Marianne Ødegaard Ribe slutter i NorgesGruppen Servicehandel AS
![](/data/images/00558/23dc396d-1da9-486f-bad8-df888fdea01a-w_720.jpg)
- Vi takker Marianne for hennes dedikasjon og solide jobb gjennom 15 år, og for resultatene hun har bidratt til å skape i våre servicehandelskonsepter som blant annet Deli de Luca, Mix, Tiger, Kaffebrenneriet, Jafs og restaurantkjeden Big Horn. Vi ønsker henne lykke til med sine nye utfordringer, uttaler konsernsjef Runar Hollevik i NorgesGruppen ASA.
Ødegaard Ribe, som tiltrer stillingen som administrerende direktør i Ringnes den 1. november, uttaler: - Jeg har besluttet å takke ja til ny stilling som administrerende direktør i Ringnes. Jeg har hatt mange spennende og lærerike år sammen med gode kollegaer i NorgesGruppen og ser frem til videre samarbeid på nye arenaer.
Arbeidet med å rekruttere hennes etterfølger i NorgesGruppen Servicehandel AS har startet.
Bilder
Om NorgesGruppen
Våre kjedekonsepter står på hver dag for å gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser, og bidra til grønne og sunne valgmuligheter.
NorgesGruppen gir forbrukerne valgfrihet gjennom supermarkeder, distriktsbutikker og lavprisbutikker. I tillegg tilbyr MENY, SPAR og Joker netthandel. NorgesGruppen gir konkurransedyktige betingelser og sterke kjedekonsepter til kjøpmenn. Effektiv varelevering og et godt vareutvalg fra ASKO sikrer kjøpmenn over hele landet et godt driftsgrunnlag. NorgesGruppen sysselsetter over 27 000 medarbeidere i egeneid virksomhet og mer enn 40 000 totalt når ansatte i kjøpmannseide butikker inkluderes. Nøkkelverdiene til NorgesGruppen er ansvarlig, samarbeidsorientert og kundeorientert. Selskapet opererer i Skandinavia med hovedfokus i Norge.
Varene folk vil ha
NorgesGruppen fylte 20 år i 2020, men bygger på 150 års erfaring som grossist og detaljist. I dag er kjernevirksomheten engros- og detaljvirksomhet innenfor daglige forbruksvarer. Alle ledd i verdikjeden – fra innkjøp og produksjon, via distribusjon, til handlekurv – jobber mot ett og samme mål: å imøtekomme kundenes behov.
Leverer effektivt til alle deler av landet
NorgesGruppen har 1200 samarbeidspartnere som spenner fra store merkevareleverandører til små produsenter av lokalmat. Mangfoldet av leverandører gjør at vi kan tilby noe for enhver smak. Egne merkevarer fra selskapene UNIL, Joh Kaffe, Matbørsen og Bakehuset gjør vareutvalget i våre butikker unikt.
Til butikker for alle, der folk bor
NorgesGruppen har butikker for alle behov, enten det er lave priser, kvalitetsprodukter, raske løsninger eller inspirasjon til store matopplevelser. Vi har lavpriskjeden KIWI, supermarkedkjedene MENY og SPAR, og nærbutikkjeden Joker. Over halvparten av butikkene er eid av selvstendige kjøpmenn, og vi er tilstede
med butikker i 88 prosent av landets kommuner.
Følg pressemeldinger fra NorgesGruppen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen
UNIL tilbakekaller First Price Sjokopålegg 400 g25.7.2024 13:34:16 CEST | Pressemelding
Årsaken til at varen kalles tilbake, er at enkelte batchnumre av First Price Sjokopålegget kan inneholde små mengder hasselnøtter, mens det på etiketten kun er oppgitt «spor av nøtter».
Feilpakket Bakerens Utvalgte Gourmetloff i Bakerens Utvalgte Kornbrød-poser fra Bakehuset AS i Innlandet fylke1.7.2024 11:04:18 CEST | Pressemelding
Bakerens Utvalgte Gourmetloff fra Bakehuset AS i Innlandet fylke er i dag 01.07. 2024 pakket i feil pose. Posene de er feilpakket i, er ikke deklarert med melk.
Fossilfrie vareleveranser til NorgesGruppens butikker i Oslo20.6.2024 13:29:28 CEST | Pressemelding
I løpet av 2024 vil leveransene til alle KIWI-, MENY- og SPAR-butikkene i Oslo skje med fossilfri transport. Dette gjelder også ASKOs kunder i serveringsmarkedet i hovedstaden.
Solgt 78 millioner færre plastbæreposer30.5.2024 12:54:38 CEST | Pressemelding
Det er liten tvil om at plastposekontingenten fungerer: Fra den ble innført 1. august i fjor har NorgesGruppens butikker kuttet salget av plastbæreposer med nærmere 40 prosent, tilsvarende 78 millioner poser.
Kundevekst og sterk kostnadskontroll forbedret NorgesGruppens årsresultat21.3.2024 08:51:00 CET | Pressemelding
Flere kunder i butikkene, god kostnadskontroll og store investeringer som har gitt en mer effektiv og bærekraftig drift, styrket NorgesGruppens konkurransekraft gjennom 2023.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom