Remote utökar partnermarknadsplatsen för att kämpa för hållbarhet

Utökningen av Remote Marketplace kommer att möjliggöra för företagets kunder över hela världen att vidta åtgärder mot klimatförändringen.

STOCKHOLME, Sept. 08, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Remote, som är ledande inom uppbyggnad, hantering och stöd av globala, distribuerade arbetsstyrkor, meddelar att man nu utökar sin Remote Marketplace — ett ekosystem av partners som är framtaget för att stödja Remote's uppdrag att öppna arbetsvärlden för alla personer, företag och länder — med en ny kategori för hållbarhetspartner. Plan A, Consequence, Earthly, Watershed, Ecologi, Patch, EcoCart, Planetly, EarthShare, Lune, och Treedom kommer att ansluta sig till det växande nätverket av presenterade partners för att göra det möjligt för företag att genomföra holistiska förvaltningsplaner för miljö, sociala frågor och hantering (ESG).

"Den nya hållbarhetskategorin ligger Remote varmt om hjärtat. Vårt uppdrag handlar inte bara om att globalisera arbetsstyrkorna, utan också om att hjälpa organisationer att bidra medvetet till vår planet", säger Job van der Voort, medgrundare och vd för Remote. "Att leda företag i en global arbetsmiljö som ständigt utvecklas är en otroligt stor uppgift och vi inser att det enda sättet att göra det är att samarbeta med företag som har en gemensam vision. Remote Marketplace hjälper våra kunder att hantera tillväxt och anpassa sig till förändringar med hjälp av de bästa verktygen och det bästa stödet som finns."

Med den nya hållbarhetskategorin sammanför Remote Marketplace verktyg som en klimatstrategiutvecklare, koldioxidhanteringsplattformar, koldioxidavlägsnande och kompenserande integrationer, koldioxidkrediter och naturbaserade projektmarknadsplatser, trädplanteringsintegrationer, plattformar för att ge arbetsplatser och engagemang, en volontär portal och mer från ledande miljöförändringsföretag. En av de senaste hållbarhetspartnerna, Plan A, hjälper företag att minska koldioxidutsläppen från sin verksamhet och utveckla en långsiktig hållbarhetsplan med sin plattform för koldioxidredovisning och sitt verktyg för ESG-rapportering.

"Klimatförändringen är vår tids mest brådskande fråga, och vi har inte mycket tid kvar för att minska koldioxidutsläppen i vår ekonomi. Därför är det av största vikt för företagen att mäta och minska koldioxidutsläppen och att integrera ESG-kriterierna i affärsresultaten", säger Lubomila Jordanova, vd för Plan A. "Med Remote Marketplace kan företagen hitta rätt leverantör av dessa tjänster. För oss är det en chans att få kontakt med mer ambitiösa organisationer som är villiga att nå netto nollmål."

Remote lanserade sin marknadsplats först 2021 för att erbjuda kraftfulla appar, verktyg och tjänster som hjälper kunderna att spara tid vid val av leverantörer och öka sin globala tillväxt. Sedan dess har partnernätverket mer än fördubblats – inklusive kategoriledare som Lattice, Notion och Loom – för att hjälpa företag att hantera några av de största utmaningarna i samband med globalt distribuerat arbete som talangförsörjning, sökandespårning, produktivitet och samarbete, och nu, gör sin del för att bekämpa klimatkrisen.

Remote är dedikerade till att utöka antalet Marketplace-partners för att vidta åtgärder mot klimatförändringar och ytterligare effektivisera arbetsflöden för kunder som vill globalisera sin arbetsstyrka. Besök remote.com/partners/marketplace för mer information om hur du går med i Remotes uppdrag att forma framtiden för distansarbete.

Om Remote:
Talanger finns överallt — men inte möjligheter. Remote minskar klyftan genom att möjliggöra för arbetsgivare att anställa vem som helst varifrån som helst, vilket ger tillgång till möjligheter så att människor överallt kan skapa sig ett bättre liv. Remote hjälper företag att bli globala kraftpaket genom att ge dem tillgång till talanger utanför deras gränser. Tusentals företag förlitar sig på Remotes moderna plattform och juridiska, finansiella och kulturella expertis för att anställa, betala och hantera anställda och konsulter i över 150 länder. Remote grundades 2019 av Job van der Voort och Marcelo Lebre och stöds av ledande investerare som SoftBank Vision Fund 2, Accel, Sequoia, Index Ventures, Two Sigma Ventures och General Catalyst.

Kontakt:
Press (at) remote (dot) com

För att se det här innehållet från ml.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Selskabsmeddelelse – 1. kvartal 20243.5.2024 07:31:00 CEST | pressemeddelelse

Selskabsmeddelelse – 1. kvartal 2024 Administrerende direktør Kamilla Hammerich Skytte udtaler om 1. kvartal 2024: “Realkredit Danmark opnåede et stabilt resultat i 1. kvartal 2024 på 1.005 mio. kr. Den positive udvikling i toplinjen skyldtes det højere renteniveau. Periodens resultat faldt med 58 mio. kr. som følge af øgede modelbaserede nedskrivninger på udlån. Aktiviteten på boligmarkedet var som ventet lav i starten af året som følge af boligskattereformen, der betød, at en del bolighandler var blevet fremskyndet til slutningen af 2023. Der var dog en stigning i antallet af bolighandler hen mod slutningen af kvartalet. Forventningen til 2024 er, at vi generelt kommer til at se moderate stigninger i boligpriserne på landsplan. Pæne lønstigninger, og dermed en genvunden købekraft, vil sammen med lav ledighed og udsigt til fornuftig økonomisk aktivitet i samfundet have en positiv afsmitning på boligmarkedet. Omvendt er renteniveauet væsentligt højere end for få år siden, ligesom købek

Company announcement for the first quarter of 20243.5.2024 07:31:00 CEST | Press release

Company announcement for the first quarter of 2024 Kamilla Hammerich Skytte, CEO, comments on the first quarter of 2024: “In the first quarter of 2024, Realkredit Danmark recorded a stable result of DKK 1,005 million. The positive development in the top line was attributable to the rise in interest rate levels. Net profit for the period was down DKK 58 million because of an increase in model-based loan impairment charges. As expected, housing market activity was low early in the year as a consequence of the property tax reform, which meant that many housing trades had been brought forward to late 2023. Towards the end of the first quarter of 2024, however, we saw an increase in the number of housing trades. We expect to see moderate rises in general house prices across Denmark in 2024. A fair increase in salaries and the consequent recovery in consumer purchasing power combined with low unemployment and prospects of reasonable economic activity in society will have a positive effect on