Extra lanserer singelkurv: Finn kjærligheten hos Extra!
- I dagens samfunn er det mange som benytter seg av sjekkeapper som Tinder og happn for å finne seg kjæreste. For noen fungerer dette helt utmerket, mens andre ønsker seg tilbake til tiden før appene tok over – da man møtte folk i mer naturlige settinger som for eksempel på butikken eller ute på byen, sier Christian Hoel, direktør i Extra.
Derfor lanserer Extra nå egne singelkurver i alle sine butikker. Singelkurven er en egen handlekurv som ved hjelp av fargen på handlekurven og et klistremerke på siden forteller at den handlende er singel.
- Nordmenn handler ca. tre ganger i uken, og matbutikken er blitt en naturlig møteplass i hverdagen. I Extra har vi over 2,5 millioner kunder i uken, og man møter på alle typer mennesker. Sjansen er derfor absolutt til stede for å finne sin fremtidige kjæreste mens man er på handletur.
Det var en kronikk på NRK Ytring av Lise Røsvik som fikk Coops lavpriskjede til å tenne på ideen om å lansere singelkurv. Røsvik etterlyste flere ekte møter mellom ekte mennesker, og skrev at når man er i butikken kommer personligheten vår frem.
-Kronikken spredde seg raskt i sosiale medier, og vi fikk flere henvendelser fra kunder som oppfordret oss til å komme med en egen singelkurv. Vi er eid av kundene våre, og begynte derfor straks å undersøke muligheten for å lansere singelkurv. I Danmark har de hatt slike kurver lenge, og det er flere som har møtt sin utkårede over frukt- eller middagsdisken. Nå håper vi at singelkurven kan senke terskelen for å komme i snakk med andre når man er i en Extra-butikk, sier Hoel.
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kunder støtter Rosa sløyfe med rekordbeløp på 16 millioner15.11.2024 07:30:00 CET | Pressemelding
Økt salg av designsløyfen, frukt og grønnsaker og hygieneprodukter bidrar til en rekordhøy donasjon på 16 millioner kroner fra Coop til Rosa sløyfe-aksjonen.
Reddiker tilbakekalles etter feilmerking11.11.2024 14:06:31 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake reddiker som er feilmerket med Nyt Norge. Produktet er fjernet fra butikkene.
Extra kutter prisene på over 100 julevarer4.11.2024 07:07:17 CET | Pressemelding
Lavpriskjeden Extra markerer starten på julesesongen med å kutte prisene på over 100 julevarer.
Tilbakekalling av Coop ruccolasalat1.11.2024 13:09:31 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake Coop Ruccola 65 gram etter funn av e.coli. Produktet er fjernet fra butikkene.
Coop har fortsatt dagligvarebransjens beste omdømme23.10.2024 10:30:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge er nok en gang på toppen blant dagligvareaktørene i Ipsos ferske omdømmemåling. Dagligvarekundene er aller mest fornøyd i Coops butikker.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom