Ny singel fra Ramón - jeg elsker deg, men

2022 har vært litt av et år for Ramón, og på fredag slipper han siste singel fra sitt kommende debutalbum. «jeg elsker deg, men» er en mektig låt om kjærlighet, og er enda en smakebit på hva som kommer senere i høst.

«Jeg er alltid ærlig og personlig i låtene mine, og skriver kun om ting jeg selv har opplevd og følelser jeg selv har kjent på. Denne låten føles litt ekstra ærlig og direkte, jeg bretter ut følelsene mine og synger det jeg skulle ønske jeg kunne sagt i denne situasjonen. Kjærlighet er vanskelig, ekstra vondt og vanskelig er det når det går opp for en at dette ikke er ment til å vare», sier Ramón.

Årets første singel «ok jeg lover» er et levende bevis på hvor oppsiktsvekkende langt Ramón allerede har kommet, og hvor iherdig fansen hans er. Låten satt norsk streaming-rekord første dagen, og streamet til platina på under én måned. Etter det har milepælene kommet på løpende bånd; «17-mai» satt nordisk TikTok-rekord i antall creations og ble soundtracket til nasjonaldagen vår, etterfulgt av det første Spotify Studio It’s Hits-samarbeidet mellom Norge og Sverige med Victor Leksell og låten «leilo brenner».

Tre EP’er og en rekke imponerende konserter har vist at over 170.000 følgere på sosiale medier ikke har kommet til ved en tilfeldighet. De ærlige og sårbare tekstene har truffet en stadig voksende gruppe fans og følgere som kjenner seg igjen i Ramón sin åpenhet, både i musikken og livet.

En av grunnene er selvsagt låtene hvor han forteller gjenkjennelige historier om usikkerhet, sorg, søken, kjærlighet og ensomhet - men samtidig er Ski-gutten elsket av fans og følgere for lite høytidelige humorvideoer og vitser med en god dose selvironi på sosiale medier. Kombinasjonen er like sjelden som den er sympatisk – en tilnærmelig og gjenkjennelig popstjerne, og det er lenge siden sist et såpass ubeskrevet blad har føltes like umiddelbar og skapt liknende engasjement, nesten under radaren.

Der 2021 ble en introduksjon til artisten og musikken, blir 2022 året Ramón på alvor ønsker å vise hva som bor i ham, i fansen og i prosjektet.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Ny musikk fra Noah Kahan, Sully & Faraz, Lana Del Rey, MIKA, Felix Jaehn, McMartii og Peter Gabriel!1.12.2023 12:06:04 CET | Pressemelding

Sully & Faraz har 100 ting på sitt hode McMartii redder julen! Grammy-nominerte Noah Kahan er tilbake med sitt nyeste duettinnslag fra hans kritikerroste We'll All Be Here Forever deluxe-album, med en ny versjon av "Everywhere, Everything” denne gangen med Gracie Abrams. Dette følger flere andre samarbeid i sammenheng med deluxeversjonen av albumet, med blant annet Hozier og Kacey Musgraves. Lana Del Rey har sluppet en nydelig tolkning av John Denvers «Take Me Home, Country Roads». Låten kommer i kjølevannet av hennes 5 Grammy-nominasjoner som inkluderer; Album Of The Year, Song of the Year, Best Pop Duo/Group Performance, Alternative Music Performance og Alternative Music Album. For aller første gang, gir popstjernen MIKA oss et album som er 100% fransk-språklig. Albumet "Que ta tête fleurisse toujours”, åpner han opp om sine minner og følelser, samtidig som han opprettholder sin unike universelle pop. Med sine ikoniske melodier lykkes Mika nok en gang med å sublimere det franske språ

Sully & Faraz har 100 ting på sitt hode24.11.2023 09:57:48 CET | Pressemelding

Sully & Faraz sjarmerte både dommere og seere i senk med sin audition på Norske talenter tidligere i år. Med sin egenskrevne låt "100 ting" var de soleklart videre med i konkurransen. Hkeem, som er en av dommerne, likte godt det han så, og kom med flere lovord til gutta: «Jeg har hundre ting på mitt hode, hode, hodeee. Det at jeg har fått hooket i hodet sier jo litt folkens. Dere har et veldig stort potensiale, dere må aldri slutte å rappe... Jeg likte det her altså.» - Hkeem Sully (13) og Faraz (14) møttes allerede når de var i 10-11 års alderen i studio på Furuset Bibliotek. Der fikk de god hjelp fra mentorene Eskinder Roth og Aiyo Rasa til å lære seg låtskriving og musikkproduksjon, og de har laget musikk sammen siden. Drømmen er å bli artister, og å gjøre mamma stolt. Parallelt med deltagelsen i Norske Talenter har låten deres "100 ting" levd sitt eget liv, og trender nå stort på internett. Med snart 4000 creations på TikTok fra store profiler som Ramón, Amanda Delara og Filip Barg