Electric WayElectric Way

Ruller ut luksusbilen VOYAH i Norge

- Sammen med en av Kinas største bilprodusenter DongFeng, er vi stolte over å kunne tilby den elektriske premiumbilen VOYAH i Norge og Europa, sier Torje Aleksander Sulland, CEO i tech- og innovasjonsselskapet Electric Way.
Cheng Hua, leder for EV2Europe i DongFeng og Torje Sulland, CEO i Electric Way

VOYAH Free er den første modellen en av Kinas største bilprodusent DongFeng ruller ut i det norske markedet, og det nyetablerte selskapet Electric Way har eksklusiv rettighet på import, distribusjon og salg.

Bilene skal ikke selges gjennom et vanlig forhandlernettverk, men kan sees i Electric Ways egne showroom og bestilles over nett.

- Vi åpner vårt første showroom i Klingenberggata midt i Oslo sentrum i løpet av sommeren, og kommer fortløpende til å etablere samme konsept på ulike steder i Norge. Vi gleder oss skikkelig til å vise frem en helt unik bilserie til det norske folk, sier Sulland-  og legger til:

- Det viktigste for oss, er at vi leverer mer enn kundene forventer, også når det kommer til den digitale kundereiser. Vi ønsker å skape en så god opplevelse at du vil tilbake til våre showrom.

Electric Way planlegger å introdusere to ulike VOYAH-modeller i Norge i løpet av det neste året, og deretter minst èn ny modell i året. Den første modellen, VOYAH Free, vil være tilgjengelig for salg i Norge i juni og leveringsklare i november.

- Prisen er ennå ikke satt, men den vil gjenspeile at VOYAH er en premiumbil med store batteripakker, god rekkevidde og høyt utstyrsnivå, forklarer Electric Way-leder Sulland.

Selskapet har vært i samtaler med den kinesiske bilprodusenten DongFeng siden høsten 2021 om et formelt samarbeid knyttet til lansering av VOYAH i Europa. Norge er første marked ut.

- Elektrifiseringen av biler har kommet langt i Norge. For DongFeng er det naturlig å starte VOYAHs Europa-eventyr i et modent og kjøpekraftig marked. Dette er en stor satsing fra vår side, og jeg er helt sikker på at norske bileiere vil omfavne modellene vi nå skal lansere, sier Cheng Hua, leder for EV2Europe i DongFeng.

- VOYAH i Norge er bare starten for oss. De neste årene skal vi tilby nye produkter og plattformer i flere europeiske land. Det gleder vi oss veldig til, sier Mr. Ma Lei, CEO i DFMIEC og viseadministrerende direktør i DongFeng Group International Business departement

Det nystartede tech- og innovasjonsselskapet Electric Way, som importerer og selger VOYAH, er heleid av Sulland Holding AS. Sulland Holding AS står også bak den landsdekkende bilforhandlerkjeden Sulland. VOYAH skal ikke selges gjennom kjedens eksisterende bilforretninger, men kan sees i Electric Ways egne showroom og bestilles over nett. Når det gjelder servicefasiliteter, jobbes det med avtaler mot eksterne tredjepartsaktører.

Cheng Hua, leder for EV2Europe i DongFeng og Torje Sulland, CEO i Electric Way

Om Electric Way

Klingenberggata 7

Electric Way er et nordisk teknologiselskap som skal gjøre folks opplevelse av å forflytte seg enklere og bedre. For å få til dette kombinerer vi årevis med unik erfaring og kunnskap fra bilbransjen med digital innovasjon og ny teknologi.

Electric Way er heleid av Sulland Holding, og har hovedkontor i Oslo,