Kia gir bort en EV6 til en av dem som har stått lengst på venteliste

Del
Kia går nye veier for å holde på vente- kundene og holde humøret oppe. En av kundene på venteliste som signerte på Kia EV6 i 2021 kommer til å vinne bilen de venter på. Alle har nok drømt om å vinne en bil, men ingen har drømt om å vente mange måneder på en ny bil som følge av pandemien tenker vi i Kia. For en av dem som har ventet lengst på den nye og kritikerroste Kia EV6, vil drømmen om å vinne en bil gå i oppfyllelse for en av dem som har bestilt Active, Exclusive eller GT-Line. Vi kaller det «Kan du vente- kan du vinne». Når alle privatkundene som signerte på en Active, Exclusive eller GT-Line i 2021 har fått bil, trekkes en av dem ut. Den heldige får pengene tilbake for bilen de har kjøpt. De som er med i trekningen er dem som ikke har fått sin bil per 16.2.2022.

 Føles helt feil å gi bort en bil til en tilfeldig kjendis

De aller fleste bilprodusenter sliter med leveringstidene under pandemien. Det er særlig mangel på halvledere som gjør at bilprodusentene ikke klarer å produsere og levere biler like raskt som man er vant til. Dette gjelder også Kia som har måttet utsette leveringen for mange av sine kunder.

- Det er utrolig kjedelig først og fremst for kundene at bilen de gleder seg til og venter på ikke kommer så fort som man ønsker seg. Det er jo ingenting vi, eller de andre kollegene våre i Bertel. O Steen heller vil enn å levere nye biler, forklarer Christian Lagaard, kommunikasjonssjef i Kia Bil Norge. 

-  Biler handler om frihet og drømmer for svært mange. Alle har nok drømt om å vinne en bil. En av våre kunder på ventelista kommer nå til å få denne drømmen oppfylt. Det er gøy å få lov til å bidra til dette for oss i Kia, sier Lagaard. Han legger også til at EV6 er en så kul bil at alle som har valgt den den allerede er en vinnere.

Det er ikke uvanlig at man som bilprodusent velger å gi bort biler som premier i konkurranser. For eksempel til kjendiser i et fjernsynsprogram. Dette er noe som også har vært diskutert i Kia som en del av markedsføringen. Men, når det er lang ventetid som følge av pandemien føltes dette plutselig helt feil.

-  Vi mener det ville være helt feil å gi bort en bil som premie i en tilfeldig konkurranse nå. Det er mye mer både rettferdig og verdifullt å dele ut denne til en trofast kunde som tålmodig venter på ny bil, mener Lagaard. 

-  I tillegg så er det åpenbart at vi og andre produsenter må finne på noe for dem som venter og venter og har fått for mange beskjeder om usikker og utsatt levering. Vi kunne sendt en blomst til alle i stedet, men dette er det vi synes er gøy og vi håper kundene synes det samme. Situasjonen er uansett ikke noe vi som importør får gjort noe med, men nå forsøker vi i alle fall å gjøre noe gøy for dem som har ventet lengst som kanskje gjør ventetiden litt mer spennende, legger han til.

**De som vinner bilen i «Kan du vente- kan du vinne» vil få tilbake pengene på bilen inn på konto. Når trekningen skjer er ikke klart. Det blir når sistemann på ventelisten for 21- kundene har fått bil. Ansatte eller deres familie kan ikke delta. For kunden går alt automatisk og man trenger ikke foreta seg noe. Når bilen er registrert blir man automatisk med i trekningen. Bilen må registreres på kunden som tegnet kontrakten. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi gevinsten til skattemyndighetene. **

Kontakter

Bilder

Om Kia Norge

Kia Norge
Kia Norge
Solheimveien 7
1473 Lørenskog

679 26 000https://www.kia.com/no/

Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge. Vi har dyktige forhandlere i hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994. I dag ruller det mer enn 75.000  Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Kia er et globalt merke med en visjon å skape bærekraftige mobilitetsløsninger for forbrukere og samfunn over hele verden. Kia ble grunnlagt i 1944 og har levert mobilitetsløsninger i 75 år. Med mer enn 52.000 ansatte over hele verden, tilstedeværelse i mer enn 190 markeder og produksjonsanlegg i seks land, selger Kia i dag rundt 3 millioner biler.

Bedriftens slagord, ‘Movement that inspires’, gjenspeiler Kias forpliktelse til å inspirere kunder med sine produkter og tjenester.

Følg pressemeldinger fra Kia Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kia Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye