TV 2 klar med ny logo og profil
Et særegent totall i rødt, gult, grønt og blått har i en årrekke blitt ønsket velkommen inn i norske hjem. I dag vil årvåkne TV 2-publikummere ha lagt merke til at mediehusets utseende er endret.
- For oss som jobber i TV 2 er dagen i dag viktig, og dette føles ganske stort. Noen vil kanskje påstå at det er i overkant modig å endre en av Norges mest kjente logoer. Selv mener vi det er helt nødvendig, sier Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2.
Mye har skjedd siden TV 2 ble etablert i 1992 – ikke minst med nordmenns seervaner. I dag kan publikum velge og vrake blant innhold fra norske og utenlandske medieaktører, og bestemmer selv når, hvordan og hvor de ser innhold som engasjerer. For seeren er tilbudene endeløse. Det betyr at kravene til norske mediehus som TV 2 er høyere enn noensinne.
– Før hadde vi en knapp på fjernkontrollen og var én mulighet blant ikke så veldig mange flere. Nå må vi lenger fram i skoa for å bli valgt av publikum. TV 2s største utfordring er å gjøre oss fortjent til folks tid. Hvis vi fortsatt skal være relevante må vi fylle den tiden med noe som betyr noe. Derfor må vi enda tettere på folk i hele landet med historier som engasjerer, som gleder, begeistrer, sjokkerer og forarger. Vår nye visuelle identitet representerer bredden av dagens TV 2 på en helt ny måte – fordi vi må oppleves som det digitale innholdsuniverset vi har blitt, sier TV 2-sjefen.
Merkevareendringen betyr ikke bare en oppussing av logo og grafikk: Den nye profilen er et visuelt uttrykk for den veien mediehuset skal gå i årene som kommer.
– I dag ser mange at vi har byttet logo, og TV 2s nye profil er med på å løfte oss inn i en ny tid. Noen vil sikkert savne det gamle totallet en stund, og lure på hvorfor en ny identitet var nødvendig. Men TV 2 står i en større endringsprosess enn som så, forteller sjefredaktøren, og legger til:
- Endringene vil prege både programutvikling, publisering, produktutvikling, og hvordan hver enkelt ansatt jobber. Dette gjør vi fordi vi brenner for å lage se beste programmene og den beste journalistikken. Kun på den måten vinner vi kampen om folks tid.
I første omgang er det strømmetjenesten TV 2 Play som kommer i ny drakt, sammen med TV 2s hovedkanal og TV2.no. Øvrige kanaler, plattformer og materiell vil moderniseres fortløpende.
– Endringene av og i TV 2 er ikke noe som ferdigstilles over natten. De som følger oss, vil se at vi gradvis tar store og små skritt i en ny retning for TV 2. Vi gleder oss spesielt til sommerens fotball-EM, hvor seerne vil merke et helt nytt utrykk på sendingene og innholdet vårt. Det er mye spennende å se frem til, avslutter Olav T. Sandnes.
Kontakter
Tor-Martin TorbergsenKommunikasjonssjef
Tel:+47 454 69 806tor-martin.torbergsen@tv2.noBilder
Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Over 700.000 har sett premieren av «Vokteren»17.9.2024 11:32:44 CEST | Pressemelding
«Vokteren» har fått en sterk start på TV 2, og «Forræder» ligger an til å få sin beste sesong noensinne. – Vi har fått en veldig god start på høsten, sier programredaktør Trygve Rønningen i TV 2.
Podkasten «Psykodrama» blir TV 2-serie5.9.2024 15:00:00 CEST | Pressemelding
Gjennom fire år har skuespillerne Per Kjerstad og Ole Christoffer Ertvaag ventilert om hverdagen fylt av utfordringer knyttet til mental helse, samliv og karriere i podkasten «Psykodrama». Nå blir den populære podkasten humorserie på TV 2.
TV 2 inviterer til bryllupsfeiring i Geiranger28.8.2024 14:38:31 CEST | Pressemelding
Det er duket for bryllupshelg i Geiranger når prinsesse Märtha Louise og sjaman Durek Verrett gifter seg lørdag 31. august. TV 2 er selvsagt på plass i naturskjønne omgivelser fra morgen til kveld for å gi deg alle detaljene.
Invitasjon til pressevisning av «Vokteren»28.8.2024 13:39:48 CEST | Presseinvitasjon
TV 2 inviterer til førpremiere og pressedag for «Vokteren» - torsdag 12. september.
Storslagen, ny reality kommer på TV 222.8.2024 17:00:00 CEST | Pressemelding
I det splitter nye, konkurransedrevne realityprogrammet «Boksen», kastes 12 kjente mennesker ut i spektakulære utfordringer de er helt uforberedt på. Konseptet er utviklet av produksjonsselskapet bak seersuksessen «Kompani Lauritzen».
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom