Athene Group

Roar Wiik Andreassen ny styreleder i Athene Group

Roar Wiik Andreassen, tidligere sjef i Visma BPO Services og Azets, tar over som styreleder i regnskaps- og rådgivningsselskap Athene Group AS. Bertel O. Steen Kapital investerte tidligere i år i Athene Group, og Wiik Andreassen skal fortsette selskapets sterke vekstreise.
Roar Wiik Andreassen, styreleder i Athene Group

̶̶ Bransjen er i rivende utvikling, og Athene skal være en toneangivende aktør fremover. Athene er kjent for å levere både god kvalitet og gode kundeopplevelser med sterk faglig tyngde. Derfor har jeg en grunnleggende tro på dette selskapet, sier ny styreleder Roar Wiik Andreassen.

Athene Group er en ledende norsk leverandør av regnskaps og rådgivning til SMB-markedet, og hadde rundt 100 millioner kroner i omsetning i 2021 fra kontorer blant annet i Oslo, Stockholm, Stavanger og Kristiansand. Athene ble grunnlagt i 2003 av Arild Haavik, som fikk med seg Erik Tjelta i 2009. Hjelle Regnskap ble fusjonert inn i 2020, og skapte dagens Athene Group.

Roar Wiik Andreassen er utdannet siviløkonom med teknisk utdannelse fra marinen og har omfattende styre- og ledererfaring. Han er i dag styreleder i tre andre selskaper innen teknologi, software og tjenesteområdet. Wiik Andreassen har ledererfaring fra 8 år som konsernsjef i Visma BPO/ Azets, samt lederroller i Capgemini, Telenor og Avinor. Han tiltrer 1. september i rollen som styreleder i Athene.

– Takket være innsatsen til alle våre ansatte og vår solide plattform, fortsatte vi i 2021 vår sterke utvikling med over 20 prosent vekst. Bertel O. Steen Kapital kom inn som ny eier tidligere i år, og tilfører oss ny kompetanse og kapital for at vi skal kunne ta de neste steg videre. Vi ser frem til at Wiik Andreassen skal lede dette arbeidet videre, sier Arild Haavik, medgründer og administrerende direktør i Athene.

Wiik Andreassen peker på at bransjen er i stor endring, og at Athene har ambisjoner om å spille en nøkkelrolle i denne utviklingen:

̶̶ Vi vet at teknologi påvirker bransjen, regnskapsførerne og kundene våre, noe som bare vil forsterkes ytterligere i fremtiden. Det betyr andre måter å jobbe på, men også at regnskapsfaget blir bredere. Det vil være behov for at regnskapsførerne fungerer mer som en økonomi- og innsiktspartner hvor det bistås med andre oppgaver enn det tilbys i dag. Det igjen betyr flere tjenesteområder og muligheten for å redefinere den tradisjonelle regnskapsrollen, sier Wiik Andreassen.

CEO og Managing Partner Haakon H. Jensen i Bertel O. Steen Kapital er glad å få Wiik Andreassen med på laget i Athene Group:

- Roar var vårt førstevalg som styreleder for vår reise med Athene Group. I hans tid som leder av Azets vokste selskapet betydelig, blant annet gjennom mer enn 20 oppkjøp. Han kjenner bransjen inngående, og har en ideell profil for denne rollen. Vi ser frem til å ta fatt på denne vekstreisen sammen med han og hele teamet i Athene, sier Haakon H Jensen.

I tillegg til styreleder Roar Wiik Andreassen vil styret bestå av seriegründer Carl Hall, som har bred erfaring fra oppkjøpsdrevet vekst fra blant annet Lakers Group, Haakon H. Jensen og Stian Skrefsrud fra Bertel O. Steen Kapital, samt medgründere Erik Tjelta og Are Hjelle.

Om Athene

Athene Group har hovedkontor i Oslo, og har rundt 90 ansatte og 100 millioner i omsetning. Athene er en ledende leverandører av tjenester til bedriftsmarkedet innen økonomi, regnskap og rådgivning, med en robust teknologisk plattform. Selskapet har en bred nordisk kundebase i SMB-markedet som inkluderer navn som Eggs Design, Bookis og Porterbuddy. Selskapet er partner med blant annet 24Seven Office og xLedger, og ligger langt fremme i å ta i bruk ny teknologi for å skape et bedre tjenestetilbud til kundene.

Om Bertel O. Steen Kapital

Bertel O. Steen Kapital er et investeringsselskap eiet av Bertel O. Steen gruppen, som igjen har vært eid av familien Steen gjennom nærmere 120 år. Bertel O. Steen Kapital fokuserer på investeringer i små og mellomstore vekstselskaper, og investerer gjerne sammen med gründere og partnere med mål om langsiktig utvikling og verdiskapning. I selskapets portefølje i dag finner man 5 selskap i tillegg til Athene; Viking Outdoor Footwear, Bertel O. Steen Power Solutions, Bertel O. Steen Defense & Security, konsulentselskapet ITverket og SaaS selskapet Ardoq.

Kontakt:

Roar W. Andreassen – påtroppende styreleder, 90747413

Arild Haavik – Daglig leder, 90898371

Haakon H. Jensen – CEO Bertel O. Steen Kapital, haakon.jensen@bos.no

Roar Wiik Andreassen, styreleder i Athene Group

Om Athene Group

Athene Group

+47 21 01 22 10http://www.athene.no

Følg pressemeldinger fra Athene Group

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Athene Group på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Athene Group