PodMe styrker samarbeidet med Schibsteds mediehus

Satser på lydjournalistikk
Sett bort fra publisering for abonnenter i mediehusenes egne apper, distribuerer PodMe allerede 26 av mediehusenes podkaster. Nå styrkes PodMe-katalogen med ytterligere syv podkaster.
- Dette har vi gledet oss lenge til! Podkastene som vi nå er så heldige å kunne tilby eksklusivt hos PodMe representerer et stort løft for innholdstilbudet vårt. Vi har frem til nå lagt mye fokus på vår satsing på humor og underholdning, men vil fremover også kunne tilby noen av Norges største podkaster innenfor aktualitet. Dette markerer startskuddet for en mye bredere satsing på lydjournalistikk i samarbeid med Schibsteds mediehus, sier Kristin Ward Heimdal, norgessjef i PodMe.
Flytter noen av de største podkastene
Blant de ferskeste PodMe-tilskuddene finnes Giæver og gjengen og Aftenpodden, som begge er blant Norges mest poulære aktualitetspodkaster.
- Nå er det duket for en veldig sterk journalistisk lydsatsing i VG, med flere spennende dokumentarer og nye redaksjonelle podkaster for abonnenter i tiden fremover. Og Giæver og gjengens trofaste lyttere kan glede seg over tilgang på masse godt podkastinnhold fra både VG og andre redaksjoner, i tillegg til Norges beste underholdning på lyd, sier Helle Skjervold, leder for VGs aktualitetspodkaster.
Giæver og gjengen er VGs lengstlevende aktualitetspodkast og publiserte nylig sin 1000. episode. Gjennom syv år har Anders Giæver og resten av VGs kommentatorer daglig analysert nyhetsbildet og opparbeidet seg en stor følgerskare. Utenom fredagsepisodene, som publiseres på alle plattformer, blir podkasten tilgjengelig for abonnenter av VG+ og PodMe i tiden fremover.
- De beste tingene i livet er gratis. Men journalistikk koster penger, sier Anders Giæver om overgangen til eksklusiv publisering av podkasten.
Et annet flaggskip som er med på flyttelasset er Aftenpodden, Aftenpostens ukentlige podkast om politikk og det som ellers måtte interessere de fire faste programlederne Trine Eilertsen, Lars Glomnes, Kjetil Alstadheim og Sarah Sørheim. Siden lansering i 2015 har de laget mer enn 400 episoder. I tillegg til å ha opparbeidet seg mange loyale lyttere har Aftenpodden også hatt suksess som livekonsept, og har blant annet solgt ut Rockefeller og Sentrum Scene i Oslo, samt turnert i hele Norge. Utenom en åpent publisert episode i måneden vil Aftenpodden fremover finnes i Aftenpostens app for avisens nettabonnenter og hos PodMe.
- For Aftenposten er dette en mulighet for å bygge flere og mer ressurskrevende lytteropplevelser, som vi vet at lesere og lyttere ønsker seg. Mange husker 22. juli-satsingen vår, "Noen å hate". Denne satsingen gir oss mulighet til å lage mer høykvalitetspodkast. Og vi i Norges største politikkpodkast, Aftenpodden, håper at så mange som mulig av våre fantastiske lyttere tar turen inn i Podme-universet sammen med oss, forteller Trine Eilertsen, sjefredaktør i Aftenposten.
I tillegg til Giæver og gjengen og Aftenpodden to flyttes Aftenpodden USA (Aftenposten), Foreldrekoden (Aftenposten), Ballspark (Bergens Tidende) og Nokon må gå (Bergens Tidende) samt Voksenpoeng (E24) som bytter navn til Toppmøtet. Stavanger Aftenblad har allerede flyttet over sportspodkasten Studio A og det samme skjer med lokalfotballpodkasten Mååål! fra sesongstart i breddefotballen.
PodMe gratis ut august
I forbindelse med overgangen til PodMe har mediehusene igangsatt en kampanje for sine abonnenter. De som abonnerer på Aftenposten, E24, VG, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad har nå muligheten til å lytte gratis hos PodMe ut august. Gratisperioden aktiveres ved å opprette konto hos PodMe med eksisterende Schibsted-konto.
Tidligere har mediehusene flyttet disse podkastene til PodMe:
- Toppmøte (E24)
- Harm og Hegseth (VG)
- Jeg elsker deg din jævel (VG)
- Topp3 med Mads og Rasmus (VG)
- Må på behandling (VG)
- Hvordan har du det, mann? (VG)
- Gi meg alle detaljene (VG)
- Alt fortalt (VG)
- Uløst (VG)
- Skikk og bruk (VG)
- Karrierepodden med Kristine Ullebø (VG)
- Vandreren (VG)
- Krimpodden spesial (VG)
- Preg (Stavanger Aftenblad)
- Studio A (Stavanger Aftenblad)
- Glassjenta (Stavanger Aftenblad)
- Fugellis resepter (Stavanger Aftenblad)
- Savnet - mannen med den tomme graven (Stavanger Aftenblad)
- Vi må snakke om… (Aftenposten)
- Togrøverne (Aftenposten)
- Fortalt (Aftenposten)
- Noen å hate (Aftenposten)
- Skuddet på Toftøy (Aftenposten)
- Frosne erobringer (Aftenposten)
- Koht vil leve (Aftenposten)
- Hva skjedde? (Bergens Tidende)
Kontakter
Nikolai OvenbergMarkedssjefPodMe Norge
Tel:48215890nikolai@podme.comBilder
Om Vend
Følg pressemeldinger fra Vend
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Vend på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Vend
Swedish proptech company Qasa launches in Norway28.5.2025 13:00:00 CEST | Pressemelding
Norway’s rental market is pressured - with high demand and strong competition. Qasa, a Vend subsidiary, is now entering the market to make renting safer and easier.
Ny teknologitopp i Vend: Maria Sandgren trer inn i ledergruppen15.5.2025 10:13:55 CEST | Pressemelding
Vend styrker sitt topplederteam og har nå fått med seg Maria Sandgren som ny Executive Vice President og Chief Product & Technology Officer (CPTO).
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:13:20 CEST | Press release
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces blir til Vend: Et nytt navn for en smartere fremtid12.5.2025 09:26:00 CEST | Pressemelding
Schibsted Marketplaces kunngjør i dag sitt offisielle navnebytte til Vend, og markerer med det et viktig nytt kapittel som en samlet, formålsdrevet familie av markedsplasser på tvers av Norden. Det nye navnet og den visuelle identiteten reflekterer selskapets pågående utvikling som en ledende digital markedsplass-aktør, med et tydelig mål om å hjelpe brukerne med å ta smartere valg og bruke tiden sin på en bedre måte.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:25:03 CEST | Press release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom