Peugeot får ny logo, et svart skjold med et storslått løvehode

Dagens logo kom i 2010, og siden det har Peugeot hatt en rivende utvikling på produktsiden. Det er derfor på tide å gi dagens og fremtidens modeller en logo som står i stil med merkets ambisjoner.
Første bil ut med dagens logo var den ikoniske sportsbilen RCZ. Splitter nye 308, som vises snart, vil være den første nye bilen som lanseres med den nye logoen.
Peugeot har vært en del av alle revolusjonene: industriell, teknologisk, politisk, sosial, digital og nå miljømessig. Energiovergangen til elektrisk mobilitet er kjernen i strategien for en bærekraftig fremtid.
Alt dette ligger i Peugeots DNA, og løvelogoen skal reflektere styrke og kraftige instinkter.
- Dette er en stor dag for Peugeot, og vi ser frem til å bli kjent med den nye logoen og det nye merkevareløpet til Peugeot. Vi er svært fornøyde med retningen Peugeot velger, og er sikre på den vil løfte merket ytterligere, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot hos Bertel O. Steen.
I løpet av de siste ti årene har Peugeot sanket en rekke priser. Tittelen "årets internasjonale varebil" ble vunnet med både Peugeot e-Expert i 2021 og Partner i 2019. Tre «Car of the Year» er på veien med Peugeot 308 som vant i 2014, Peugeot 3008 som vant i 2017 og Peugeot 208 som vant i 2020.
Peugeot har tatt elektrifiseringen på alvor, og har nå en rekke biler på markedet: e-2008, e-208, e-Traveller og e-Expert er på plass. Rett rundt hjørnet venter e-Partner, e-Rifter og e-Boxer.
Nåtidens løver
Peugeot kommer nå med en stor internasjonal merkevarekampanje, «Lions of our time», som skal engasjere bredt. Merket skal sette noe av det som er mest verdifullt for oss i fokus, nemlig tiden. Og tiden skal bli til kvalitetstid. Peugeot skal være et high-end merke som skal skape store opplevelser både digitalt, hos forhandler og aller viktigst bak rattet.
I tillegg til selve bilen har Peugeot også laget en ny livsstilkolleksjon med klær, eksklusivt tilbehør i skinn, elektronikk og en rekke miniatyrer av løven.
Det nye våpenskjoldet forteller om et kraftig skift for merket. Kunder skal oppleve Peugeot som tidløst, et merke som har fornyet seg en rekke ganger, og som vil fortsette å fornye seg i fremtiden.
Nøkkelord
Kontakter
Stein PettersenPR og informasjonsdirektør Stellantis Norge
Tel:+4790080436stein.pettersen@bos.noBilder
Lenker
Om Stellantis Norge
Følg pressemeldinger fra Stellantis Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Stellantis Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Stellantis Norge
Citroën ë-C5 Aircross: Elektrisk komfort på sitt beste30.4.2025 14:05:10 CEST | Pressemelding
Nye Citroën ë-C5 Aircross tar plass som en utfordrer i klassen for familie-SUVer, med opptil 680 km elektrisk rekkevidde og kompromissløs komfort.
Nye Jeep Compass er klar for produksjon4.3.2025 11:04:54 CET | Pressemelding
Den nye elektriske Jeep Compass nærmer seg – her er noen flere bilder i forkant av den endelige avdukingen.
Opel Corsa Electric under 300.000 kroner3.3.2025 09:44:09 CET | Pressemelding
Det har blitt enda enklere å velge en av Europas mest solgte småbiler, når prisen på en godt utstyrt Corsa Electric GS reduseres fra 333.900 til 298.900 kroner pluss levering.
Bertel O. Steen Trondheim er årets Peugeot-forhandler11.2.2025 15:34:50 CET | Pressemelding
Peugeot-gjengen hos BOS Trondheim utmerket seg som Norges beste i 2024.
FIAT 600 RED: Det søte liv til under 320.000 kroner23.1.2025 09:34:18 CET | Pressemelding
Nå får også storebror i FIAT-familien, 600e, sin RED-utgave.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom