Inbjudan till HMS Networks telefonkonferens för det tredje kvartalet 2022

HMS Networks AB (publ) offentliggör sin rapport för det tredje kvartalet 2022 onsdagen den 19 oktober 2022 kl. 07.30.

Samma dag kl. 09.00 arrangeras en telefonkonferens för press och aktiemarknad, där VD och koncernchef Staffan Dahlström samt finanschef Joakim Nideborn presenterar rapporten.

Presentationen hålls på engelska och följs direkt via telefon eller via internet. De bilder som används under presentationen kommer att finnas tillgängliga på HMS webbplats före telefonkonferensen.

För att delta i telefonkonferensen, ring in eller följ webbpresentationen via länken nedan.

SE: +46 8 505 583 50
UK: +44 33 3300 9034
US: +1 646 722 4904

Länk till webbsändningen

Presentation och inspelning av telefonkonferensen kommer sedan att finnas tillgängligt på HMS webbsida. https://www.hms-networks.com/sv/aktieagare

För mer information, kontakta:
Staffan Dahlström, VD HMS, +46 (0)35 17 29 01
Joakim Nideborn, Finanschef HMS, +46 (0)35 710 6983

HMS Networks AB (publ) är en marknadsledande leverantör av lösningar inom industriell informations- och kommunikationsteknologi (Industrial ICT). HMS utvecklar och tillverkar produkter under varumärkena Anybus®, Ixxat®, Ewon® och Intesis®. Utveckling sker på huvudkontoret i Halmstad, samt i Ravensburg, Nivelles, Igualada, Wetzlar, Buchen, Delft och Bilbao. Lokal försäljning och support sköts från säljkontor i Tyskland, USA, Japan, Kina, Singapore, Italien, Frankrike, Spanien, Nederländerna, Indien, Australien, Storbritannien, Sverige, Sydkorea och Förenade Arabemiraten (UAE), samt genom ett världsomspännande nätverk av distributörer och partners. HMS sysselsätter cirka 750 personer och omsatte 1 972 MSEK under 2021. HMS är noterat på NASDAQ OMX i Stockholm, i kategorin Large Cap, Information Technology.

Nr. 4 2024 Indkaldelse til generalforsamling21.2.2024 09:00:48 CET | pressemeddelelse

Solar A/S afholder ordinær generalforsamling fredag den 15. marts 2024 kl. 11.00 på adressen Industrivej Vest 43, 6600 Vejen. Generalforsamlingen transmitteres til navnenoterede aktionærer via video-webcast på www.solar.eu. Dagsorden for generalforsamlingen er: 1. Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne regnskabsår. 2. Forelæggelse og godkendelse af årsrapport med revideret årsregnskab Bestyrelsen foreslår, at årsrapporten for 2023 godkendes. 3. Beslutning om anvendelse af overskud i henhold til den godkendte årsrapport Bestyrelsen foreslår dernæst, at der udloddes DKK 219 mio. i udbytte for regnskabsåret 2023, svarende til DKK 30,00 pr. aktie á DKK 100. 4. Vejledende afstemning om godkendelse af vederlagsrapport Vejledende afstemning om den af bestyrelsen udarbejdede vederlagsrapport om aflønning af medlemmerne af bestyrelsen og direktionen i 2023. 5. Godkendelse af bestyrelsens vederlag for det igangværende regnskabsår Bestyrelsen foreslår, at det faste bestyre

No. 4 2024 Notice of general meeting21.2.2024 09:00:48 CET | Press release

The Annual General Meeting of Solar A/S will be held on Friday, 15 March 2024, at 11.00 am, at the address Industrivej Vest 43, 6600 Vejen, Denmark. The general meeting will be broadcast by video webcast at www.solar.eu to shareholders on record in the company’s register of shareholders. The agenda of the general meeting is as follows: 1. The Board of Directors’ report on the company’s activities during the past financial year. 2. Presentation and approval of the annual report with audited financial statements. The Board of Directors proposes that the 2023 annual report be approved. 3. Resolution on the allocation of profits in accordance with the approved annual report. The Board of Directors also proposes that DKK 219m be distributed as dividend for the 2023 financial year, corresponding to DKK 30.00 for each share of DKK 100. 4. Indicative vote on the remuneration report. Indicative vote on the remuneration report prepared by the Board of Directors concerning remuneration of members