Coop fortsetter samarbeid med Eliteserien, Toppserien og OBOS-Ligaen – jobber for å sikre like muligheter i fotballen
– Coop har kjempet for like muligheter i idretten i flere år. Og i sponsorstrategien vår for 2022–2025 er overskriften nettopp Like muligheter. Det handler om kampen for like muligheter uansett kjønn, uansett kulturell bakgrunn, uansett økonomi og uansett funksjonsevne. Målet for Coop er like muligheter for alle. For Coop, som er eid av sine kunder, er lokal tilhørighet også svært viktig. Derfor føles det helt riktig å fortsette å støtte norsk fotball, som gjør en kjempejobb med å engasjere lokalsamfunn og inkludere barn og unge over hele landet, sier Vegard Hansen, sponsorsjef i Coop Norge.
Coop er svært stolt over å få være med å hjelpe til med å utvikle norsk bredde- og toppfotball også de tre neste årene.
– At Coop fortsetter satsingen på Toppserien er fantastisk. Det skjer en revolusjon i kvinnefotballen om dagen, og Coop har vært med oss hele veien. Det å ha samarbeidspartnere som står side om side med oss på denne reisen er uvurderlig. Vi er stolte over å ha Coop med videre på laget, sier Hege Jørgensen, daglig leder i Toppfotball Kvinner.
Administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland, er svært glad for å kunne fortsette samarbeidet med Coop.
– Det er utrolig viktig med slike støttespillere som Coop. Coop er en folkelig aktør som skaper et stort og bredt engasjement i alle deler av landet. Våre spillere kommer fra bredden, og gjennom avtalen knyttes enda tettere bånd mellom bredde og topp. Som selskap viser de tydelig lederskap og tar ansvar for fotballen.
Samarbeidsavtalen gjør at Coop kan tilby sine kunder og medeiere attraktive fordeler. For eksempel vil det tilbys rabatterte billettpriser og andre spesielle evenementer knyttet til fotballen.
– Vi ønsker å gjøre de gode fotballopplevelsene lett tilgjengelig for å våre kunder. Slik at når Toppserien og Eliteserien sparkes i gang igjen, kan medeierne våre få være med og dele gode opplevelser, noe mange har savnet nå som mye av idretten har vært satt på vent de siste årene, avslutter Coops sponsorsjef.
Coops samvirkelag er store sponsorer av fotball på lokalt nivå, i tillegg har Coop sin årlige Draktkampanje der tusenvis av fotballdrakter blir delt ut gratis til aldersbestemte idrettsklubber over hele landet. Med et forlenget samarbeid med Toppserien, Eliteserien og OBOS-Ligaen håper man å kunne være med på å inspirere enda flere fotballelskere.
For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:
Simen Kjønnås Thorsen, kommunikasjonsrådgiver Coop Norge, telefon 917 97 995
Hege Jørgensen, daglig leder Toppfotball kvinner, telefon 988 72 835
Leif Øverland, administrerende direktør Norsk Toppfotball, telefon 415 36 460
Kontakter
Simen Kjønnås ThorsenKommunikasjonsrådgiverCoop Norge SA
Tel:91797995skt@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Stor handlekurvanalyse etter 100 dager med nye kostråd: Frukt og grønt tar større plass i handlekurven23.11.2024 09:00:00 CET | Pressemelding
Hundre dager etter at helsemyndighetene lanserte nye nasjonale kostråd, viser en analyse av over fem millioner handlekurver at nordmenn har tatt anbefalingene til seg. Fire av ti handlekurver inneholder nå mer enn to enheter frukt eller grønt – en betydelig økning fra året før.
Coops kunder støtter Rosa sløyfe med rekordbeløp på 16 millioner15.11.2024 07:30:00 CET | Pressemelding
Økt salg av designsløyfen, frukt og grønnsaker og hygieneprodukter bidrar til en rekordhøy donasjon på 16 millioner kroner fra Coop til Rosa sløyfe-aksjonen.
Reddiker tilbakekalles etter feilmerking11.11.2024 14:06:31 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake reddiker som er feilmerket med Nyt Norge. Produktet er fjernet fra butikkene.
Extra kutter prisene på over 100 julevarer4.11.2024 07:07:17 CET | Pressemelding
Lavpriskjeden Extra markerer starten på julesesongen med å kutte prisene på over 100 julevarer.
Tilbakekalling av Coop ruccolasalat1.11.2024 13:09:31 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake Coop Ruccola 65 gram etter funn av e.coli. Produktet er fjernet fra butikkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom