Coop Norge

Rosa rekord for Coop

Del
I oktober støttet Coops kunder Rosa sløyfe-aksjonen ved å kjøpe utvalgte hygieneprodukter, rosa sløyfer og reflekser. Resultatet er ny rekord med over 5 millioner kroner innsamlet til kampen mot kreft.
Det mest populære Rosa sløyfe-produktet i Coops butikker var en refleks. Det ble solgt ca. 30 000 slike reflekser i løpet av oktober. f.v. Turid Ramstad og Malin Ivarsson i Extra Førde. Foto: Coop.
Det mest populære Rosa sløyfe-produktet i Coops butikker var en refleks. Det ble solgt ca. 30 000 slike reflekser i løpet av oktober. f.v. Turid Ramstad og Malin Ivarsson i Extra Førde. Foto: Coop.

Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning. I år var tema for aksjonen persontilpasset brystkreftbehandling.

- Vi er stolte av å være en av hovedpartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen. Det er en viktig jobb som gjøres av Brystkreftforeningen og Kreftforeningen, og vi er glade for å kunne bidra med synlighet og oppmerksomhet rundt aksjonen, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge.

Coops kunder har støttet Rosa sløyfe-aksjonen ved å kjøpe alt fra utvalgte hygieneprodukter til rosa sløyfer og reflekser. Resultatet er ny rekord og hele 5 222 888 kroner innsamlet til aksjonen. Dette er over en million kroner mer enn i 2018.

- Det er helt fantastisk, og jeg vil få takke alle våre kunder og medeiere som har vært med å samle inn penger til kampen mot brystkreft. Jeg vil også få takke alle våre butikkansatte rundt om i landet som har farget butikkene våre rosa og engasjert seg i brystkreftsaken, sier Stokke.

Kontakter

Bilder

Det mest populære Rosa sløyfe-produktet i Coops butikker var en refleks. Det ble solgt ca. 30 000 slike reflekser i løpet av oktober. f.v. Turid Ramstad og Malin Ivarsson i Extra Førde. Foto: Coop.
Det mest populære Rosa sløyfe-produktet i Coops butikker var en refleks. Det ble solgt ca. 30 000 slike reflekser i løpet av oktober. f.v. Turid Ramstad og Malin Ivarsson i Extra Førde. Foto: Coop.
Last ned bilde
Konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke, takker Coops kunder og medeiere som sammen har bidratt til over 5,2 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Foto: Coop.
Konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke, takker Coops kunder og medeiere som sammen har bidratt til over 5,2 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Foto: Coop.
Last ned bilde

Om Coop Norge

Coop Norge
Coop Norge
Østre Aker vei 264
0915 Oslo

https://www.coop.no

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.

Følg pressemeldinger fra Coop Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coop Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye