Coca-Cola med verdenspremiere på nytt musikkonsept i Norge

Coke Secret Sessions er et unikt, norsk konsept som Coca-Cola står bak. Konseptet går ut på at en kjent norsk artist, i dette tilfellet Alan Walker, spiller en eksklusiv intimkonsert på det som er en hemmelig location helt frem til selve arrangementet begynner. Ved å holde location hemmelig kan Coca-Cola arrangere en intim og magisk konsertopplevelse med store og kjente artister for deheldige utvalgte som har fått billett via konkurranser i sosiale medier.
– Stemningen på onsdagens konsert i et lagerlokale på Montebello i Oslo var magisk. Det var første gang Alan Walker spilte i Norge på to år, noe man merket på publikum og responsen på billettkonkurransen vi arrangerte i forkant av arrangementet. Med så god respons kan det fort dukke opp flere gode musikkopplevelser senere i år, røper Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge.
Musikk i fokus både globalt og lokalt
Arrangementet sist uke, der Alan Walker spilte for rundt 250 heldige publikummere i et lagerlokale i Oslo, var det første av flere musikkrelaterte initiativer fra Coca-Cola i Norge. I sommer vil Coca-Cola være til stede på flere musikkfestivaler, og kanskje vil det også komme flere Coke Secret Sessions.
– Coca-Cola har lenge satset på musikk, og vi ønsker å være en gledesspreder – derfor passer det perfekt for oss å være til stede på konserter og festivaler. Dette henger også tett sammen med våre internasjonale konsept «Real Magic» og «Coke Music», der vi nylig har lansert en ny versjon av Queens legendariske «A kind of magic». Denne versjonen er laget av den britiske artisten Griff, som i Norge kanskje er mest kjent for sitt samarbeid med Sigrid, så det er en slags norsk lenke der også, avslutter Haugen.
I tillegg til Coke Secret Sessions vil Coca-Cola være til stede på disse norske festivalene i sommer og utover høsten: Neon, Kadetten, Findings, Opptur, Idyll og Kygo på Ullevål. Forbrukere kan vinne billetter til alle disse i Coca-Cola sin egen app.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Lenker
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom