TIER mobility

TIER inngår samarbeid om rydding av elsparkesykler med APRO

TIER har inngått et samarbeid med APRO om å danne en ryddepatrulje som skal rydde feilparkerte elsparkesykler i Oslo. Målet er å sørge for god fremkommelighet og at tilbudet kommer hele byens befolkning til gode.
TIER og Apro med samarbeid om rydding av elsparkesykler i Oslo.

– Vi i TIER mener bransjen har et stort ansvar og det er mye vi kan bidra med for å øke sikkerheten og minimere problemene knyttet til elsparesykler i byene. Derfor har vi hatt store ryddepatruljer i Oslo, som vi nå forsterker gjennom samarbeidet med APRO, sier Morten Askeland, Norgessjef i TIER.

APRO er et tilbud om arbeidspraksis og arbeidstrening for unge voksne i Oslo, som står utenfor utdanning eller arbeidslivet. Tilbudet gir kvalifisert arbeidspraksis og lærlingtid.

– Vi er veldig glade for initiativet TIER har tatt med å gjøre gatene i Oslo ryddig. Samarbeidet med gatepatruljen blir en spennende og meningsfull jobb i arbeidstreningen til APRO. Dette blir gøy, sier Odd Johansen, seksjonsleder i APRO.

Ryddepatruljen vil være tilstede i Oslo sentrum for å rydde elspareksykler som er feilparkert, har veltet eller på andre måter hindrer fremkommeligheten.

– Den nye ryddepatruljen vil ha ansvar for å rydde feilparkerte elsparkesykler i sentrumsområdet, der vi har sett at utfordringene har vært størst, sier Morten Askeland, Norgessjef i TIER.

De nye reglene i Oslos fokus på bedre parkering, sikkerhet, kvalitet og bærekraft vil bidra til å oppnå klima- og milljømålene Oslo har satt seg. Dette innebærer en ordning som sikrer et pålitelig alternativ til bilen, samtidig som ordningen sikrer trygge omgivelser, fremkommelighet og orden på fortau og i bybildet generelt.

Denne nye ryddepatruljen startet arbeidet i mars 2022, og kommer i tillegg til TIERs ekisterende ryddepatrulje i Oslo.

TIER og Apro med samarbeid om rydding av elsparkesykler i Oslo.
Samarbeid mellom TIER og Apro
Norgessjef i TIER, Morten Askeland

Om TIER mobility

TIER mobility

Om TIER Mobility

TIER Mobility er Europas ledende leverandør av mikromobilitet, med et mål om å endre mobilitet til det bedre. Dette gjøres ved å tilby forskjellige typer lette elektriske kjøretøy, som elektriske scootere, elsykler og elektriske mopeder. Kjøretøyene lades av selskapets unike ladesystemer.

På den måten ønsker TIER å hjelpe byer med å redusere bilavhengigheten. TIER ble grunnlagt i 2018 av Lawrence Leuschner, Matthias Laug og Julian Blessin, og har hovedkontor i Berlin. TIER er representert i 12 land i Europa og Midtøsten. Målet er å tilby en trygg, rimelig og bærekraftig mobilitetsløsning. TIER har derfor vært klimanøytral siden 2020.

For mer informasjon, gå til www.tier.app

Pressekontakt i TIER Norge

Julia Sandstø