ID.3 vinner anerkjent designpris

- ID.3 dominerte «Automotive Brand Contest 2020» med den høyeste poengsummen
- Nye Golf og ID. SPACE VIZZION mottok også priser i den internasjonalt anerkjente designkonkurransen for bilmerker
Nye Golf og ID. SPACE VIZZION er også blant prisvinnerne i årets kåring. «Automotive Brand Contest» er den eneste uavhengige, internasjonale designkonkurransen for bilmerker. ID.3 fikk tittelen «Best of Best» i kategoriene «Exterior Volume Brand» og «Interior Volume Brand».
Juryens offisielle begrunnelse lyder:
«ID.3 er uttrykksfull, med en svøpende, men samtidig stram linjeføring – med et interiør og eksteriør som støpt i ett stykke. ID.3 overbeviser med en moderne tolkning av Volkswagens typiske designspråk. Dette er en lenge etterlengtet ung Volkswagen, med det nødvendige mot til å sette i gang en ny bevegelse».
Volkswagens sjefsdesigner, Klaus Bischoff, forklarer: – ID.3 er for oss et opptakten til en ny æra for mobilitet. Samtidig er dette startskuddet for designets digitale tidsalder, der vi bruker virtuelle og teamoverskridende arbeidsmåter for å skape den aller beste brukeropplevelsen. Anerkjennelsen fra juryen viser at vi er på riktig vei.
Også den åttende generasjonen av Golf, som ble lansert mot slutten av 2019, ble en vinner i årets konkurranse. Juryen kåret den til «Winner» i kategoriene «Exterior Volume Brand» og «Interior Volume Brand».
ID. SPACE VIZZION, en bil med perfekt aerodynamikk og generøse plassforhold, er det syvende medlemmet i ID.-familien. Den ble kåret til «Winner» i kategorien «Consepts».
«Automotive Brand Contest» ble startet i 2011 av German Design Council (Rat für Formgebung), en stiftelse som ble initiert av den tyske Bundestag i 1953. Her premieres fremragende produkt- og kommunikasjonsdesign, og det settes søkelys på betydningen av merkevarebygging og merkevaredesign i bilbransjen. Juryen er satt sammen av representanter fra medier, design, arkitektur, industri og høyskoler. Den offisielle prisutdelingen i Frankfurt er planlagt gjennomført i høst.
Nøkkelord
Kontakter
Anita SvanesKommunikasjonssjef
Tel:+ 47 995 69 660 / +47 240 33 300anita.svanes@moller.noBilder

Lenker
Om Volkswagen
Volkswagen er Norges mest kjøpte bilmerke, og det for tiende året på rad i 2019. Volkswagen har modeller for enhver smak, og ligger helt i tet når det gjelder teknologi, sikkerhet og miljø. Volkswagen er ledende på ladbare biler i Norge med sine elbiler og ladbare hybrider. Globalt skal Volkswagen bli verdensledende innen elektrisk mobilitet, med en produksjon på en million elbiler fra 2025.
Besøk oss gjerne på:
https://www.volkswagen.no/no.html
https://moller.no/no/nyhetsrom
Følg pressemeldinger fra Volkswagen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Volkswagen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Volkswagen
En ID. for alle: Volkswagen ID. EVERY1 viser fremtiden for elektriske småbiler5.3.2025 19:01:37 CET | Pressemelding
Verdenspremieren på konseptbilen ID. EVERY1 viser hva markedet har i vente når den produksjonsklare utgaven kommer i 2027. Ambisjonen er en startpris på under 20.000 euro.
Modell-offensiv fra Volkswagen26.9.2024 13:00:00 CEST | Pressemelding
Med en helt ny ID.3-utgave til under 300.000 kroner, billigere innstegsmodell av ID.4 og nye utstyrsvarianter av ID.4 og ID.5 GTX, går Volkswagen offensivt til verks for å tiltrekke seg enda flere kunder. – Dette gjør at noen av Norges mest populære bilmodeller blir enda mer attraktive, sier Sølve Kværn.
Anne og Nicholas vant hver sin Volkswagen ID.76.9.2024 15:05:00 CEST | Pressemelding
Over 17.000 deltakere har til sammen gått mer enn 90 runder rundt jorda for å vinne Volkswagen ID.7. Av de 5.721 deltakere som fullførte de 613 kilometerne som måtte til for å kunne vinne en bil, var det Anne Flemsæterhaug Waagan og Nicholas Winsnes som vant hver sin bil.
ID.3 GTX viderefører arven etter GTI19.8.2024 12:00:00 CEST | Pressemelding
I dag starter salget av sportslige Volkswagen ID.3 GTX. Bilen har 600 kilometers rekkevidde, kan leveres i en «Performance»-utgave slik som forgjengeren Golf GTI med inntil 326 hestekrefter, og koster fra 481.900 kroner.
I dag starter salget av Volkswagen ID.7 stasjonsvogn med firehjulstrekk8.7.2024 16:40:00 CEST | Pressemelding
Nå kan Volkswagen ID.7 bestilles som GTX stasjonsvogn med 4MOTION firehjulstrekk, og prisene starter fra 579.400,- kroner. – Dette er et svært attraktivt tilbud som vi tror norske kunder vil sette stor pris på. Vi tror ID.7 vil blåse liv i stasjonsvogn-segmentet igjen, sier Sølve Kværn.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom