Du sparer tid med Ice

Kundeserviceavisen.no har testet hvilke kundesenter som svarer raskest, og Ice kom best ut.
– Er det noe folk ikke liker så er det at man kaster bort tiden deres, spesielt når man trenger hjelp. Det er viktig for kunden at vi har god kundeservice, og det innebærer blant annet å svare hurtig. Vi vet alle hvor irriterende det er å sitte i kø på telefonen, eller å prate med en chatbot som ikke hjelper. Kunder hos Ice fortjener bedre, sier Kjetil Totland, direktør for kundeservice i Ice.
Gode kundebehandlere
Første ringetest ble gjort 7.oktober, rundt lunsjtider. Det er da Kundeserviceavisen setter av tid fra sin dag, til å prøve å få tak i noen av de største kundesentrene i Norge. Hos Ice fikk de prate med et menneske i løpet av 58 sekunder – altså under 1 minutt fra de startet samtalen.
– Det er hyggelig å bli lagt merke til. Vi jobber stadig for å få mer tilfredse kunder, og er stolte av jobben vi gjør sammen med kundebehandlerne i Transcom, forteller Totland.
Ikke bare hurtig
Ice har også vunnet i flere kategorier hos Kundeserviceprisen.no for 2022.
- Best på chat på tvers av alle bransjer
- Best i kategorien mobil
- Best i kategorien bredbånd
I tillegg havnet Ice på en 2. plass i rangering av Årets Kundesenter 2022 på tvers av alle bransjer.
Målingene hos Kundeserviceprisen.no er gjennomført i 192 ulike kundesentre, via 4800 henvendelser som er utført over en periode på 4 måneder.
Nøkkelord
Kontakter
Sebastian StorvikKommunikasjonssjef
Tel:94094900sebastian.storvik@ice.noBilder

Om ice
Helt siden ice lanserte mobiltelefoni og startet utbygging av mobilnettet vårt har vi hatt ett mål for øyet; å utfordre og forbedre det norske mobilmarkedet, til det beste for norske bedrifter og forbrukere.
ice ble våren 2022 en del av det norske energi og telekomkonsernet Lyse og fra våren 2024 er Altibox, ice og NiceMobil samlet i én felles organisasjon: Lyse Tele AS.
Lyse er en av de største og ledende infrastruktur- og teletjenesteleverandører i Norge og forvalter de nasjonale produktmerkevarene Altibox, ice og NiceMobil. Lyse besitter svært moderne og landsdekkende digital infrastruktur, og ice har nå like stor andel av 5G-frekvensene som den største aktøren i markedet. Vår målsetning er å rulle ut 5G over hele landet for både mobiltelefoni og trådløst bredbånd. For kundene vil dette bety økt valgfrihet og bedre kundeopplevelser.
Følg pressemeldinger fra ice
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra ice på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra ice
ice har nådd en million kunder3.4.2025 12:02:50 CEST | Pressemelding
Kundeveksten fortsetter – ice har fått sin kunde nummer én million.
Over 6000 meldinger til Bø-brødrene: – Vi er helt målløse26.3.2025 06:30:00 CET | Pressemelding
Etter at hovedsponsor ice, i samråd med Skiskytterforbundet, delte telefonnumrene til Johannes Thingnes Bø og Tarjei Bø forrige uke, har det strømmet inn personlige meldinger fra hele landet.
Alle NiceMobil-kunder flyttes over til ice27.1.2025 11:30:00 CET | Pressemelding
Merkevaren legges ned for å forsterke innsatsen på ice. Kundene beholder samme pris.
Operatørsamarbeid stopper enormt med telefonsvindel10.12.2024 08:00:00 CET | Pressemelding
En ny måte å dele data om mistenkelige anrop mellom teleoperatørene Ice, Telia og Telenor vil redusere svindelanrop og såkalt spoofing mot norske mobilkunder drastisk.
Ice inngår partnerskap med Techstep om nye løsninger til bedriftsmarkedet9.10.2024 16:30:00 CEST | Pressemelding
Ice har inngått en strategisk produktpartneravtale med teknologiselskapet Techstep.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom