Power: Slo fjorårets Black Friday med 27%

2020 var et generelt svært godt år for hele elektronikkbransjen – en av få bransjer som fikk et skikkelig oppsving som resultat av pandemien. Forhåpningene til årets Black Friday var derfor ikke de helt store hos den norskeide elektronikk-kjeden Power.
– Vi håpet på å kunne holde resultatene fra fjoråret, selv om vi visste de var kunstig gode, forteller administrerende direktør, Anders Nilsen.
I stedet viste resultatene en vekst på hele 27 prosent mot fjorårets store handledag.
– Langt over forventning, men usedvanlig gøy. Det viser at vi har truffet godt med tilbudene våre, sier Nilsen.
Han mener dette også viser at Black Week ikke nødvendigvis har vannet ut Black Friday som fenomen, selv om tilbudene varte hele uken.
Livesalg på Facebook
I år kick startet Power Black Week med Power TV Live, en nyere versjon av det kjente TV shop-formatet. På under en time ble det handlet for 11 millioner kroner.
– Black week har blitt årets største uke, og mange har skjønt at de aller fleste tilbudene er gjeldende hele uken og de handler når det passer dem best. At fredag en fortsetter å vokse er naturlig da den stimuleres av media og vår egen markedsføring som den absolutt viktigste dagen, forklarer Power-sjefen.
Økning i butikkbesøk
Til tross for stigende smitte i flere fylker, hadde Power også en betydelig økning i butikktrafikken.
– Butikkene var åpne på Black Friday i fjor også, men likevel steg butikkbesøket i år med 73 prosent. Det viser at folk ønsker å handle våre produkter i butikk, ikke bare på nett, og det synes vi er veldig gledelig, sier Anders NIlsen.
Han mener at produktene som ble solgt på Black Friday tydelig viser at kundene bruker Black Week til å skaffe seg produkter de har hatt på ønskelisten lenge, eller som befinner seg på andres ønskeliste til jul. På listen over de mest solgte produktene ligger airpods, airfryers, støvsugere og TV-er.
Nøkkelord
Kontakter
Siri Røhr-StaffNordisk PR- og kommunikasjonssjef
Tel:916 47 311Siri.Rohr-Staff@power.noBilder

Om Power
POWER er hele Nordens elektrogigant som utfordrer markedet med prisrobot og oppdaterte nettpriser i butikk. POWER-suksessen startet i Danmark i 2015. Senere åpnet vi i Finland og Sverige, og i mai 2017 kom POWER til Norge.
I POWER ønsker vi alltid å ligge ett steg foran, fordi vi vet at smarte, effektive løsninger holder prisene lave, samtidig som det gir den beste handleopplevelsen for kundene.
POWER Norge er et selskap eid av POWER International. POWER International eies av AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Det norskeide konsernet driver også POWER i Danmark, Finland og Sverige.
Følg pressemeldinger fra Power
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Power på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Power
Rekordomsetning på POWERs Vestby-åpning9.11.2023 12:10:11 CET | Pressemelding
Over tusen kunder hadde troppet opp da POWER åpnet sitt nye varehus på Vestby, og bilkøene strakk seg helt ut på motorveien. – 10 millioner omsatt før lunsj er helt vanvittig, forteller Norgessjefen.
POWER inngår samarbeid med Porterbuddy1.11.2023 08:56:06 CET | Pressemelding
Sammen med Porterbuddy tilbyr POWER nå ekspresslevering av elektronikk. – Dette har hatt full fart fra første minutt.
POWER lanserer strømselskapet Eletra Energy28.9.2023 10:43:35 CEST | Pressemelding
Som første elektronikkjede kaster POWER seg inn i kampen om strømkundene med selskapet Eletra Energy.
POWER dro inn 17 millioner på liveshopping14.8.2023 11:56:47 CEST | Pressemelding
POWER knuste omsetningsrekorden med nytt salgsfenomen: - Dette er en netthandelstrend som er kommet for å bli, sier POWER-sjefen.
Nå sikrer nordmenn seg mot flyplasskaos3.7.2023 10:39:33 CEST | Pressemelding
Salget av de populære sporingsbrikkene har skutt i været etter varsler om nok en kaossommer på europeiske flyplasser.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom