Egmont satser stort på reiser med Story Travel

- I flere av våre blader er reise en svært viktig del av miksen. Og gjennom mange år har vi fått en god forståelse av hva leserne av familie- og ukebladene ønsker av reisestoff. De kjenner oss, og vi kjenner dem. Med det som grunnlag kan vi i nysatsningen Story Travel skreddersy temareiser, opplevelsesreiser og langtidsreiser til målgruppen 60+, som ønsker trygge rammer, et sosialt nettverk og tilbud om aktiviteter. Alt på håndplukkede hoteller, sier administrerende direktør Nina Vesterby.
Nye satsningsområder
Story Travel blir en del av innovasjonsavdelingen Next, og ledes av Wibeke Frøshaug, teamleder i kommersiell forretningsutvikling. Hun ser frem til lanseringen, som skjer igjennom en bred kampanje i ulike kanaler fra 10. juni.
- Mange av våre lesere er i gruppen 60+, og for de i denne målgruppen som ønsker tryggheten og lettvintheten av å bli med på en gruppetur, hvor vi har planlagt og satt sammen et program de reisende kan velge å bli med på, blir turene med Story Travel et godt tilbud. Vi starter opp med opplevelsesreiser til Italia, med destinasjoner som Roma, Amalfi og Gardasjøen. I tillegg tilbyr vi langtidsopphold, for pensjonister som ønsker å tilbringe vintermånedene borte fra snø og holke, i Fuengirola, på solkysten av Spania. Valpolicella, Toscana, Madeira, Kypros og Andalucia står også på programmet for 2022, forteller Frøshaug.
Erfarne samarbeidspartnere
I tillegg til mediehusets egen innsiktsavdelingen, og forretningsutvikler Kristin Bjørshol, har Story Travel hentet inn kompetanse fra Svein Askekjær. Han er en erfaren aktør innen skreddersøm av opplevelse- og langtidsreiser fra aktører som SAS, Prisma Tours og Aller Travel.
- Vi er glade for å ha knyttet til oss en reiseprodusent som Svein Askekjær. Han har lang erfaring innen dette segmentet, og kan hjelpe oss med å kvalitetssikre våre reiseprodukter, og sørge for at vi kan tilby våre lesere og brukere unike opplevelser til svært konkurransedyktige priser. På langtidsreiser er det få, om noen, som kan matche våre priser. Disse vil ligge fra kroner 9990. Og er du abonnent på noen av våre blader eller magasiner, vil du få ytterligere 1000 kroner i avslag per reise frem til 1. juli, forteller Frøshaug.
Synlighet i alle kanaler
Story Travel, og deres reisetilbud, vil bli godt synlig i mediehusets ulike kanaler. I tillegg til nyhetsbrev til lesere av Hjemmet, Norsk Ukeblad, Familie og Her og Nå, vil også Story Travel publisere kommersielt reisestoff til de fire ukebladene. Det ser redaktør i Hjemmet, Ole Martin Bjørklid på som et godt tilskudd til sine lesere.
- Vi vet at Hjemmets lesere elsker å reise og lar seg inspirere av våre reisereportasjer. Dette er innhold som scorer høyt når vi tester innholdet. Norges største ukeblad har gjennom mange år hatt en egen reiseklubb med ulike turer. Derfor er det ekstra gøy at Story Travel er etablert, og vil kunne tilby våre lesere enda flere opplevelsesreiser, temareiser og langtidsreiser. Den nye reisearrangøren har fokus på kvalitet og trygghet, noe leserne våre er opptatt av. Jeg er sikker på at dette blir en suksess, sier redaktøren, og tidligere reiselederen.
Nøkkelord
Kontakter
Nina Vesterby, Administrerende direktør Story House Egmont, tlf. 982 47 877
Wibeke Frøshaug, teamleder kommersiell forretningsutvikler , tlf. 950 53 001
Knut Christian MoengPR og kommunikasjonssjefStory House Egmont
Tel:+47 977 20 112knut.christian.moeng@egmont.comBilder


Lenker
Om Story House Egmont
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Han ble kjent som hele Norges jomfru – men er han fortsatt jomfru?25.4.2025 15:59:58 CEST | Pressemelding
Det får vi nå vite, når nettserien om Fabian endelig lanseres på NULL47. En serie om unge gutter, psykisk helse, press, skam og sex i 2025.
Hva er det Messi, Yamal og Ødegaard har til felles?11.4.2025 14:14:35 CEST | Pressemelding
Nå vil en av Norges største fotballprofil lære barn og ungdom de råeste triksene til proffene, med sin bokutgivelse «Fotballskills – lær deg proffenes beste triks og finter».
Ny innholdsansvarlig for magasinet Jakt11.4.2025 10:49:02 CEST | Pressemelding
Stian Valderhaug er ansatt som innholdsansvarlig for magasinet Jakt i Story House Egmont. Valderhaug har lang erfaring som magasinmaker, og kommer fra stillingen som digital redigerer i Klikk.
Bakeren og Kokken fortsetter å vokse – oppnår rekordomsetning i 20243.4.2025 09:17:29 CEST | Pressemelding
Bakeren og Kokken, som er ledende i Norden innen kjøkkenmaskiner, redskaper og interiør til kjøkkenet, oppnådde i 2024 sin høyeste omsetning noensinne og en kraftig økning i lønnsomhet. Omsetningen beløp seg til 966 millioner SEK (816), og driftsresultatet (EBITDA) til 42 millioner SEK (33)
Story House Egmont Norge tilbake med gode tall13.3.2025 09:00:00 CET | Pressemelding
Story House Egmont i Norge kan glede seg over et godt resultat for fjoråret. Resultatregnskapet for 2024 viser et overskudd (EBIT) på 34 mill. NOK.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom