Rayvn

Tour of Norway bruker kriseverktøy fra start-up-selskapet RAYVN

Når det internasjonale sykkelrittet Tour of Norway starter i Rogaland torsdag, er rittledelsen spesielt forberedt på kriser og uforutsette hendelser.
Henrik von Schlanbusch, daglig leder i  RAYVN.
Henrik von Schlanbusch, daglig leder i RAYVN.

– Sikkerhetsspørsmål er svært viktig ved planlegging og gjennomføring av et sykkelritt. En rittledelse kan ikke operere med et sammensurium av gule lapper på en korktavle. Vi må takle en krise på en profesjonell måte med moderne digitale verktøy, og kriseverktøyet til RAYVN gir bedre samarbeid, enklere loggføring og en felles og ensartet metode for å håndtere krisen, sier Roy Hegreberg, rittleder i Tour of Norway.

Tour of Norway startet torsdag 19. august i Egersund og går på kryss og tvers i Rogaland før det avsluttes i Stavanger søndag 22. august. Rittledelsen forbedrer seg på en rekke uforutsette hendelser.

– Kompleksiteten rundt gjennomføringen av et sykkelritt er høy, og vi vet ikke helt hva som vil møte oss. En utfordring er å koordinere generelle utrykninger fra politi, brann- og redningstjenesten med rittet. Hvordan skal for eksempel en sykebil enkelt kunne kjøre forbi et stort sykkelfelt? Verktøyet fra RAYVN gjør det mulig for oss å dele sanntidsinformasjon direkte med nødetatenes operasjonssentraler 113 og 110, sier Hegreberg

RAYVN ble etablert i 2017 og utvikler verktøy for å støtte bedrifter i å håndtere kritiske hendelser. Selskapet har hovedkontor i Bergen og avdelingskontor i Stavanger og Montana, og RAYVNs kriseverktøy brukes nå i over 20 land. Det Stavanger-baserte investeringsselskapet DSD er en av de største eierne i selskapet.

–RAYVN har utviklet ny og innovativ teknologi som nå gjør at verktøyet kan samvirke på tvers av flere organisasjoner. Denne nye plattformen blir tatt i bruk for første gang under årets Tour of Norway, sier Erik Skara, sikkerhetsleder i RAYVN.

Og nettopp samarbeid på tvers av alle enheter og organisasjoner er nøkkelen for en god krisehåndtering, ifølge Henrik von Schlanbusch, CEO og medgründer av RAYVN.

– Kriseverktøyet må være enkelt – hvis ikke så blir det ikke brukt. RAYVN er like brukervennlig som Facebook, og nye ansatte eller eksterne aktører lærer seg verktøyet raskt. Det betyr at RAYVN kan brukes av både beredskapsledelse, personer i førstelinjen, men også nye samarbeidspartnere som hentes inn under krisen. Det gjør at alle som er involvert i krisen kan ta beslutninger basert på samme informasjon, sier von Schlanbusch.

For ytterligere informasjon kontakt:

Henrik von Schlanbusch, daglig leder i  RAYVN, mob 98259163)

Erik Skara, sikkerhetsleder i RAYVN, mob 920475569

Henrik von Schlanbusch, daglig leder i  RAYVN.
Henrik von Schlanbusch, daglig leder i RAYVN.

Om Rayvn

Rayvn