
Hudlegeselskapet Askin med emisjon

Selskapet som tilbyr konsultasjon og e-resept gjennom en egenutviklet plattform, opplever en stadig økende interesse for både selskapet og de faktiske tjenestene.
– Kombinasjonen av medisinsk og helsefaglig kompetanse og vår egenutviklede teknologiske plattform, har vist seg være både effektiv og ettertraktet. Tidligere kunne det ta flere måneder å få hjelp med hudlidelsene sine, men ved hjelp av Askin kan vi nå hjelpe pasientene nesten umiddelbart, sier gründer og medisinsk ansvarlig hudlege Mohammad Rizvi.
Nylig inngikk selskapet en avtale med Oslo kommune om hudlegetjenester ved de kommunale og private sykehjemmene. I tillegg har Askin inngått samarbeid med Vitus apotek, forsikringsselskap og flere pasientorganisasjoner.
– Vi har 16 doktorer med høy faglig ekspertise som jobber hardt sammen for å finne effektive løsninger på folks hudlidelser. Hele 84% av bildene som blir sendt inn, blir løst av legene uten noe behov for å oppsøke en lege fysisk, forteller Rizvi.
Schibsted med på laget
Tjenesten bygger på internasjonal forskning som viser at bilder fungerer svært godt til diagnostisering av hudlidelser.
– Hudfaget er veldig visuelt, og dette er det forsket mye på internasjonalt. Er det tvilstilfeller, ber vi om mer informasjon. Bildene vil også vise om det er behov for fysisk konsultasjon hos spesialist, og da vil vi henvise pasienten for dette, sier Rizvi.
Blant de nye aksjonærene er Schibsted Ventures. Investeringsansvarlig i Schibsted Venture,
Christian Horn Hanssen, er imponert over Mohammad og resten av teamet i Askin.
– I Europa lider nærmere 200 millioner av hudproblemer, og tilfeller av hudkreft er økende globalt. Samtidig er det lange ventetider for å komme i kontakt med hudlege. Dessverre gjelder det ikke bare i Norge, men i store deler av Europa. Med en fullverdig, digital løsning til en konkurransedyktig pris, senker Askin terskelen for å komme i kontakt med hudlege, sier Horn Hanssen.
Han forteller at Schibsted Ventures vil være i tett dialog med Rizvi og resten av teamet i tiden fremover.
– Vi er en aktiv eier og bistår alle våre selskap med alt fra markedsføring og merkevarebygging, til HR og internasjonalisering. Om det er naturlig for selskapene i vår portefølje å samarbeide, oppfordrer vi også til det, sier Horn Hanssen.
Askin har også fått flere hudleger som deleiere. I tillegg har de knyttet til seg aktører med kompetanse innen kommersiell drift og organisasjonsbygging. Rizvi forteller at midlene fra emisjonen vil bli investert i ytterligere vekst.
– Med nye eiere og frisk kapital vil Askin få stabilitet og mulighet til å utvikle nye produktområder. Vi gleder oss til fortsettelsen, avsluttet Rizvi.
Kontakter
Heidi E. BergsengChief Commercial Officer
Tel:+47 90 85 87 48heidi.bergseng@askin.noBilder


Om Askin
Følg pressemeldinger fra Askin
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Askin på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.