900.000 seere så Norge ryke ut av VM på TV 2

VM-kvartfinalen mellom Norge og England ble sett av hele 718.000 seere på TV 2 (fra 20.49 - 22.53), mens 31.000 kunder fulgte kampen på TV 2 Sumo. Dette ga kampen en andel på 65,2 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år og 64,5 prosent blant alle TV-seerne (P10-79).
- Det norske laget vinner ikke VM, men de har vunnet det norske folk. Det å avslutte VM for Norges del med rekordtall er et godt bilde på den begeistringen jentene har skapt gjennom mesterskapet, sier sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.
På det meste fulgte 868.000 seere kampen på TV 2 kl. 21.39, og i tillegg kommer de 31.000 kundene som fulgte kampen på TV 2 Sumo.
- Nå handler det om å fullføre VM med stil for TV 2 og NRK. I tillegg til den VM-feberen de norske jentene har skapt er det mest gledelige med mesterskapet at den generelle interessen for internasjonal kvinnefotball har økt betraktelig. Det er her vi snakker om et tydelig tidsskille, kommenterer Vegard Jansen Hagen.
I går kveld var det også sesongpremiere for "Allsang på Grensen" som på grunn av VM-kampen ble sendt tidligere en vanlig kl. 19.30. 229.000 seere så i snitt på sendingen før VM-kampen som ga en andel på 37,4 prosent blant alle TV-seerne (P10-79). Inkludert reprisen som ble sendt senere på kvelden var det tilsammen 305.000 seere som så "Allsang på Grensen" på TV 2 i går kveld (Total screen Rating).
Kontakter
Jan-Petter DahlPR- og mediesjef
Kontaktperson for spørsmål om seertall fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.
Pressekontakt for Skavlan, Gullruten, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.
Bilder

Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og Norges eneste kommersielle allmennkringkaster. Vi skaper og formidler historier som gjør nyheter, sport og underholdning tilgjengelig for folk – uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike TV-kanaler, strømmetjenesten TV 2 Play og nyhetsnettstedet TV2.no tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til undersøkende journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut mer en 150 millioner norske kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Telia og TV 2 enige om ny samarbeidsavtale1.7.2025 17:59:32 CEST | Pressemelding
Telia og TV 2 er enige om en ny langsiktig samarbeidsavtale for TV 2s kanaler og innhold. Avtalen sikrer Telias TV-kunder enkel tilgang til alt av TV 2-innholdet, og inkluderer TV 2s kanaler og strømmetjenesten TV 2 Play.
Her er årets «Skal vi danse»-dommere26.6.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Cengiz Al, Jan Thomas, Nadya Khamitskaya og Merete Mørk Lingjærde utgjør høstens «Skal vi danse»-dommerpanel når programmet er tilbake på TV 2-skjermen i høst.
Her er deltakerparene som skal konkurrere i ny sesong av «Fjellhytta»25.6.2025 11:00:00 CEST | Pressemelding
Det er klart for en ny sesong av «Fjellhytta» hvor fire deltakerpar skal konkurre om å vinne sin egen fjellhytte på idylliske Mjøsli.
En av disse blir «Norges dummeste» i høst24.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
«Norges dummeste» hadde enorm suksess i sin første sesong på TV 2 i fjor. Nå er det endelig klart for en ny sesong! Dette er gjengen som skal gjøre sitt ytterste for å unngå å ende opp med tittelen «Norges dummeste» på TV 2 i høst.
Slik blir sommeren på TV 2 Play20.6.2025 10:01:00 CEST | Pressemelding
Sommeren på TV 2 Play er fullspekket. Her får du både store høydepunkt i sportsverden, norsk og internasjonalt drama, samt lettbeint konkurransereality.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom