Ny kommunikasjonssjef for Volkswagen

Hanssen kommer nå fra stillingen som spesialrådgiver i Fremskrittspartiets stortingsgruppe. Før det har han hatt ulike roller i regjeringsapparatet, i tillegg til erfaring fra kommunikasjonsbransjen. Fra 11. oktober blir han norsk talsperson for Volkswagen og Volkswagen Nyttekjøretøy.
– Lars Joakim kommer med strategiske evner og en erfaring som blir verdifull for oss fremover. Han bringer til torgs sterk politisk forståelse og solide kommunikasjonsferdigheter, i tillegg til at han deler grunnverdiene våre i Harald A. Møller. Lars Joakim blir en viktig brikke i arbeidet med å fremme vår kompromissløse satsing på e-mobilitet, på vei mot et helelektrisk nybilsalg, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør for Volkswagen Norge i Harald A. Møller AS.
Vesentlig for rollen som kommunikasjonssjef for Volkswagen, blir arbeidet med å fremme satsingen på e-mobilitet for begge merkene Hanssen nå skal jobbe med.
– Volkswagen personbil har satt standarden, og vi gleder oss til å få Lars Joakim med på laget når vi virkelig tar fatt på våre elektriske initiativ innenfor varebilsegmentet. Han blir en nøkkelressurs for oss når vi for eksempel tar vår kommende Volkswagen ID. Buzz Cargo til markedet allerede neste år, sier Håkon Wirak, direktør før Volkswagen Nyttekjøretøy i Harald A. Møller AS.
Lars Joakim Hanssen forlater politikken, etter å ha innehatt ulike roller gjennom flere år. I tillegg til å ha vært statssekretær for statsminister Erna Solberg ved Statsministerens kontor, har han vært statssekretær for daværende finansminister Siv Jensen, og nå senest spesialrådgiver for Fremskrittspartiets stortingsgruppe. Tidligere har han også vært seniorrådgiver i kommunikasjonsbyrået Kruse Larsen.
– Bilbransjen står overfor store og spennende endringer, hvor mye påvirkes av politiske rammebetingelser. Som representant for en av bransjens sterkeste og mest offensive merkevarer, håper jeg å kunne bidra til videre elektrifisering av et marked som skal være fullelektrisk i 2025. Volkswagen har tatt lederrollen i dette arbeidet. Jeg er stolt av å få jobbe med merkene og menneskene i Harald A. Møller, sier Lars Joakim Hanssen.
Fra han starter i jobben i oktober, er første prioritet å bli kjent med et Volkswagen-apparat og operasjoner som strekker seg over hele landet og over landegrensene.
– Jeg har allerede fått et veldig godt inntrykk av de som blir mine nærmeste kolleger, og ser frem til å bli kjent med forhandlerapparatet over hele landet og fabrikkontaktene våre i Tyskland. Så har jeg allerede tyvstartet jobben med å bli ordentlig godt kjent med produktene og ID.-familien, sier Hanssen.
Nøkkelord
Kontakter
Øyvind Rognlien SkovliDirektør for kommunikasjon og samfunnskontaktHarald A. Møller AS
Tel:+4791115986Tel:+4791115986oyvind.skovli@moller.noBilder


Om Volkswagen
Volkswagen er Norges mest kjøpte bilmerke, og det for ellevte året på rad i 2020. Volkswagen har modeller for enhver smak, og ligger helt i tet når det gjelder teknologi, sikkerhet og miljø. Volkswagen er ledende på ladbare biler i Norge med sine elbiler og ladbare hybrider. Globalt skal Volkswagen bli verdensledende innen elektrisk mobilitet, med en produksjon på en million elbiler fra 2025.
Besøk oss gjerne på:
https://www.volkswagen.no/no.html
https://moller.no/no/nyhetsrom
Følg pressemeldinger fra Volkswagen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Volkswagen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Volkswagen
En ID. for alle: Volkswagen ID. EVERY1 viser fremtiden for elektriske småbiler5.3.2025 19:01:37 CET | Pressemelding
Verdenspremieren på konseptbilen ID. EVERY1 viser hva markedet har i vente når den produksjonsklare utgaven kommer i 2027. Ambisjonen er en startpris på under 20.000 euro.
Modell-offensiv fra Volkswagen26.9.2024 13:00:00 CEST | Pressemelding
Med en helt ny ID.3-utgave til under 300.000 kroner, billigere innstegsmodell av ID.4 og nye utstyrsvarianter av ID.4 og ID.5 GTX, går Volkswagen offensivt til verks for å tiltrekke seg enda flere kunder. – Dette gjør at noen av Norges mest populære bilmodeller blir enda mer attraktive, sier Sølve Kværn.
Anne og Nicholas vant hver sin Volkswagen ID.76.9.2024 15:05:00 CEST | Pressemelding
Over 17.000 deltakere har til sammen gått mer enn 90 runder rundt jorda for å vinne Volkswagen ID.7. Av de 5.721 deltakere som fullførte de 613 kilometerne som måtte til for å kunne vinne en bil, var det Anne Flemsæterhaug Waagan og Nicholas Winsnes som vant hver sin bil.
ID.3 GTX viderefører arven etter GTI19.8.2024 12:00:00 CEST | Pressemelding
I dag starter salget av sportslige Volkswagen ID.3 GTX. Bilen har 600 kilometers rekkevidde, kan leveres i en «Performance»-utgave slik som forgjengeren Golf GTI med inntil 326 hestekrefter, og koster fra 481.900 kroner.
I dag starter salget av Volkswagen ID.7 stasjonsvogn med firehjulstrekk8.7.2024 16:40:00 CEST | Pressemelding
Nå kan Volkswagen ID.7 bestilles som GTX stasjonsvogn med 4MOTION firehjulstrekk, og prisene starter fra 579.400,- kroner. – Dette er et svært attraktivt tilbud som vi tror norske kunder vil sette stor pris på. Vi tror ID.7 vil blåse liv i stasjonsvogn-segmentet igjen, sier Sølve Kværn.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom