Änglamark nominert til Matprisen!

Om Matprisen
Siden 2014 har Matprisen blitt delt ut til enkeltmennesker og virksomheter som bryr seg og som bidrar til at det serveres flere bærekraftige måltider i Norge. Måten vi produserer maten vår på, og det vi spiser, kan være nøkkelen til å møte miljø- og klimautfordringene i vår tid. Matproduksjonen må endres for å minske ressursbruken, og for å ta vare på det viktige jordlivet og sikre lokale kretsløp. Matprisen samler hele næringskjeden i matbransjen med utgangspunkt i tema knyttet til bærekraft og økologi.
Årets salgskanal
Matprisen deles ut i flere kategorier. Coop Norge er nominert i kategorien Årets salgskanal for merkevaren Änglamark, med følgende begrunnelse:
"Utvalget av økologiske produkter i dagligvarehandelen har økt de siste årene hos samtlige av de store aktørene i bransjen. Coop Norge SA skal ha ekstra ros for deres merkevare Änglamark som på imponerende vis bidrar til økt økologisk vareutvalg for den gjengse forbruker. Merkevaren er både lett tilgjengelig i butikker og har blitt tydelig annonsert på ulike reklameflater. For travle foreldre gir det dem muligheten til å enkelt kjøpe bærekraftig mat til sin familie og mer tid til at barna får danse som engler mellom lønn og alm, som det heter i sangen".
En viktig og fin anerkjennelse!
- Denne nominasjonen er nok en anerkjennelse av Änglamark som den mest kjente og største merkevaren for økologi og miljøvennlige produkter i norsk dagligvarehandel. Ved å velge Änglamark, kan våre våre kunder og medeieere være trygge på at de gjør et mer bærekraftig valg, sier merkevaresjef for egne merkevarer i Coop Norge, Per-Olav Andersen.
- Jeg vil takke alle kolleger i hele Coop som på ulike måter er med å løfte fram Änglamark - som utvilsomt er vår sterkeste og viktigste merkevare når vi snakker om bærekraft i dagligvarebransjen. Denne nominasjonen går til oss alle, avslutter Andersen.
Coop Norge har gjennom Änglamark vært samarbeidspartner til Matprisen siden oppstarten i 2014.
Matprisen deles ut 14. november.
Les mer om Matprisen og øvrige nominerte her https://matprisen.no/
Kontakter
Knut LutnæsSeniorrådgiver kommunikasjon og myndighetskontakt i Coop Norge
Tel:90542323knut.lutnaes@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Tidenes laveste plastposesalg i Coop!1.7.2025 13:53:27 CEST | Pressemelding
Coops kunder og medlemmer har aldri kjøpt færre plastposer enn i juni i år. Forbruket er mer enn halvert på tre år. Det betyr at tiltakene virker og at EUs mål om maksimalt 40 poser pr. år pr. innbygger kommer stadig nærmere.
Coop Norge og Zeta Display inngår avtale om Retail Media-løsning19.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge og ZetaDisplay Norway AS kunngjør i dag et nytt og strategisk samarbeid for leveranse av en fremtidsrettet Retail Media-løsning i butikk. Avtalen markerer en viktig milepæl for begge selskaper, har som mål å styrke kundeopplevelsen og tilby annonsører en moderne, datadrevet kommunikasjonsplattform i dagligvarehandelen.
Salgsboom på jordbær denne våren – nå kommer de norske bærene17.6.2025 09:59:10 CEST | Pressemelding
Nordmenn har spist rekordmye jordbær denne våren. I løpet av mai og så langt i juni har Coops dagligvarekjeder solgt over tre millioner jordbærkurver, en økning på over 400 000 kurver fra samme tid i fjor. Dette har nesten utelukkende vært importerte bær, men når butikkene nå fylles med norske jordbær forventes rekordsalg.
Tilbakekaller Coop Prinsessestang i Midt-Norge3.6.2025 12:13:48 CEST | Pressemelding
Coop kaller tilbake «Coop Prinsessestang 350g» i Midt-Norge etter at produktet er levert med feil etikett. Bakverket inneholder mandler og hasselnøtter, men dette fremkommer ikke på etiketten.
Ny avtale skal sikre flere barn plass i idretten: Norges idrettsforbund blir ny partner i Coop-dugnaden30.5.2025 09:59:06 CEST | Pressemelding
Norges idrettsforbund og Coop Norge har inngått et viktig samarbeid med mål om å bidra til at flere barn får muligheten til å delta i idrett uavhengig av familiens økonomi.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom