Endringsagenter inntar Sony Music Norway

«Det er på tide å ta unges fremtidsangst på alvor. Og en måte å gjøre det på er at de blir tatt seriøst, og blir sett og lyttet til, av andre generasjoner. At de opplever at deres stemme kan bli hørt! Det er viktig å huske at Generasjon Z ikke bare er dagens konsumenter, men morgendagens arbeidstakere og fremtidens ledere.»
Nassima Dzair, leder i InterBridge
Generasjon Z er den første heldigitale generasjonen. De har et tydelig engasjement for miljø og mangfold, men vokser samtidig opp med lite fremtidsoptimisme og en følelse av utenforskap. InterBridge ønsker å bidra til at de i større grad inkluderes og rustes til fremtidens arbeidsmarked ved hjelp av blant annet kurs i kommunikasjonsteknikk og konflikthåndtering. Videre bidrar det InterBridge kaller generasjonsmøter på møteplasser som for eksempel hos Sony Music Norway til å gi ungdommene konkret kunnskap og erfaringer som bidrar til innsikt, mestringsfølelse og nettverksbygging uavhengig av deres individuelle utgangspunkt.
Sony Music Norway får gjennom samarbeidet tilgang til unik og relevant innsikt og innovasjonskraft som kan hjelpe selskapet med å tilpasse seg en fremtid som i økende grad stiller krav til blant annet bærekraft og inkludering.
«Vi søker en bedre forståelse av fremtidens behov slik at vi kan tilpasse oss best mulig. Naturligvis må vi forvalte ressursene og markedsføre produktene våre riktig slik at vi også i fremtiden tjener penger, men vi ønsker å omstille oss på en måte som gjør at vi ivaretar ansatte, artister og vårt samfunnsansvar på best mulig måte. Vi er ingenting uten musikken og menneskene!»
Lena Midtveit, daglig leder i Sony Music Norway
Lena og Nassima har en felles verdiforståelse, og en dialog rundt viktigheten av samspill mellom generasjoner har utviklet seg til et samarbeid som ventes å være nyttig for både ungdommen og bedriften.
Rent praktisk legges det opp til gjensidig utvikling blant annet ved hjelp av en serie workshops hvor endringsagentene får bygge nettverk og bruke kunnskapen og verktøyene som InterBridge-akademiet har gitt dem. Sony Music regner med å kunne bruke innsikt om Generasjon Z aktivt for å få en bedre forståelse av hvordan selskapet best mulig kan omstille seg fremover. Det forventes at samarbeidet vil føre til dyptgående og langsiktige strukturelle endringer i Sony Music Norway så vel som mer umiddelbare justeringer i intern og ekstern kommunikasjon.
Samarbeidet med InterBridge er en del av Sony Music Norways pågående fokus på bærekraft, mangfold og inkludering.
InterBridge har alt dette i sitt DNA, og fokuserer på positiv endring for ungdom uavhengig av bakgrunn og miljøer.
For mer informasjon om InterBridge kontakt Nassima Dzair eller Mina G. Moghadam via info@interbridge.no
For mer informasjon om samarbeidet mellom InterBridge og Sony Music Norway kontakt CSR-ansvarlig Therese Drabløs therese.drabloes@sonymusic.com
Nøkkelord
Kontakter
Elisabeth RiksenHead of PR Strategy
Tel:92012160elisabeth.riksen@sonymusic.comBilder



Lenker
Om Sony Music Norway
Sony Music Entertainment Norway er en del av Sony Music Entertainment Group, og er et av Norges ledende plateselskaper. Vi representerer et bredt spekter av aktive norske og internasjonale artister, samt en omfattende katalog av stor musikkhistorisk betydning, kvalitet og innflytelse.
Vi respekterer og beundrer våre artister og er stolte av å kunne støtte og tilrettelegge for deres musikk og visjoner ved å skape det rette grunnlaget for kreativitet, vekst og utvikling. Som selskap bestreber vi å gi våre ansatte et godt og stimulerende arbeidsmiljø, og vi ønsker å ha fokus på inkludering, likeverd, mangfold, mental helse og miljø.
Sony Music Entertainment Norway representerer blant annet Adele, Arif, Bargee, Bernhoft, Beyoncé, Bruce Springsteen, Calvin Harris, Christel Alsos, Chris Brown, deLillos, Foo Fighters, Harry Styles, Ina Wroldsen, Jesper Jenset, Julie Bergan, Justin Timberlake, Klossmajor, Kurt Nilsen, Kygo, Luke Combs, Madcon, Molly Sandén, Maria Mena, Matilda, Miley Cyrus, Morgan Sulele, Nora Jabri, Peder Elias, P!nk, Rat City, Rosalia, Staysman, Stig Brenner, SZA, Travis Scott, Tyler the Creator, Tyr, Victor Leksell, Zara Larsson med mange fler.
Følg pressemeldinger fra Sony Music Norway
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Sony Music Norway
Countrypop-prinsesse Madeléne er en rebell30.6.2025 08:08:00 CEST | Pressemelding
Uvdølingen Madeléne feirer frihet og uavhengighet med å slippe countrypop-singelen "Rebell" fredag 4. juli
Bargee slipper sommerkveldens soundtrack med Makosir20.6.2025 10:09:39 CEST | Pressemelding
Bargee er tilbake med sommerlåten «Best at du går nå» med sin gode kompis Makosir.
Spelloppmaker gir deg sommerens råeste festlåt – “Høll på hatten”19.6.2025 11:00:00 CEST | Pressemelding
Countryrockerne i Spelloppmaker er tilbake med et smell – bokstavelig talt. Med den nye singelen “Høll på hatten” leverer bandet en fartsfylt og fengende låt som er skreddersydd for varme netter, høy allsang og lange kvelder på puben.
Marie Tveiten debuterer med dirrende stalker-pop fra Telemark!19.6.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Marie Tveiten går solo med låten «Heilt tilfeldig» – en dempet, men ladet poplåt om å håpe så sterkt på å møte noen at du oppsøker stedet der du vet han kanskje dukker opp. Helt tilfeldig, så klart.
Damn Good Love Story, en klisjé du vil elske19.6.2025 09:00:00 CEST | Pressemelding
Damn Good Love Story er en uimotståelig poplåt om å falle pladask – på feil tidspunkt, men med helt riktig person. Det er en låt som omfavner det klisjéfylte i kjærligheten med varme, selvironi og en fengende melodi du kommer til å sette på repeat hele sommeren.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom