Power: Slo fjorårets Black Friday med 27%

2020 var et generelt svært godt år for hele elektronikkbransjen – en av få bransjer som fikk et skikkelig oppsving som resultat av pandemien. Forhåpningene til årets Black Friday var derfor ikke de helt store hos den norskeide elektronikk-kjeden Power.
– Vi håpet på å kunne holde resultatene fra fjoråret, selv om vi visste de var kunstig gode, forteller administrerende direktør, Anders Nilsen.
I stedet viste resultatene en vekst på hele 27 prosent mot fjorårets store handledag.
– Langt over forventning, men usedvanlig gøy. Det viser at vi har truffet godt med tilbudene våre, sier Nilsen.
Han mener dette også viser at Black Week ikke nødvendigvis har vannet ut Black Friday som fenomen, selv om tilbudene varte hele uken.
Livesalg på Facebook
I år kick startet Power Black Week med Power TV Live, en nyere versjon av det kjente TV shop-formatet. På under en time ble det handlet for 11 millioner kroner.
– Black week har blitt årets største uke, og mange har skjønt at de aller fleste tilbudene er gjeldende hele uken og de handler når det passer dem best. At fredag en fortsetter å vokse er naturlig da den stimuleres av media og vår egen markedsføring som den absolutt viktigste dagen, forklarer Power-sjefen.
Økning i butikkbesøk
Til tross for stigende smitte i flere fylker, hadde Power også en betydelig økning i butikktrafikken.
– Butikkene var åpne på Black Friday i fjor også, men likevel steg butikkbesøket i år med 73 prosent. Det viser at folk ønsker å handle våre produkter i butikk, ikke bare på nett, og det synes vi er veldig gledelig, sier Anders NIlsen.
Han mener at produktene som ble solgt på Black Friday tydelig viser at kundene bruker Black Week til å skaffe seg produkter de har hatt på ønskelisten lenge, eller som befinner seg på andres ønskeliste til jul. På listen over de mest solgte produktene ligger airpods, airfryers, støvsugere og TV-er.
Nøkkelord
Kontakter
Siri Røhr-StaffNordisk PR- og kommunikasjonssjef
Tel:916 47 311Siri.Rohr-Staff@power.noBilder

Om Power
POWER er hele Nordens elektrogigant som utfordrer markedet med prisrobot og oppdaterte nettpriser i butikk. POWER-suksessen startet i Danmark i 2015. Senere åpnet vi i Finland og Sverige, og i mai 2017 kom POWER til Norge.
I POWER ønsker vi alltid å ligge ett steg foran, fordi vi vet at smarte, effektive løsninger holder prisene lave, samtidig som det gir den beste handleopplevelsen for kundene.
POWER Norge er et selskap eid av POWER International. POWER International eies av AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Det norskeide konsernet driver også POWER i Danmark, Finland og Sverige.
Følg pressemeldinger fra Power
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Power på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Power
Ekspert advarer: - Styr unna vaffeltabbene21.3.2025 07:00:00 CET | Pressemelding
Norge er på vaffeltoppen i Norden, men nordmenn gjør likevel mange feil når de tradisjonsrike hjertene skal tilberedes. Noen av tabbene kan være helseskadelige.
Pangstart for POWER-åpning13.3.2025 13:28:09 CET | Pressemelding
1000 kunder sto i kø da POWER Ringhuset inviterte til åpningsfest torsdag. Allerede før lunsj hadde omsetningen passert 7,5 millioner kroner.
POWER med storsatsing i Oslo27.1.2025 09:25:47 CET | Pressemelding
Den norskeide elektronikkjeden styrker seg i hovedstaden med to nye varehus, som en del av en større nasjonal vekststrategi.
POWER girer opp kjøkkensatsingen18.12.2024 12:53:02 CET | Pressemelding
Saget av flatpakkede Norema-kjøkken har økt med 15% hittil i år hos POWER. Nå lanseres ferdigmonterte kjøkkenskap for kunder som vil spare tid og få flere eksklusive muligheter.
Black Friday: POWER satte ny rekord igjen2.12.2024 14:52:35 CET | Pressemelding
Elektronikksalget hos POWER økte med 7% sammenlignet med Black Friday-helgen i fjor, og tangerte dermed den elleville rekorden fra i fjor.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom