Storytel satser på YouTube med egen kanal

Lydboktjenesten Storytel har lansert sin egen YouTube-kanal «Hør nå her». Gjennom videoer med profiler som Linnéa Myhre, Arman Surizehi og Eveline Karlsen, skal de vise frem sitt lydbokbibliotek og inspirere flere folk til å høre på lydbøker. Bak utvikling og produksjon av kanalen står profil- og innholdsbyrået Egmont People.
-Storytel har høy kjennskap i målgruppen 18-30, men har fortsatt stort potensial i å få dem til å prøve tjenesten. "Hør nå her" gir oss både flaten og virkemidlene til å være relevante og stimulere til høyere konvertering over tid, sier markedssjef Fride von Porat.
Henrik Hildre, ansvarlig produsent for kanalen, beskriver Storytel som en fremoverlent samarbeidspartner.
-De stoler på kraften i YouTube når man produserer kanaltilpasset innhold. I den første videoen ville vi gi YouTube-publikummet opplevelsen av å bruke Storytel. Da lot vi en av deres mest populære forfattere, Erlend Loe, lese Naiv.Super for Linnéa Myhre mens hun gjorde sin vanlige morgenrutine. Denne videoen har et gjennomsnitt seertidsbruk på 11 minutter. Ingen annen kanal enn YouTube kan gi kommersielle videoer en slik oppmerksomhet, sier ansvarlig produsent Henrik Hildre.
Kanalen har til nå 650.000 visninger, fordelt på 13 videoer. Gjennomsnitt seertid er på over 5 minutter per videoavspilling på kanalen.
-Dette har allerede gitt oss veldig mye tid med målgruppen, og vi bygger en plattform der vi virkelig kan fortelle historier og vise Storytels verdi – og verdier. For oss er det viktig å være godt til stede på den plattformen som har blitt foretrukket strømme- og videotjeneste for en stor andel av befolkningen, sier von Porat.
YouTube er i dag den suverent største strømmetjenesten i Norge, med over dobbelt så mye daglig tid brukt som Netflix. Tall fra Kantar Online viser også at YouTube har langt større daglig dekning i befolkningen under 40 år enn NRK, TV2 og de andre TV-kanalene.
- At de digitale målgruppene bare vil ha korte videoer er en myte vi må bli ferdige med. Folk ser jo enormt mye videoinnhold hver dag, men for å bli sett må du levere på høyde med de aller beste innholdsskaperne der ute. Publikum må selv velge å bruke tid på innholdet ditt. Vi vet at tradisjonell reklame oppleves som både avbrytende og irriterende, men også merkevarer kan bygge universer som folk ønsker å bruke tid på. Da kan de bli en del av samtalen på en helt annen måte, sier Hildre.
Nøkkelord
Kontakter
Kontakt
Karine Thyness
Head of Commercial Innovation, Egmont People
Tel +47 99 16 81 40
Bilder

Om Story House Egmont
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Han ble kjent som hele Norges jomfru – men er han fortsatt jomfru?25.4.2025 15:59:58 CEST | Pressemelding
Det får vi nå vite, når nettserien om Fabian endelig lanseres på NULL47. En serie om unge gutter, psykisk helse, press, skam og sex i 2025.
Hva er det Messi, Yamal og Ødegaard har til felles?11.4.2025 14:14:35 CEST | Pressemelding
Nå vil en av Norges største fotballprofil lære barn og ungdom de råeste triksene til proffene, med sin bokutgivelse «Fotballskills – lær deg proffenes beste triks og finter».
Ny innholdsansvarlig for magasinet Jakt11.4.2025 10:49:02 CEST | Pressemelding
Stian Valderhaug er ansatt som innholdsansvarlig for magasinet Jakt i Story House Egmont. Valderhaug har lang erfaring som magasinmaker, og kommer fra stillingen som digital redigerer i Klikk.
Bakeren og Kokken fortsetter å vokse – oppnår rekordomsetning i 20243.4.2025 09:17:29 CEST | Pressemelding
Bakeren og Kokken, som er ledende i Norden innen kjøkkenmaskiner, redskaper og interiør til kjøkkenet, oppnådde i 2024 sin høyeste omsetning noensinne og en kraftig økning i lønnsomhet. Omsetningen beløp seg til 966 millioner SEK (816), og driftsresultatet (EBITDA) til 42 millioner SEK (33)
Story House Egmont Norge tilbake med gode tall13.3.2025 09:00:00 CET | Pressemelding
Story House Egmont i Norge kan glede seg over et godt resultat for fjoråret. Resultatregnskapet for 2024 viser et overskudd (EBIT) på 34 mill. NOK.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom