Slik har melkekartongen aldri blitt brukt før

— Vi er et utfordrermeieri som liker å gjøre ting på en annerledes måte. Det gjelder også måten vi rekrutterer på, forteller Q-sjef Kristine Aasheim.
Q bryter med den tradisjonelle rekrutteringsprosessen og går for en åpen og direkte tilnærming når de skal sikre seg sin neste fabrikksjef. Stillingen offentliggjøres blant annet ved bruk av Q-melkekartongen – et stunt som trolig aldri har blitt gjort før.
— Dette er en verdenspremiere, og vi er veldig spent på mottakelsen. Melkekartongen er den største flaten vi har for å snakke med Q-fansen, den engasjerer og vi tror også dette en god måte å komme i kontakt med vår nye fabrikksjef, forklarer hun.
Drikk et glass melk og få en ny jobb på kjøpet
Det spises flere måltider hjemme, kjøleskapet får hyppigere besøk og det konsumeres mye frisk og kald Q-melk. Aasheim håper at stillingsutlysningen vil finne veien inn i Norske hjem på en nærere og mer tilnærmelig måte.
— Kanskje finner du drømmejobben i ditt eget kjøleskap. Det hadde jo vært litt kult.
De fleste jobbsøkere er nok vant til en mer passiv tilnærming: Man klikker på en lenke, laster opp en CV, så sitter man og venter på svar. Det slipper du her.
— Det eneste de interesserte trenger å gjøre er å ringe eller sende en SMS til meg, så tar vi det derfra. Nummeret mitt står på kartongen, sier hun.
Inviterer forbrukerne med på jakten
Den nye fabrikksjefen får ansvar for 200 mennesker med 27 ulike nasjonaliteter, og 100 millioner liter melk. Arbeidssted vil være det splitter nye meieriet som snart står klart på Jæren. Ifølge Aasheim blir dette en av matvarebransjens mest spennende jobber.
— Vi ser etter en spillende lagleder som er forbedringsorientert, strukturert gjennomføringssterk og brenner for å skape resultater sammen med andre. Det er en bonus om du har innstillingen til Pippi og er en problemløser som Askeladden, sier hun med glimt i øyet.
Stillingen er kanskje ikke aktuell for melkedrikkere flest, men det kan hende du kjenner en som kunne passe?
Dersom du anbefaler stillingen til noen du kjenner og han eller hun blir ansatt, lover utfordrermeieriet nemlig 10.000 kroner og Q-melk hele året.
— Siden vi er et forbrukerdrevet meieri, trenger vi hjelp fra melkedrikkerne. Vi inviterer derfor Q-fansen til å bli med oss i jakten på vår neste fabrikksjef, avslutter hun.
For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Video av stillingsbeskrivelseVideokanal
Nøkkelord
Kontakter
Kristine AasheimQ-sjefenQ-Meieriene
Tel:97717689kristine.aasheim@kavli.noBilder


Lenker
Om Q-Meieriene
I Q-Meieriene er forbruker sjefen! Sammen med forbruker skaper vi de beste smaksopplevelsene og de smarteste løsningene. Q-Meieriene eies av Kavlifondet, som deler ut midler til allmennyttige formål innenfor forskning, kultur og humanitært arbeid.
Følg pressemeldinger fra Q-Meieriene
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Q-Meieriene på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Q-Meieriene
Ungdomsskoleelever imponerte verdensmester – med restemat!4.6.2025 12:53:46 CEST | Pressemelding
Finalen i Q Matredderdagen 2025 ble en fest for både smaksløkene og miljøengasjementet. Tre ungdomsskoleklasser fra Austevoll, Radøy og Skjevik konkurrerte om å lage den beste to-retteren basert på mat som ellers ville blitt kastet.
Nå kan du være med på å gi bort én million kroner til gode formål20.5.2025 08:30:00 CEST | Pressemelding
Hver slurk teller: Visste du at hver gang du velger sjokolademelk, Skyr® eller rømme fra Q, så bidrar du til å få gode ting til å skje?
Melk og matte skal redde mat13.5.2025 09:33:30 CEST | Pressemelding
Q-Meieriene og Matematikksenteret går sammen om å sette fokus på matredding. Denne våren finner du matredder-matte på 12 millioner melkekartongen.
Påskemysterium fra Q: Hvor ble det av eggene?15.4.2025 12:19:32 CEST | Pressemelding
– Hallo i luken, har dere glemt eggene eller?! Slike meldinger får Q-sjefen på mobiltelefon sin i påsken. Årsaken er at flere mener at eggene i Norges største påske-quiz er for vanskelige å finne.
Årets første nyheter fra Q: Satser på protein11.2.2025 10:26:10 CET | Pressemelding
Når Q-Meieriene spør forbrukerne hva de ønsker seg, skjer det store ting i meierihyllen. Fra proteinmelk til Skyr® Vanilje i stort beger – Q har lyttet, testet og utviklet produkter som du snart kan finne i butikkhyller i det ganske land.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom