TUI lanserer TUI Blue, selskapets nye globale hotellmerkevare
TUI Blue er merkevaren som vil huse tre av selskapets eksisterende hotellkonsepter; TUI Sensimar, TUI Family Life og eksisterende TUI Blue-hoteller. Disse vil fra 7. november hete TUI Blue – For Two, TUI Blue – For Families og TUI Blue – For All.
- Med denne konsoliderte merkevareporteføljen vil vi kunne imøtekomme behovene til våre lokale kunder, og samtidig forsterke vår globale tilstedeværelse betydelig. Styrken til våre eksisterende merker vil bli slått sammen under en merkevare. TUI Blue blir enda mer lokalt og autentisk, vi samarbeider tettere for mer bærekraftig turisme og gjestene våre vil fortsatt få det skreddersydde tilbudet de er vant til, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.
TUI Blue – For Two, For Families and For All
TUI Blue tilbyr livsstils- og opplevelsesorienterte feriegjester et hotellprodukt tilpasset deres spesifikke behov og preferanser. TUI Blue er for voksne, familier og andre reisende som er interessert i lokal kultur og autentiske opplevelser. TUI Blue har tre kategorinavn; For Two, For Families og For All som vil gi tydelig veiledning til de reisende om hvilke hoteller som passer de best.
- Det at vi nå samler noen av hotellmerkevarene våre i en og samme portefølje betyr ikke at noe fjernes, heller at tilbudet oppdateres. Bamseklubben vil fortsatt være der, hotell kun for voksne tilbyr vi selvfølgelig også. Dette er først og fremst en merkevareendring og nytt oppdatert innhold, sier Aspengren.
TUI Blue – For Two
Hotellene som tidligere het TUI Sensimar, vil fra sommeren 2020 hete “TUI Blue - For Two”. Dette konseptet retter seg til reisende som er over 16 år, for par og de som reiser uten små barn. Her finner du alltid flotte bassengområder, spa, gode treningsfasiliteter og flere restauranter.
TUI Blue – For Families
TUIs 19 Family Life-hoteller blir nå “TUI Blue - For Families”. Dette er et av TUIs mest populære hotellprodukter og er skreddersydd for familier som reiser med barn i alle aldre. Konseptet inkluderer også den berømte Bamseklubben, «Hangout» for tenåringer samt mange andre familievennlige alternativer. Alle disse tilbudene vil bli værende under det nye navnet.
TUI Blue – For All
TUI Blue - For All er hoteller for reisende som vil utforme ferien selv, oppleve reisemålets kultur og prøve smaker fra det lokale kjøkkenet. Også her får man et bredt treningstilbud, flotte bassengområder og moderne design.
Sustainable BLUE
Samtlige av hotellene som nå vil gå under merkevaren TUI Blue vil samlet jobbe for mer bærekraftig turisme. Initiativet som har fått navnet Sustainable BLUE, fokuserer på ti spesifikke områder hotellene skal jobbe med.
- Det å skape et moderne livsstilsmerke i denne størrelsesorden gjør det mulig for oss å jobbe sammen om felles oppgaver og samarbeide enda tettere for å nå våre bærekrafts mål. Derfor har vi satt ti felles mål for alle våre TUI Blue-hoteller. De inkluderer for eksempel tiltak for å spare vann, redusere karbonutslippet per gjest per natt og ikke minst redusere engangsplast, sier Anna Kiefer Sustainability Manager hos TUI Nordic.
Bli kjent med nye TUI Blue her https://www.tui.no/hotell/tui-blue/
Hvis du vil se dette innholdet fra www.youtube.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Fakta om TUIs nye hotellmerkevare TUI Blue
- Ved lansering vil merkevaren globalt omfatte 97 hoteller i 18 land, med et mål om 100 hoteller
- TUI i Norden tilbyr 62 av disse hotellene i dag, samtlige hoteller vil tilbys innen kort tid
- I hotellporteføljen tilbys det (for Norden):
- 35 TUI Blue – For Two (tidligere TUI Sensimar)
- 19 TUI Blue – For Families (tidligere TUI Family Life)
- 8 TUI Blue – For All (tidligere TUI Blue)
Nøkkelord
Kontakter
Nora AspengrenKommunikasjonsansvarlig i TUI
Tel:+47 90 63 60 63nora.aspengren@tui.noBilder
Lenker
Om TUI Norge
TUI (Tourist Union International) er den ledende reiseoperatøren i verden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI. TUI Norge ble etablert i 1973. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Spania. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over. TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med å skape en mer bærekraftig reiselivsnæring.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
Ukas tall fra TUI: 558 04130.1.2025 10:17:52 CET | Pressemelding
Hver uke presenterer vi et tall som beskriver verdens største reiseoperatør TUI på en aller annen måte. Tallet denne uka er 558 041.
Ukas tall fra TUI: 403323.1.2025 16:17:40 CET | Aktuelt
Hver uke presenterer vi et tall som beskriver verdens største reiseoperatør TUI på en aller annen måte. Tallet denne uka er 4033.
TUI brukte 1700 tonn bærekraftig flydrivstoff20.1.2025 06:00:00 CET | Pressemelding
Reiseselskapet TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med bærekraftig turisme globalt. – En økning på 50 % i bruk av bærekraftig flybrensel er et veldig konkret eksempel på hvordan vi jobber, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen.
De mest populære Syden-hotellene i sommer15.1.2025 11:35:30 CET | Pressemelding
– Norske familier prioriterer sommerferie med solgaranti, og bruker gjerne mer penger på et dyrere hotell med all inclusive. Det sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen.
Setter opp ekstra fly til Tenerife i vinter13.1.2025 06:00:00 CET | Pressemelding
Nordmenn er ekstra tent på Tenerife denne vinteren. – Vi har satt opp en ekstra flygning med vårt eget flyselskap TUI fly i februar for å møte etterspørselen, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom