Nyforelsket Gus Polden deler julelåten “Stjerna”

Nylig ga artisten ut singelen “Så kom november”, som kjapt gikk inn på TikTok sin liste over virale låter, med over en halv million visninger på plattformen. 25. november drar multi-instrumentalisten Gus Polden deg inn i sin hule hånd med julelåta “Stjerna”.

For et par uker siden skulle jeg øve inn noen julelåter. Det tok ikke lang tid før jeg kom i skikkelig julestemning, så jeg satte meg ved pianoet og lagde raskt noen akkorder jeg følte hørte sammen med høytiden. På bussturen hjem hadde jeg akkordene på hjernen, og i løpet av kvelden hadde jeg plutselig skrevet ferdig hele låta.

“Stjerna” er en låt om å dele juletiden med en man er ekstra glad i, en opplevelse artisten selv ser spesielt frem til i år.

– Jeg er nyforelska, og det jeg gleder meg mest til om dagen er å oppleve juletiden sammen. Det føltes veldig naturlig å rette låten rundt akkurat henne. Allerede dagen etter jeg hadde skrevet låta var den ferdig innspilt. Det hele gikk veldig fort og kjentes veldig intuitivt og deilig ut, akkurat sånn det helst skal være.

Gus Polden kommer fra en familie full av prisbelønte musikere og han plukket selv opp gitaren i tidlig alder. Det var derimot aldri en selvfølge at han selv skulle stige ut i rampelyset og fremføre sine egne låter. I samarbeidet med andre artister opplevde han at flere låter som ble skrevet ble svært personlige og direkte tilknyttet hans eget liv, og det ble klart at han selv måtte stå som avsender på disse.

Vi kan se frem til flere singelslipp fra artisten, og i 2023 kommer debutalbumet Panorama.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Astrid S slipper sin nye singel First To Go – ute 23. februar!22.2.2024 13:14:41 CET | Pressemelding

Hør låten her fra kl. 00.01: https://AstridS.lnk.to/FirstToGo Astrid S følger opp «Two Hands» med en splitter ny låt. First To Go er en frigjørende sang som handler om overgangen fra tenårene til midten av tjueårene. Astrid S er endelig i førersetet, og ser alt mye klarere: «Siden jeg debuterte som artist da jeg var 16 år, har ulike folk prøvd å fortelle meg hva jeg skal gjøre og hvem jeg skal være. Den handler om den frigjørende erkjennelsen da jeg innså jeg ikke er avhengig av noen andre, og hvor befriende det er å la noen gå videre. Og det beste av alt: I'M NOT MAD, I'M THE HAPPIEST I'VE EVER BEEN!» - Astrid S Hold hendene på rattet og gjør deg klar for en joyride! Mer om Two Hands, First To Go og kommende musikk: Tekstmessig har Astrid funnet ny energi i låtskrivingen og er mer leken enn noensinne. Bilmetaforene florerer og vi cruiser rundt til historier om forelskelse, frihetsfølelse, hjertesorg, begjær og vennskap som tar slutt. Vi stopper innom bensinstasjonen for litt casual li

Ny musikk fra Marstein, Alessandra, Pearl Jam, Chris Abolade, Ariana Grande samt duetter i Hver Gang Vi Møtes!16.2.2024 10:43:21 CET | Pressemelding

Bob Marley: One Love - Music Inspired By The Film Alessandra slipper splitter ny EP: Best Year Of My Life! Marstein holder hodet kaldt i “Matrisen” ALLE HATER CHRIS er et faktum Partygrass med Staysman og Børse Femti år etter ABBA sitt internasjonale gjennombrudd med “Waterloo” i Eurovision Song Contest, feirer Polar Music International denne milepælen. Det ikoniske albumet blir nå gjenutgitt som en half-speed mastered 45RPM 2LP vinyl, i tillegg til en samleboks i begrenset opplag, med de tre originale vinylsinglene fra 1974. I tillegg til dette, er det en unik 10-tommers vinylplate med “Waterloo” på fire forskjellige språk og en ny linje med jubileumsbekledning som tar oss rett tilbake til 70-tallet! I januar slapp Ariana Grande sin nye singel “yes, and?”. Dette var superstjernens første soloutgivelse siden positions fra 2020. Den nye singelen ble spilt inn i New York City og ble skrevet og produsert av Ariana Grande og de to kjente svenske produsentene og låtskriverene Max Martin og