KitchenAid

KITCHENAID INTRODUSERER ÅRETS FARGE 2020

Årets farge Kyoto Glow gjenspeiler matlagerens søken etter velvære og balanse.

KitchenAid lanserte 15. mars at årets Colour of the Year er Kyoto Glow. KitchenAid er kjent for å være ledende innen farge og har i en årrekke støttet opp under amatørkokkene og matentusiastene som elsker å skape noe på kjøkkenet. Årets Color of the Year er en mulighet til å reflektere over verden rundt oss og introdusere effektfulle farger som inspirerer på kjøkkenet. I år ønsker KitchenAid å gjenspeile et økt ønske om velvære, balanse og optimisme med Kytoto Glow, en ny og levende, men likevel beroligende, grønn farge.

Gjennom grundige undersøkelser og et skarpt blikk på fargetrender gjennom de siste årene har KitchenAid identifisert Kyoto Glow som en samlende farge på tvers av kontitenter. I en tid hvor alle er mer tilkoblet og sammenkoblet enn noensinne er stadig flere på jakt etter balanse og finner seg selv på en personlig reise mot helse og velvære. KitchenAid vet at kjøkkenet er en frisone for mange, og har skapt Kyoto Glow for å tilby en farge som reflekterer et behov for å ha det bra med seg selv og sine omgivelser.

Navnet Kyoto Glow er inspirert av byen Kyoto i Japan, selve essensen av balanse og ro. Våren er tiden for en gjenfødelse og nye begynnelser og med vakre kirksebærblomster mot de dramatiske fjellene er regionen i seg selv et symbol for balanse. Kyoto var tidligere ansett som Japans hovedstad og er nå ansett som landets kulturelle hovedstad med de karakteristiske hagene og templene og de formelle tradisjonene som kaiseki servering. Kaiseki er i tradisjonell japansk kultur en kunsttype som balanserer smak, tekstur, utseende og farge. Med et nikk til japanske tradisjoner og byen Kyoto er Kyoto Glow utviklet for å omfavne matlagerens kreative side, å hente frem deres kulinariske utforskning og gi dem friheten til å legge en personlig touch på hver eneste rett. Kyoto Glow fanger Kytotos håp og inspirerer matlagere til å være optimistiske, å teste kreativitetens grenser og fylle hjemmet med velvære og tilstedeværelse.

"Kyoto Glow gjør ikke bare kjøkkenet til en beroligende osase for å lade og fylle matlagerne med energi, men er også legemliggjørelsen av en gryende global kultur for egenomsorg," sier Cecilia Liss, leder av KitchenAid Nordics. "Fargen ble valgt for å inspirere matlagere over hele verden til å gi næring til kreativiteten og ta del i den oppslukende velværen, både i den kulinariske reisen og i ellers i livet."

KitchenAid ønsket å gjenspeile ideen om helse og velvære i årets 2020-farge gjennom sin elskede Artisan Stand Mixer og nye K400 Blender. Mens stativmikseren gir matlagerne balansen de trenger for å utforske utallige muligheter, forsøker K400 Blender å skape en blendet balanse kuratert rundt perfekt smak, og gir matlagerne selvtilliten de trenger for å sette sine sunne kreasjoner til liv. Kyoto Glow Artisan Stand Mixer og Artisan K400 Blender vil være tilgjengelige i butikkene fra april-mai.

KitchenAid vet at fargene i hjemmet ditt gjenspeiler din personlige identitet. Disse produktene, i en lys og velbalansert grønnfarge, kompletterer en rekke beroligende farger på kjøkkenet, for eksempel lyseblå, majestetisk gul og guavaglasur eller nøytraler som matt svart, kontursølv eller perlehvit, og utvider mulighetene for å tilpasse og vise, gjennom fargebruk på kjøkkenet, en matlagerns individuelle personlighet. Med Kyoto Glow kan du bringe helbredelse og velvære inn i hjemmet og vise frem en farge som er akkurat så livlig som deg. Fargen er lys nok til å friske opp, samtidig som den er balansert nok til å gi ro.

Gjennom Kyoto Glow bringer KitchenAid frem optimismen bak matlagernes lidenskap og aktivitet, både på kjøkkenet og ellers. Kyoto Glow vekker til live gnisten i matlagernes kreativitet og legger til rette for at de skal trives og utforske lidenskapen deres på kjøkkenet. En Kyoto Glow på hvilken som helst kjøkkenbenk minner matlagere om å oppnå en personlig balanse gjennom egenomsorg og en helhjertet livsstil.

Ida Törnqvist
BCW Oslo
ida.tornqvist@bcw-global.com

Om KitchenAid

KitchenAid

Helt siden introduksjonen av den legendariske kjøkkenmaskinen i 1919 og den første oppvaskmaskinen i 1949 har KitchenAid bygd på arven fra disse ikonene og skapt en komplett produktserie som er designet for de med en lidenskap for matlaging. I dag tilbyr KitchenAid tilnærmet alt et velutstyrt kjøkken trenger med en produktserie som inkluderer alt fra kjøkkenredskap til gryter og panner, kjøleskap og visper til vinkjellere. I 2019 feirer vi 100 år. KitchenAid er del av Whirlpool-konsernet, som er verdensledende innen hvitevarer med ca. 21 mrd. dollar i årlig salg, 92 000 ansatte og 65 teknologi- og forskningssentre i 2018. Selskapet markedsfører Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, Jenn-Air, Indesit og flere andre store navn i nesten alle land i hele verden. Whirlpools europeiske hovedsete ligger i Pero i Italia. For mer informasjon om KitchenAid, vennligst besøk www.kitchenaid.eu.

Følg pressemeldinger fra KitchenAid

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra KitchenAid på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra KitchenAid