Verdens råeste gulv hos McDonald’s på Rykkinn

I sin nye restaurant på Rykkinn har McDonald’s gått for et av verdens mest avanserte gulvmaterialer. Akrylgulv er kjent for sin ekstreme slitestyrke og svært korte herdetider. I tillegg er det hygienisk, lett å holde rent og enkelt å reparere.

På storkjøkken som hos McDonald’s må gulvene tåle tøff bruk og være lette å rengjøre. Akrylgulv fra Silikal ble lagt like før sommeren.

- Vi testet først gulvene fra Silikal på restauranten vår i Nedre Slottsgate i Oslo. Tilbakemeldingene fra våre ansatte var veldig gode, de var rett og slett kjempefornøyde med hvor lette gulvene på kjøkkenet var å vedlikeholde. Dessuten var Silikal Nordvest veldig fleksible og tilpasset seg våre behov. Derfor var det en enkel beslutning å bruke gulv fra Silikal i alle våre restauranter, sier Francisco Rodriguez Mata i McDonald’s.

For McDonald’s er det også viktig at gulvene lar seg installere og reparere raskt, slik at man unngår mye nedetid og dermed sparer både tid og penger.

- Våre gulv installeres på to døgn, og kan tas i bruk umiddelbart. Det er faktisk slik at gulvene bare to timer etter at arbeidet er ferdig tåler full påkjenning. Dette sikrer at restaurantene til McDonald’s raskt kan være tilbake i full drift, sier Jon Vidar Wårum, daglig leder i Silikal Nordvest AS.

Silikal Nordvest AS leverer gulv fra den tyske produsenten Silikal over store deler av Sør- og Midt-Norge, og har flere industri- og matvaregiganter på kundelisten, i tillegg til McDonald’s.

- Vi er veldig fornøyde med samarbeidet med McDonald’s. Vi mener at våre akrylgulv er de beste i markedet, og betraktelig bedre enn flis, som McDonald’s hadde på sine kjøkken tidligere men nå har gått helt bort fra. Det er en stor tillitserklæring at McDonald’s har bestemt seg for utelukkende å bruke gulv fra Silikal i alle restaurantene de åpner eller oppgraderer, avslutter Wårum.

McDonald’s nye restaurant på Rykkinn Senter i Bærum åpnet 30. juni.

Jon Vidar Wårum: jon@silikal-nordvest.no

Om Silikal GmbH

Silikal GmbH

Silikal Nordvest AS er en entreprenørbedrift som installerer industrigulv og industribelegg av høy kvalitet til kunder i hele Norge. Vi har bygget en omfattende portefølje og er fast leverandør til en rekke av Norges fremste merkenavn over hele landet. Vi har et meget godt samarbeid med vår leverandør Silikal GmbH i Tyskland, og samarbeider tett med deres utviklingsavdeling når det gjelder produktutvikling. Typiske kunder er næringsmiddelprodusenter, offentlige bygg, tungindustri og parkeringsanlegg.