Ny singel fra Ramón - jeg elsker deg, men
18.8.2022 09:56:56 CEST | Universal Music Norge | Pressemelding

2022 har vært litt av et år for Ramón, og på fredag slipper han siste singel fra sitt kommende debutalbum. «jeg elsker deg, men» er en mektig låt om kjærlighet, og er enda en smakebit på hva som kommer senere i høst.
«Jeg er alltid ærlig og personlig i låtene mine, og skriver kun om ting jeg selv har opplevd og følelser jeg selv har kjent på. Denne låten føles litt ekstra ærlig og direkte, jeg bretter ut følelsene mine og synger det jeg skulle ønske jeg kunne sagt i denne situasjonen. Kjærlighet er vanskelig, ekstra vondt og vanskelig er det når det går opp for en at dette ikke er ment til å vare», sier Ramón.
Årets første singel «ok jeg lover» er et levende bevis på hvor oppsiktsvekkende langt Ramón allerede har kommet, og hvor iherdig fansen hans er. Låten satt norsk streaming-rekord første dagen, og streamet til platina på under én måned. Etter det har milepælene kommet på løpende bånd; «17-mai» satt nordisk TikTok-rekord i antall creations og ble soundtracket til nasjonaldagen vår, etterfulgt av det første Spotify Studio It’s Hits-samarbeidet mellom Norge og Sverige med Victor Leksell og låten «leilo brenner».
Tre EP’er og en rekke imponerende konserter har vist at over 170.000 følgere på sosiale medier ikke har kommet til ved en tilfeldighet. De ærlige og sårbare tekstene har truffet en stadig voksende gruppe fans og følgere som kjenner seg igjen i Ramón sin åpenhet, både i musikken og livet.
En av grunnene er selvsagt låtene hvor han forteller gjenkjennelige historier om usikkerhet, sorg, søken, kjærlighet og ensomhet - men samtidig er Ski-gutten elsket av fans og følgere for lite høytidelige humorvideoer og vitser med en god dose selvironi på sosiale medier. Kombinasjonen er like sjelden som den er sympatisk – en tilnærmelig og gjenkjennelig popstjerne, og det er lenge siden sist et såpass ubeskrevet blad har føltes like umiddelbar og skapt liknende engasjement, nesten under radaren.
Der 2021 ble en introduksjon til artisten og musikken, blir 2022 året Ramón på alvor ønsker å vise hva som bor i ham, i fansen og i prosjektet.
Nøkkelord
Kontakter
Maria SanniEvent & Promotion Manager
Tel:+47 974 94 254Maria.Sanni@umusic.comBilder
Om Universal Music Norge
Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Sabrina Carpenter, The Weeknd, Alessandra, Billie Eilish, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.
Følg pressemeldinger fra Universal Music Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Universal Music Norge
ZadeKing og Karen Moe slipper «Ut av byen» en låt om å rømme fra alt det velkjente23.6.2026 08:00:00 CEST | Pressemelding
ZadeKing og Karen Moe setter ord på en følelse mange unge kjenner på når de flytter fra bygda til byen. Fredag 26. juni slipper de singelen «Ut av byen», en poplåt om hjemlengsel, identitet og savnet etter stedet man kommer fra.
Unge Særing skriver om det man ikke klarer å gjøre opp23.6.2026 07:00:00 CEST | Pressemelding
Hva gjør man når et forhold er over på papiret, men ikke i hodet? På den nye singelen «Åpen Post» bruker Unge Særing et begrep fra regnskap som metafor for følelser som fortsatt står uoppgjort.
MARSTEIN TIL OSLO SPEKTRUM: - Min største konsert noensinne!22.6.2026 12:46:18 CEST | Pressemelding
Fredag 20. november 2026 spiller Marstein sin største konsert noensinne. Med nytt album på vei blir Spektrum det første stedet publikum får oppleve den nye musikken live. - OSLO. SPEKTRUM. MIN STØRSTE KONSERT NOENSINNE. JEG GLEDER MEG. HÅPER VI SES!, sier Marstein selv om konserten. Billetter slippes onsdag 24. juni kl. 12.00 via ticketmaster.no.
Malik slipper «VAKRESTE PÅ BYN»19.6.2026 12:05:00 CEST | Pressemelding
Etter flere sterke utgivelser, blant annet «TIL DEG» med Arif og «PENGER» med Blackie, er Malik tilbake med singelen «VAKRESTE PÅ BYN» 19. juni. Den catchy og energiske låten er skrevet og produsert i Danmark, sammen med Marius Lauridsen, Freyy og Nikolaj Pellegrini. Selv beskriver Malik låten som «en homage til alle vakre mennesker» - laget for at folk kan ha det gøy, danse og slippe seg løs. «VAKRESTE PÅ BYN» er Malik sin POV av en ideell kveld på byen, fra start til slutt. Hør låten HER! Med sin karakteristiske flow og direkte formidling viser Malik en mer leken side av seg selv, samtidig som han fortsetter å bygge videre på uttrykket som har gjort ham til en spennende ny stemme i norsk hiphop. Se opp for flere låter fra stjerneskuddet over sommeren. Mer om Malik: Malik er en norsk artist fra Bergen, med røtter fra Zanzibar og Yemen. Han har på kort tid markert seg som en tydelig og kompromissløs stemme i norsk hiphop, med låtskriving som speiler identitet, tilhørighet og egne erfar
Karen Moe ute med ny singel - E itj heilt mæ18.6.2026 08:30:00 CEST | Pressemelding
Karen Moe dykker inn i alt det rare sommerforelskelser får oss til å gjøre i sin nye singel E itj heilt mæ. Hennes femte låt for året gir oss sommerfugler i magen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom

