Bygger bro til Oslo-regionen

- Vi har bygget om fordi vi trenger et mer moderne informasjonssenter som er mer synlig og bedre tilrettelagt for god kundedialog enn det vi har hatt tidligere.Med de arkitektoniske og bygningsmessige tilpasningene som nå er gjort forventer vi at det vil gi en bedre kundeopplevelse for de reisende og en bedre arbeidshverdag for de ansatte, sier terminaldirektør Ragnhild Hjerpsted.
Oslo øker i popularitet
I en reisevaneundersøkelse gjennomført av Avinor kommer det frem at antall utenlandspassasjerer med besøkssted i Oslo og Akershus har hatt en gjennomsnittlig årlig vekst på 9 prosent fra 2011 til 2019. Fra 2017 til 2018 var veksten på hele 13 prosent med totalt 1,8 millioner reisende som oppga at de skulle til en destinasjon i Oslo eller Akershus.
Behovet for god informasjon til denne gruppen reisende er en viktig årsak til at Avinor og VisitOSLO har inngått et prøveprosjekt hvor ansatte i VisitOSLO skal ha en egen bemannet skranke i informasjonssenteret gjennom sommeren.
Egen VisitOSLO-skranke
Her kan turistene få informasjon om hva de kan gjøre i Oslo og omegn samt kjøpe Oslo Pass, billetter til sightseeingturer, arrangementer og konserter, i tillegg til informasjon i form av kart og brosjyrer.
- For turistene blir dette et stort gode. Deres besøk til Oslo og regionen kan starte allerede når de lander på Oslo lufthavn, og vi vil kunne bidra til flere gode opplevelser for de besøkende og økt verdiskaping for besøksnæringen, sier Synne Myhre, avdelingssjef for Vertskapstjenester ved VisitOSLO.
Det nye informasjonssenteret er tilrettelagt for at de reisende skal kunne bruke selvbetjente løsninger til de enkleste oppgavene. Blant annet finner passasjerene automater for taxibestilling, flybussbilletter samt annen informasjon om kollektivtransport, bagasjespørsmål og lignende. På kortsidene er det store skjermer som viser relevant ruteinformasjon for buss.
Senteret vil også være bemannet i åpningstidene.
Åpningstidene til informasjonssenteret er mellom 07:00 og 00:00, mens VisitOSLO-skranken er åpen fra 09.00-17.00.
Pressehenvendelser VisitOSLO:
Sonja Birch-Olsen: 975 20 461
media@visitoslo.com
Kontakter
Joachim Westher AndersenKommunikasjonssjef
Oslo lufthavn
Bilder


Om Avinor
Nye Oslo lufthavn sto ferdig 27. april 2017.
Følg pressemeldinger fra Avinor
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Avinor på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Avinor
Avinor lyser ut Norges største parkeringskontrakt12.12.2025 10:00:00 CET | Pressemelding
Oslo, 12.desember – Avinor lyser nå ut Norges største parkeringskontrakt. Den gjelder drift og kommersiell utvikling av parkeringsanleggene ved Oslo lufthavn for perioden 2027–2031, med en estimert verdi på om lag 3,5 milliarder kroner.
Rutenyhet: Air Lingus starter flyvninger mellom Dublin og Oslo11.12.2025 15:05:00 CET | Pressemelding
Dette er gode nyheter for reiseglade nordmenn. Reisetiden er under to og en halv time, og mulighetene for opplevelser står i kø.
November-tal frå Avinor: Svak auke i talet på passasjerar10.12.2025 14:00:00 CET | Pressemelding
I november reiste 4 millionar passasjerar gjennom Avinor sine lufthamner. Dette er ein auke på 1,5 prosent samanlikna med november i fjor. Hittil i år har talet på reisande auka med 3,3 prosent.
Slik flyr du enklest med julegaver10.12.2025 07:00:00 CET | Pressemelding
Skal du ut og reise med julegaver og er usikker på reglene? Her er Avinors pakketips inn mot juleutfarten.
Avinors nye droneapp utsettes inntil videre8.12.2025 16:15:03 CET | Aktuelt
Mandag 8. desember lanserte Avinor droneappen Avidrone som skulle erstatte dagens app Ninox Drone. Nå blir Avidrone utsatt og Ninox Drone videreføres inntil videre.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
