TUI lanserer TUI Blue, selskapets nye globale hotellmerkevare

TUI Blue er merkevaren som vil huse tre av selskapets eksisterende hotellkonsepter; TUI Sensimar, TUI Family Life og eksisterende TUI Blue-hoteller. Disse vil fra 7. november hete TUI Blue – For Two, TUI Blue – For Families og TUI Blue – For All.
- Med denne konsoliderte merkevareporteføljen vil vi kunne imøtekomme behovene til våre lokale kunder, og samtidig forsterke vår globale tilstedeværelse betydelig. Styrken til våre eksisterende merker vil bli slått sammen under en merkevare. TUI Blue blir enda mer lokalt og autentisk, vi samarbeider tettere for mer bærekraftig turisme og gjestene våre vil fortsatt få det skreddersydde tilbudet de er vant til, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.
TUI Blue – For Two, For Families and For All
TUI Blue tilbyr livsstils- og opplevelsesorienterte feriegjester et hotellprodukt tilpasset deres spesifikke behov og preferanser. TUI Blue er for voksne, familier og andre reisende som er interessert i lokal kultur og autentiske opplevelser. TUI Blue har tre kategorinavn; For Two, For Families og For All som vil gi tydelig veiledning til de reisende om hvilke hoteller som passer de best.
- Det at vi nå samler noen av hotellmerkevarene våre i en og samme portefølje betyr ikke at noe fjernes, heller at tilbudet oppdateres. Bamseklubben vil fortsatt være der, hotell kun for voksne tilbyr vi selvfølgelig også. Dette er først og fremst en merkevareendring og nytt oppdatert innhold, sier Aspengren.
TUI Blue – For Two
Hotellene som tidligere het TUI Sensimar, vil fra sommeren 2020 hete “TUI Blue - For Two”. Dette konseptet retter seg til reisende som er over 16 år, for par og de som reiser uten små barn. Her finner du alltid flotte bassengområder, spa, gode treningsfasiliteter og flere restauranter.
TUI Blue – For Families
TUIs 19 Family Life-hoteller blir nå “TUI Blue - For Families”. Dette er et av TUIs mest populære hotellprodukter og er skreddersydd for familier som reiser med barn i alle aldre. Konseptet inkluderer også den berømte Bamseklubben, «Hangout» for tenåringer samt mange andre familievennlige alternativer. Alle disse tilbudene vil bli værende under det nye navnet.
TUI Blue – For All
TUI Blue - For All er hoteller for reisende som vil utforme ferien selv, oppleve reisemålets kultur og prøve smaker fra det lokale kjøkkenet. Også her får man et bredt treningstilbud, flotte bassengområder og moderne design.
Sustainable BLUE
Samtlige av hotellene som nå vil gå under merkevaren TUI Blue vil samlet jobbe for mer bærekraftig turisme. Initiativet som har fått navnet Sustainable BLUE, fokuserer på ti spesifikke områder hotellene skal jobbe med.
- Det å skape et moderne livsstilsmerke i denne størrelsesorden gjør det mulig for oss å jobbe sammen om felles oppgaver og samarbeide enda tettere for å nå våre bærekrafts mål. Derfor har vi satt ti felles mål for alle våre TUI Blue-hoteller. De inkluderer for eksempel tiltak for å spare vann, redusere karbonutslippet per gjest per natt og ikke minst redusere engangsplast, sier Anna Kiefer Sustainability Manager hos TUI Nordic.
Bli kjent med nye TUI Blue her https://www.tui.no/hotell/tui-blue/
Hvis du vil se dette innholdet fra www.youtube.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Fakta om TUIs nye hotellmerkevare TUI Blue
- Ved lansering vil merkevaren globalt omfatte 97 hoteller i 18 land, med et mål om 100 hoteller
- TUI i Norden tilbyr 62 av disse hotellene i dag, samtlige hoteller vil tilbys innen kort tid
- I hotellporteføljen tilbys det (for Norden):
- 35 TUI Blue – For Two (tidligere TUI Sensimar)
- 19 TUI Blue – For Families (tidligere TUI Family Life)
- 8 TUI Blue – For All (tidligere TUI Blue)
Nøkkelord
Kontakter
Nora AspengrenKommunikasjonsansvarlig i TUI
Tel:+47 90 63 60 63nora.aspengren@tui.noBilder







Lenker
Om TUI Norge
TUI Group er verdens ledende reiseoperatør med virksomhet i over 180 land. I Norge har selskapet vært etablert siden 1973.
TUI arbeider for at feriereiser skal være mer bærekraftige og bidra positivt til lokalsamfunn og natur på reisemålene. Gjennom initiativer som TUI Care Foundation og tiltak for å redusere utslipp, plastbruk og matsvinn, tar TUI en aktiv rolle i utviklingen av en mer ansvarlig og fremtidsrettet reiselivsnæring der både mennesker og miljø står i sentrum.
TUI har forpliktet seg til mål i tråd med Paris-avtalen gjennom selskapets bærekraftsagenda, med ambisjon om netto null utslipp innen 2050.
Science Based Targets initiative (SBTi) har godkjent klimamålene våre og bekreftet at handlingsplanen er i tråd med kravene for å begrense global oppvarming.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
Så mange velger å feire jula i utlandet23.12.2025 06:00:00 CET | Pressemelding
Av alle høytidene er det mest populært å reise til utlandet i jula eller i forbindelse med nyttår.
TUI flyr direkte fra fra Tyskland til Trysil20.12.2025 06:00:00 CET | Pressemelding
Denne vinteren setter TUI opp nye charterfly fra Tyskland og Belgia til Trysil, en av Norges store skidestinasjoner. Målet er å gjøre vinterferie i Norge mer tilgjengelig for europeiske skielskere.
– Dette vil vi oppleve på reise i 202619.12.2025 11:11:19 CET | Pressemelding
Storbyferie, idrettsopplevelser og bærekraft er viktige reisetrender for 2026. Ifølge en ny analyse av TUI Musement vil store hendelser som for eksempel fotball VM påvirke, hvor vi reiser.
Nytt reisemål skyter fart16.12.2025 06:19:34 CET | Pressemelding
– Det er trendy å reise til mer eksotiske reisemål om vinteren, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen. Thailand troner øverst på ønskelista per nå, men et nytt reisemål skyter fart.
TUI med rekordresultat10.12.2025 09:38:21 CET | Pressemelding
TUI Group leverte et svært sterkt resultat i regnskapsåret 2025, og kan vise til det beste driftsresultatet i konsernets historie.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
