d. Og at vi utvikler relevant kompetanse og kunnskap til det beste for samfunnet, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør på Kristiania, Stein-Oddvar Evensen.
Skal bli universitet
I forbindelse med at Kristiania nå går fra 6 logoer til én, rulles det ut en merkevarekampanje 7. november.
– Å tydeliggjøre vår posisjon skal sikre at flere oppdager Kristiania, og føre oss nærmere målet om å bli landets første uavhengige arbeidslivsuniversitet, sier Evensen.
Tradisjon for forandring
Helt siden Kristiania ble grunnlagt i 1914, da Hanna Nilsen, som første student ble tatt opp ved brevskolen NKS i Kvadraturen i Oslo sentrum, har det ligget i Kristianias natur å forandre seg i takt med samfunnsendringene.
– Kristiania er endringsvillig og dynamisk. Vi har alltid vært opptatt av studentene våre og tiden vi lever i. Vi har respekt for det tradisjonelle, men dagens raske samfunnsutvikling krever nytenkning. Derfor er Kristiania ekstremt opptatt av å utdanne mennesker som har den kompetansen arbeidslivet trenger, og å tilføre samfunnet nyttig kunnskap gjennom god forskning og kunstnerisk utviklingsarbeid, sier Evensen.
Taglinen «tradisjon for forandring» er derfor med som et bærende element i den kommende merkevarekampanjen.
Kristiania farger byen rød
Markeds- og kommunikasjonsdirektør Evensen forklarer ideen bak uttrykket i merkevarekampanjen slik:
– Vi bruker historiske og tradisjonelle bilder i svart-hvitt for å vise at Kristiania ikke sitter fast i gamle dager. Så legger vi til rødt, som er vår farge. Den røde tråden i kommunikasjonen er at vår røde strek representerer Kristiania og det moderne.
Merkevarekampanjen starter 7. november og vil prege bybildet i Oslo og Bergen og sosiale medier.
Nøkkelord
Kontakter
Michael WerenskioldPresseansvarligHøyskolen Kristiania
Tel:92278772michael.reed@kristiania.noBilder


Om Høyskolen Kristiania
Kristiania er en ideell stiftelse som er oppkalt etter grunnleggeren Ernst G. Mortensen. Alt overskudd går tilbake til utdanning og forskning ved Kristiania.
Kristiania er en annerledes utdanningsinstitusjon, som tilbyr utdanning, emner og programmer i hele spekteret fra høyere yrkesfaglig utdanning til doktorgrad (d).
Kristiania leverer forskning og utdanning innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, informatikk, helsevitenskap, innovasjon og kunstfag.
Kristiania har over 18.000 studenter og et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett. Samfunnsoppdraget er å bidra til Norges sosiale og økonomiske utvikling gjennom problemdrevet og anvendt kunnskapsutvikling og -formidling, i nært samarbeid med arbeidslivet.
For å kunne utføre dette oppdraget på en mest mulig effektiv måte, har Kristiania som mål å bli Norges første uavhengige universitet.
Fram til nå har Kristiania hatt logoer under disse navnene. Disse endres nå til Kristiania:
Høyskolen Kristiania
Fagskolen Kristiania
Høyskolen Kristiania Bergen
Høyskolen Kristiania Westerdals
Fagskolen Kristiania
Fagskolen Kristiania Bårdar Akademiet
Følg pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Høyskolen Kristiania på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania
Ny forskning: Du sprer reklame uten å vite det10.4.2025 09:42:17 CEST | Pressemelding
Hva skjer når du trykker «liker» på en video eller deler noe i sosiale medier? Du bidrar til å spre reklame – ofte uten å vite det selv. Det viser ny forskning om hvordan sosiale medier påvirker oss.
Et etterlengtet løft for høyere yrkesfaglig utdanning14.3.2025 16:23:36 CET | Pressemelding
Fagskolemeldingen 2025: Åpning for fagskoleutdanninger på nivå 6 og 7 i Nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk, økt autonomi og ytterligere økning av kapasitet og finansiering. Fagskolenes viktige rolle i dagens samfunn understrekes og underbygges.
WHO utpeker Kristiania som samarbeidssenter for å bygge tillit og redde liv13.3.2025 10:52:44 CET | Pressemelding
Verdens helseorganisasjons (WHO) regionale kontor for Europa har valgt Kristiania som den første akademiske institusjonen i verden til å samarbeide om å styrke kunnskapsgrunnlaget for risikokommunikasjon, samfunnsengasjement og håndtering av informasjonskriser (RCCE-IM). Målet er å redde flere liv under nye helsekriser ved å bygge opp tillitsbasert RCCE-IM, som er nøkkelen til å beskytte mennesker under epidemier og pandemier.
Nye teknologiske muligheter i en filmbransje i endring17.2.2025 15:06:48 CET | Pressemelding
Digitalisering og kunstig intelligens skaper nye muligheter i norsk filmbransje, selv om næringen nå opplever en av sine tøffeste perioder. – Våre studier vil spille en avgjørende rolle i å dekke det digitale kompetansebehovet i filmbransjen, sier Kristin Arnesen, dekan ved kunstfagene på Kristiania.
Studiebarometeret viser at Kristiania er blant de beste på nærhet til arbeidslivet10.2.2025 12:26:04 CET | Pressemelding
Studiebarometeret 2024 viser at Kristiania scorer betydelig høyere enn gjennomsnittet når det gjelder å bruke forelesere fra arbeidslivet i undervisningen. Dette er et resultat av Kristianias målrettede arbeid med å skape bransjenære utdanninger som er både engasjerende og relevant for studentene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom